U tradiciji programa Konfrontacije, koji je još na samom početku
FEST-a oblikovao Makavejev, a nasledili programi Vidici Radoslava Zelenovića, Đavo u telu, Blagodeti prljavog i X files selektora Miroljuba Vučkovića, na FEST-u od pre
četiri godine postoji i selekcija Granice. Osam subverzivnih i
kontroverznih filmova, koji pomeraju granice u estetskom i tematskom smislu,
našlo se u ovogodišnjoj selekciji.
Tročlani žiri u sastavu
Filip Feti Dautović, Zoran Janković i Đorđe Bajić odlučiće o najboljem filmu, a
mi vam predstavljamo ostvarenja koja će se naći u trci za
nagradu.
Mateo Hil je španski reditelj i scenarista, poznat kao ko-autor većine
scenarija Amenabarovih filmova, uključujući Abre los ojos (američki rimejk Vanila sky). U svom novom filmu Hil
ponovo koristi tehnologiju i nauku kao mehanizam pomoću koga zadire u prirodu
ljudskih emocija- glavni junak filma Vraćen u život je umetnik sa burnim
ljubavnim životom.
Kada sazna da ima rak, umesto da se bori, on odluči da bude
kriogenički zamrznut. Šezdeset godina kasnije, kada je lek za njegovu bolest
pronađen, vraćaju ga u život, ali on shvata da i dalje mora da se suoči sa
emocijama i nerešenim poslovima koje je mislio da je ostavio za sobom.
Kultni japanski horor reditelj Kijoši Kurosava u svom dvadesetom filmu,
Pre nego što nestanemo, osvežava
žanr filmova o vanzemaljcima jedinstvenom pričom koja mnogo više zadire u
pitanja ljudskog duha nego klasičan žanrovski film. Tri vanzemaljca putuju na
zemlju kako bi pripremili teren za masovnu invaziju.
Kada zaposednu ljudska
tela, oni oduzimaju svojim "domaćinima" njihovu suštinu- osećaj za dobro, loše,
porodicu, pripadnost, životne vrednosti- i ostavljaju samo prazne ljušture koje
su potpuno neprepoznatljive njihovim bližnjima. Ovo ostvarenje premijerno je
prikazano u selekciji Izvestan pogled u Kanu.
Brazilski film Klub ljudoždera
je britka crnohumorna satira koja prati bogati bračni par i njihove raskošne
živote- oni uživaju u luksuzu, opijaju se na beskonačnim zabavama, i članovi su
tajnog društva kanibala koji u slobodno vreme ubijaju i jedu svoje sluge jednog
po jednog.
Divlji dečaci,
debitantski film francuskog
reditelja Bertranda Mandikoa, je neobična fantazija o odrastanju koja zadire u
mračne ćoškove ljudske psihe. Smeštena na početak 20. veka, priča prati grupu
dečaka iz više klase koji su poslati na misteriozno ostrvo nakon što brutalno
ubiju svoju profesorku. Kao u obrnutom Gospodaru muva, dečaci započinju kao
čudovišta, ali vremenom postaju bolji, doživljavajući šokantnu transformaciju na
magičnom ostrvu.
Film Tragom kostiju poljske
rediteljke Agnješke Holand prikazan je prošle godine u takmičarskoj selekciji
Berlinala. U jednom planinskom seocetu živi Janina Dušejko, harizmatična i
ekscentrična starica, pasionirani astrolog i vegetarijanac. Jednog dana njeni
psi misteriozno nestaju, a zatim otkriva i mrtvo telo svog komšije.
Uslediće
nekoliko slično misterioznih smrti važnih muškaraca iz sela, a ono što ih vezuje
je da su svi bili lovci.
Da li je za njihovu smrt kriva neka divlja životinja,
ili se iza svega krije osveta?
Duboko ukorenjen u realnost ruralne Poljske, ovaj
film je anarhičan kao i njegova heroina i hrabro meša žanrove- od duhovite
detektivske priče, preko uzbudljivog eko-trilera do feminističke bajke.
U sličnim vodama kreće se i
Kupal, iranskog reditelja Kazima Molajea koji će biti gost FEST-a. Ovaj film
govori o Ahmadu Kupalu, lovcu koji se bavi prepariranjem životinja. Dan pred
Noruz, iransku Novu godinu, Kupal je suočen sa neobičnim izazovom.
U uznemirujućem i šokantnom dokumentu, film Đavolja sloboda istražuje fenomen "nestalih" u Meksiku iz perspektive žrtvi i počinilaca varvarskih kidnapovanja, mučenja i ubistava. Reditelj Everado Gonzales ne suočava žrtve i zločince, već stavlja sve svoje junake u iste, bezbojne, dehumanizujuće maske, a ostavlja na publici da pripiše emociju bezizražajnim licima.
Нема коментара:
Постави коментар