UČESNICI: KEMAL
GEKIĆ SA SIMFONIJSKIH ORKESTROM I HOROM AKADEMIJE UMETNOSTI U NOVOM SADU, I VOJVOĐANSKIM
MEŠOVITIM HOROM
|
Piše: Gordan
Gorunović
U okviru
proslave 45 godina postojanja i rada Akademija umetnosti Univerziteta u Novom
Sadu i Simfonijski orkestar i hor Akademije umetnosti sa Vojvođanskim
meštovitim horom, pod dirigentskom palicom prof. Andreja Bursaća, nastupio je
18. aprila na Kolarcu sa pijanistom Kemalom Gekićem.
Premijerno je
izvedeno delo "Gernika", (The Tragedy of Guernica, Mourning &
Resurrection) koncert za klavir i orkestar američkog kompozitora Fredrika
Kaufmana koji u Srbiju došao zajedno sa Kemalom Gekićem i gost je Akademije
umetnosti. Sinoć je posle „Gernike“ lično i kompozitor izašao do bine i dobio ovacije.
Osim Kaufmana odsvirani su Johanes Brahms Varijacije na Hajdnovu temu op. 56a i
Ludvig van Betoven Fantazija za klavir, hor i orkestar u c-molu, op. 80 (Adagio
& Finale).
Mešoviti hor
je bio smešten u bočnim delovima balkona pa je zvuk ženskih vokala sa leve a
muških desne strane bine zvučao bukvalno nebeski. Sjajno muziciranje u finišu
uz hor doneli su neverovatnu emociju koja je izazvala spontani bis završnog
dela samog koncerta, Fantazije Ludviga Van Betovena. Sve je bilo na nivou i
iznad očekivanja. Čudno je samo da sala nije bila ispunjena do kraja. Izvođači,
program i popularne cene ulaznica su bili dovoljni izazov da se u razrušeni
centar makar i pešice dođe na ovakvu svetkovinu.
Ovacije iz dlanova gledalaca i slušalaca trajalo je daleko duže od konvencionalnog. Više puta vraćanje na binu Kemala Gekića i dirigenta Andreja Bursaća, bilo je spontano i šarmantno.
Ovacije iz dlanova gledalaca i slušalaca trajalo je daleko duže od konvencionalnog. Više puta vraćanje na binu Kemala Gekića i dirigenta Andreja Bursaća, bilo je spontano i šarmantno.
Posle svega u
prijatnoj atmosferi muzičari su napustili binu ali usledilo je pojedinačno
čestitanje i fotografisanje pogotovu sa uvek prijatnim i neposrednim pijanistom
koji je odavno izgradio zavidnu međunarodnu karijeru. Ovakvi koncerti pokazuju
da umetnička muzika ima budućnost i treba je slušati širom otvorenog srca.
Нема коментара:
Постави коментар