Utorak, 30.
april 2019. u 21:00 // Dom omladine Beograda
Svetski dan džeza obeležava se širom sveta 30. aprila, i to kao
zvaničan UNESCO praznik. Džez se u zvaničnim dokumentima UN od 2011. godine
vidi kao “sredstvo sporazumevanja, dijaloga i jedinstva među ljudima”.
Dom
omladine Beograda i Beogradski džez festival od 2012. redovno obeležavaju
ovaj dan organizovanjem džez koncerata, čija misija je popularizacija ove vrste
muzike i pogleda na svet kod najšire publike. Koncert povodom Svetskog dana
džeza je prva u nizu aktivnosti u susret jubilarnom, 35.
Beogradskom džez festivalu, koji će u organizaciji Doma omladine
Beograda i pod pokroviteljstvom Grada Beograda biti održan od 22.
do 27. oktobra 2019. Kao i svake godine publika će imati priliku da čuje
preko 20 izvođača i upozna se sa najkvalitetnijim i najaktuelnijim dostignućima
na svetskoj i domaćoj džez sceni.
Ove godine
za Svetski dan džeza publici predstavljamo sasvim poseban, dvostruki muzički
program, kojim pokazujemo svu raznolikost džeza kao umetničke muzike,
uzbudljive i aktuelne u muzičkim tokovima 21. veka, bliske svim generacijama.
Ulaznice su u pretprodaji
preko Ticket Vision mreže, po ceni od 500 RSD.
Ulrih Dreksler (Ulrich Drechsler) i Peter Zirbs, nosioci najaktuelnijih
muzičkih tokova sa austrijske scene, predstaviće dinamičnu duo postavu „Azure“,
a jedan od ključnih srpskih džez muzičara nove generacije, lider sastava EYOT, Dejan
Ilijić, premijerno će promovisati svoj novi klavirski solo album „DYAD“.
Ulrih Dreksler, jedan od najznačajnijih savremenih muzičara iz Austrije, domaćoj
publici ekskluzivno će predstaviti program „Azure“. Ovaj duo, u okviru
kojeg ostvaruje saradnju sa Peterom Zirbsom, legendom elektronske
klupske scene u Beču, deo je velikog projekta – LIMINAL ZONE. U pitanju
je Drekslerovo monumentalno autorsko delo u nastanku, koje okuplja brojne
umetnike i objedinjuje njegova različita žanrovska interesovanja u muzici:
klasiku, džez, fank, pop, filmsku muziku, drum’n’bass, hip-hop, skandinavski
minimalizam, persijsku sufi muziku, britanski trip-hop, istočnoevropski
savremeni romantizam, mediteransku muziku… Naizgled nespojivo, sa
sofisticiranošću i majstorstvom vrhunskog umetnika, Dreksler spaja u tri
muzička polja: „Chrome“, „Caramel“ i „Azure“, koja čine „Liminal Zone“
Univerzum.
Beogradska publika biće svedok kreativnog stvaranja ovog projekta,
čije izvođenje u celosti je planirano za Beogradski džez festival 2020. Ulrih
Dreksler (tenor saksofon, elektronika) i Peter Zirbs (elektronika) u
programu „Azure“ istražuju bezgranični svet zvukova, bitova, elektronike i
melodija, koje uvezuju sa muzičkim korenima. Svojim intimnim čitanjem džeza u
svetlu elektronike donose novu dimenziju i svež pogled na budućnost ovog
muzičkog pravca.
Ulrih Dreksler je jedan od najuspešnih austrijskih i evropskih džez muzičara, sa
bogatom međunarodnom koncertnom karijerom i izdanjima za „Enja Yellowbird“ i
„Universal Music“ etikete. Sa bendom „Café Drechsler“ (od 2002. godine)
ostvaruje visok plasman na međunarodnim muzičkim listama i dobija brojna
priznanja, među kojima je i „Amadeus Music Award“. Do sada je pod svojim imenom
objavio 15 albuma, na kojima je sarađivao sa brojnim istaknutim kolegama (Tord
Gustavsen, Stefano Battaglia, Efrat Alony, Sahar Lotfi…).
Peter Zirbs, multiinstrumentalista i muzički producent, jedan je od ključnih
autora na rejv i tehno sceni Beča, još od 90-ih godina prošlog veka. Svojim radom
u domenu elektronske muzike brisao je žanrovske granice i dosegao
prepoznatljivost širom Zapadne Evrope, a komponovao je muziku i za nekoliko
umetničkih filmova. Njegov solo debi album „What if we don’t exist?“ (2018,
Fabrique Records), spoj elektronike, eksperimentalne i avangardne muzike i
minimalizma, dobio je izuzetne kritike.
Karijera Dejana Ilijića od samih početaka vezana je za Dom omladine Beograda, u kojem je sa
grupom EYOT održao nekoliko ključnih koncerata u karijeri, te je sasvim
prirodno da upravo u ovoj instituciji koncertno predstavi svoj četvrti solo
album, na Svetski dan džeza. Izdanje „DYAD“ donosi 10 novih Ilijićevih
kompozicija, a kao gost se pojavljuje engleski trubač Pit Džadž (Pete Judge) iz
sastava Get the Blessing. Podržano je od strane SOKOJ-a, a objavljeno je
polovinom aprila 2019. u izdanju kuće Metropolis Jazz.
Samostalno
i kao lider sastava EYOT, Ilijić je nastupao u više od dvadeset pet zemalja
širom sveta (SAD, Rusija, Kina, Engleska, Japan, Francuska, Nemačka…), a
komponovao je i muziku za dokumentarne filmove i televizijske emisije,
emitovane na mnogim regionalnim i nacionalnim televizijskim stanicama u Srbiji
i na međunarodnim festivalima u inostranstvu (Teslin narod, Obećanje,
Život u šest slika, Eddie Munster Aka Butch Patrick audio book…).
Dejan
Ilijić do sada je objavio tri solo albuma, koja su izdata za američko tržište: „Eyot“
(2006, Ninety and Nine Records), „The Journey“ (2011, Magnatune), „Sun“ (2012,
Magnatune), kao i album u saradnji sa američkim muzičarem Kentom Gustavsonom,
„I am Here“ (2009, Ninety and Nine Records).
U
Ilijićevom sviranju se ističu emotivnost i energija sa kojima prilazi svakom
nastupu, a koji su postali zaštitni znak i jedna od glavnih karakteristika,
kako muzike sastava EYOT, tako i njegovog solo rada.
Нема коментара:
Постави коментар