Arhipelag i Dom omladine Beograda
organizuju razgovor Danilo Kiš ili Noć i magla u četvrtak 22. februara, na dan
piščevog rođenja, u sali Amerikana s početkom u 19 časova.
U razgovoru učestvuju pozorišni
reditelj Boris Liješević i pisci i književni kritičari Srđan Vučinić i Gojko
Božović.
Neposredan povod za razgovor o
dramama Danila Kiša jeste činjenica da se upravo navršava pedeset godina od
nastanka piščevih drama Elektra i Noć i magla.
U razgovoru Danilo Kiš ili Noć i
magla biće predstavljena nova čitanja Kišovih televizijskih i pozorišnih drama:
Noć i magla, Papagaj, Drveni sanduk Tomasa Vulfa i Mehanički lavovi, kao i dva
piščeva filmska scenarija: Marin Držić Vidra i Končarevci.
Iako su ova dva scenarija
poručena od strane tada značajnih filmskih kuća, oni su iz različitih razloga
ostali nerealizovani. Ova dva filmska scenarija prvi put se objavljuju u okviru
nekog izdanja izabranih ili sabranih dela Danila Kiša.
Dok su filmski scenariji Marin
Držić Vidra i Končarevci pisani na samom kraju sedamdesetih godina, Kiš TV i
pozorišne drame piše u rasponu od polovine šezdesetih do kraja sedamdesetih
godina.
Posetioci večeri moći će da
pogledaju projekciju TV drame Noć i magla.
Drame i filmski scenariji Danila
Kiša objavljeni su u dve knjige u okviru Dela Danila Kiša u 10 knjiga koja je
objavio Arhipelag, kao ekskluzivni izdavač dela Danila Kiša za Srbiju, Hrvatsku
i Bosnu i Hercegovinu. Kišova najpoznatija drama Elekra objavljena je u
posebnoj knjizi, zajedno sa piščevim pesničkim opusom, dok su tri TV drame,
dramatizacijha Grobnice za Borisa Davidoviča i filmski scenariji objavljeni u
knjizi Noć i magla.
Danilo Kiš je pisac koji ima ne
samo tumače nego i čitaoce koje neprestano stiče i u novim generacijama. Upravo
zato je neophodno da dela Danila Kiša stalno budu dostupna i da budu predmet
novih čitanja i razgovora. Knjige Danila Kiša, bolje od ma čega drugog,
po-kazuju da sve nije književnost, ali da književnost može biti najbolji deo
našeg iskustva. Delo Danila Kiša potvrđuje piščeve reči s početka osamdesetih
godina o „veličanstvenom mehanizmu koji ne dozvoljava da se svet obesmisli, da
reči izgube svoje značenje“.
Нема коментара:
Постави коментар