На Великој сцени Народног позоришта
у суботу, 20.априла (19:30)
биће изведена опера Пјетра Маскањија „КАВАЛЕРИЈА РУСТИКАНА“ под диригентском
палицом госта из Италије Алберта Веронезија. Мецосопран Жељка Здјелар
дебитоваће у улози Сантуце.
Под управом маестра Веронезија,
који је у последњих годину дана чест и радо виђен гост Опере Националног
театра, наступиће Душан Плазинић
(Туриду), Александар Стаматовић (Алфио), Дубравка Филиповић (Мама Лучија),
Ивана Живадиновић (Лола).
Режију Ивана Стефанутија пренео
Матео Мацони
Учествују Оркестар и Хор
Опере Народног позоришта.
Сценограф и костимограф Иван
Стефанути.
„Кавалерија Рустикана“ је опера у једном чину. Либрето према Вертију
написали Тађони-Тоцети и Мански.
Ова опере праизведена 1895. године,
а чија се радња одвија у селу на Сицилији, крајем 19. века, донела је „праву” и
”уверљиву“ - истиниту причу из народа, о
сицилијанским сељацима и тако утрла пут новом правцу у оперском стваралаштву
под називом веризам.
Премијера је била 21. јануара
2006. године
Маестро Веронези до сада у
Народном позоришту гостујући дириговао је Пучинијеве опере „Мадам Батерфлај“
„Тоска“, „Боеми“ и „Плашт“ и „Сестра
Анђелика“.
Алберто Веронези (Alberto Veronesi) је рођен
у Милану, где је и дипломирао клавир, компоновање и дириговање на
Конзерваторијуму „Верди“. Током студија је основао Оркестар „Гвидо Кантели“,
који и сада ради при Конзерваторијуму.
Био је уметнички и музички
директор Фестивала „Пучини“ у Торе дел Лагу (1998), стални уметнички и музички
директор Сицилијанског симфонијског оркестра Палерма (2001–11), уметнички
директор Филхармонијског оркестра Театра у Болоњи (2008), стални музички
директор Фондације „Петрућели“ у Барију (од 2011), музички директор Оперског
оркестра Њујорка (2011–16), први „западњак“ на месту уметничког директора и
музичког директора Опере Великог театра Тианјина у Кини (2012–16).
Дириговао је познатим оркестрима,
као што су: Бечка филхармонија, „Мађо музикале“ у Фиренци, Оркестар Театра ла
Фениче у Венецији, Немачки оперски оркестар у Берлину, Оркестар Театра „Моне“ у
Бриселу, Оркестар Академије „Санта Ћећилија“ у Риму, Филхармонијски оркестар
Театра у Болоњи и Оркестар Театра „Сан Карло“ у Напуљу.
Значајни наступи (избор): Ускршњи
фестивал у Салцбургу и прослава Дана Свете Ћећилије на Фестивалу „Фирентински
музички мај“ (са Оркестром „Гвидо Кантели“); Кавалерија рустикана и La
Navarraise у Карнеги холу (2010);
светска премијера опере Фабија Вакија Lo Stesso Mare у Барију (2011);
концерт са Оркестром Фондације „Петрућели“ у Линколновом центру (2011, поводом
прославе 150 година постојања италијанске заједнице и прославе Колумбовог
дана); светска премијера Мамели, Леонкавала, у Театру „Виторио Емануеле II“
(2011); Андре Шеније у Њујорку, у Дворани „Ејвери Фишер“, са Робертом Алањом у
насловној улози и са више од 3000 извођача (2013); Тоска на Фестивалу „Пучини“
(2013)...
Званични је диригент немачке
издавачке куће „Грамофон“, у оквиру које негује репертоар XIX и почетка XX
века. У оквиру пројекта „Веризам“, од
2006. је снимио: продужену верзију Пучинијеве опере Едгар са Пласидом
Домингом, албум Повратак Пучинија са Бечком филхармонијом (Доминго и Виолета
Урман), „живо“ извођење Пријатеља Фрица у Опери у Берлину (Ангела Георгију и
Роберт Алања), La Nuit de Ma са Оркестром болоњског театра (Доминго и Ланг
Ланг), оперу Медичи (Данијела Деси и Доминго), Федору са Оркестром ла Монеа
(Доминго и Ангела Георгију).
Добитник је Награде „Абиати“
италијанског Удружења музичких критичара, за продукцију Боема (2003).
Нема коментара:
Постави коментар