Nakon 40 godine karijere, samo par dana (4) inspiracije bilo je
potrebno najboljem gitaristi ovih prostora da snimi devet instrumentalnih
dragulja i objedini ih na albumu koji nosi naziv “Mother tongue” („Maternji jezik“).
Album je izdat tri godine posle poslednjeg albuma „Seir“.
Vladimir
"Vlatko" Stefanovski rođen je u Prilepu 24 januara 1957. godine u
pozorišnoj porodici.Počeo je da svira gitaru s 14, a jedna je od osnivača kultne
makedonske rok-džez grupe „Leb i sol“, s kojom je snimio 14
albuma (1978.-1991.). Od sredine
devedesetih, Stefanovski je napravio vrlo uspešnu solo karijeru. Snimao je
zavidna solo izdanja, kao "Cowboys & Indians", "Sarajevo",
"Vlatko Stefanovski trio", "Kula od karti", "Grom iz
plavog neba"...
Sarađivao je sa Miroslavom Tadićem na albumima
"Kruševsku", "Treta majka", "Live in Belgrade" i
"Live in Zagreb". Ti albumi stavili su novo svetlo na akustičnu
gitaru Vlatka Stefanovskog, njegov rad, i na njegova dalja traganja u
makedonskoj tradicionalnoj muzici.
U poslednjih nekoliko godina svirao je i snimao po celom
svetu sa mnogim vrhunskim umetnicima kao što su Tomi Emanuel, Stohelo
Rozenberg, Džiboni, Jan Akerman i Teodosi Spasov, Stefan Milenković, Kudsi
Erguner, Bojan Z., Manu Katche, Toni Levin, i mnogi drugi. Njegov nedavni rad
takođe uključuje muziku za filmove, pozorište i balet.
Vlatko je nastupao kao solista sa brojnim džez i
simfonijskim orkestrima kao: Tonkunstler orkestar iz Beča, Simphonieta orkestar
iz Sofije, slovenski orkestar filharmonija - Ljubljana, Studentski Simfonijski
orkestar iz Skoplja – Makedonija, FulKul Džez Big Band, Ljubljana, RTV Big
Band, hrvatskom HTV BIG bend, RTV Srbija Big Band.
Stefanovski je poznat po svojoj jedinstvenoj gitarskoj
tehnici i tonu. Sa svojim „Vlatko Stefanovski Triom“ nastupao je širom sveta. U
2007. godini Stefanovski je postao Počasni doktor u oblasti umetnosti na Univerzitetu „Sv.
Kiril i Metodij“ u Skoplju. Živi u Skoplju (Makedonija) sa svojom porodicom i
vlasnik je dobro opremljenog studio projekta pod nazivom 'Esoteria Sound Studio
".
U skladu sa imenom ovog akustičnog albuma na naslovnici se našla slika Vlatkove majke Nade u ulozi Maše iz Tolstojeve drame
“Živi leš”. Ova slika datira iz kasnih četrdesetih godina i dodaje posebnu
emocionalnu vrednost. Naglasio da je album “Mother tongue” snimio u
minimalnim tehničkim uslovima, a smatra da publika danas umesto muzike
sve više sluša produkcijske trikove.
A na albumu će vas sačekati tradicionalne makedonske pesme,
saradnja s Radetom Šerbedžijom u vokalno-instrumentalnoj bonus pesmi „More
sokol pie."
Album će predstaciti 2. aprila u Kolarčevoj zadužbini na solističkom koncertu:
“Biće to svečanost i za mene i za publiku. Dio te svečanosti biće i akustika Kolarca. To je izvanredna drvena dvorana koja je u istoj ravni sa poznatim svjetskim drvenim dvoranama, poput onih u Beču, Lajpcigu, Londonu…Drvo je čudo i nije slučajno da sviram drveni instrument. Drvo je nekada bilo živo, ali ono produžava svoj život kroz inkarnaciju u gitaru ili neki drugi instrument… Klavir na primjer ili gudački instrumenti. Ako se spoje kvalitet drveta mog instrumenta sa drvetom od kojeg je građena dvorana onda publici stvarno slijedi muzička svečanost”
Vlatkovi instrumentali nisu hladni i daleki. On svakim tonom koji je zadržao u pesmama kao što su „Bistra voda“; i „Uspavanka za Radmilu M.“; „Jano mori“; „Dimitrijo, sine Mitre“; „Ogreala mesečina“; prenosi toplinu i emociju koja je bila utkana u tu muziku.
Izvođenje je savršeno, iako je sve snimljeno iz prvog puta u Vlatkovom studiju „Esoteria“. A, to su odlike virtuoza. „Zošto si me majko rodila“ posvećena je Stevi i Esmi Teodosievski, koji su, kao i Vlatko zadužili makedonsku kulturu.
Potvrda toga stigla je u pravo vreme, jer je najviša državna nagrada Makedonije za životno delo u kulturi i umetnosti „11. oktobar“ otišla u njegove ruke.
Album će predstaciti 2. aprila u Kolarčevoj zadužbini na solističkom koncertu:
“Biće to svečanost i za mene i za publiku. Dio te svečanosti biće i akustika Kolarca. To je izvanredna drvena dvorana koja je u istoj ravni sa poznatim svjetskim drvenim dvoranama, poput onih u Beču, Lajpcigu, Londonu…Drvo je čudo i nije slučajno da sviram drveni instrument. Drvo je nekada bilo živo, ali ono produžava svoj život kroz inkarnaciju u gitaru ili neki drugi instrument… Klavir na primjer ili gudački instrumenti. Ako se spoje kvalitet drveta mog instrumenta sa drvetom od kojeg je građena dvorana onda publici stvarno slijedi muzička svečanost”
Vlatkovi instrumentali nisu hladni i daleki. On svakim tonom koji je zadržao u pesmama kao što su „Bistra voda“; i „Uspavanka za Radmilu M.“; „Jano mori“; „Dimitrijo, sine Mitre“; „Ogreala mesečina“; prenosi toplinu i emociju koja je bila utkana u tu muziku.
Izvođenje je savršeno, iako je sve snimljeno iz prvog puta u Vlatkovom studiju „Esoteria“. A, to su odlike virtuoza. „Zošto si me majko rodila“ posvećena je Stevi i Esmi Teodosievski, koji su, kao i Vlatko zadužili makedonsku kulturu.
Potvrda toga stigla je u pravo vreme, jer je najviša državna nagrada Makedonije za životno delo u kulturi i umetnosti „11. oktobar“ otišla u njegove ruke.
“Snimio sam najintimniji album do sada i vjerujem da sam uspio da se
obratim svojoj publici bukvalno “na uvce”, rekao je Vlatko Stefanovski.
Album možete poslušati OVDE.
Нема коментара:
Постави коментар