Godina
bez leta bavi se temama romana “Frankenštajn - moderni Prometej” Meri
Šeli. Uzimajući u obzir istorijske okolnosti u kojima je delo nastalo,
prirodne događaje poput erupcije vulkana, odjeke industrijskih
revolucija od tada do danas, ali i stvaranje i prekide odnosa i veza,
koreografi su radili na hiperprodukciji materijala iz tri različite
perspektive. Frankenštajnovsko kombinovanje pri spajanju ovih
materijala, šavove čini vidljivim, a svako izvođenje drugačijim.
Propitujući
neuspeh u kontekstu umetničkog i naučnog rada, praksi i uslova,
koristeći ples i druge medije, bavi se nesavršenošću ljudi i ideja i
nedoslednošću koja se krije u svakoj odluci. Odnos stvaraoca i
stvorenog, žudnja za vrlinom/progresom koja vodi u nesreću/kaznu.
Predstava,
nastala u okviru projekta Frankenštajn, u kontekstu umetničke
produkcije posvećena je problematizovanju ideja poput upornosti,
doslednosti i čežnje za zadovoljenjem potreba.
PREMIJERA: 5. april u 20h, Bitef teatar
repriza 6. april
Godina bez leta
Koprodukcija Bitef teatra i Stanice Servisa za savremeni ples
Autori: Dušan Murić, Jovana Rakić, Marko Milić
Izvođači: Nemanja
Bošković, Ana Zagorac Ignjatović, Katarina Ilijašević, Miloš
Janjić, Jana Milenković, Nina Pantović, Miona Petrović, Tamara
Pjević, Danka Sekulović, Hristina Šormaz, Boris Vidaković, Nikola
Živković
Kostimograf: Đorđe Tešić
Kompozitor: Bojan Palikuća
Video art: Jovan Nedeljković, Marko Bogunović, Marta Mandić
Predstava Godina bez leta uzbudljiv je umetnički i producentski
poduhvat Bitef teatra i Stanice servisa za savremeni ples, u kojem
zajedno rade plesačice i plesači okupljene oko Bitef dens kompanije
i nezavisne plesne scene u Beogradu.
Predstava
objedinjuje rad tri autora nezavisne scene, različitih poetika i
rukopisa, ali sličnog odnosa prema temi kojom se bave i sličnih
senzibiliteta kada je u pitanju pravac razvoja plesne scene, , njena estetika i forma. Balansirajući između svedenog i raspuštenog pokreta,
fiksiranog materijala i improvizacije, oni grade zanimljivu scensku
strukturu. Zajedničke tačke i uporišta su im potreba da se bave
društveno relevantnim pitanjima i problemima, ali i da scenski jezik
radikalizuju i ogole.
U
polju potpune umetničke slobode, radeći na predstavi, autori i izvođači
pružaju otpor ideji savršenstva, uspeha i nužnog kreiranja proizvoda
poželjnog na tržištu, već propituju svoje ideje, zamisli i stavove o
umetničkom delovanju, podstičući na taj način inventivnost i kreativnost
svojih izvođača.
Jelena Kajgo
Нема коментара:
Постави коментар