Sve mi je bilo sumnjivo, kada sam
u pozadini dijaloga bivših ljubavnika prepoznao srcocepajući hitac Miše Kovača.
Radnja koja je sledila išla je u tom pravcu, ali umesto zatelebljenog
pubertetlije glavnu ulogu imao je grafički dizajner na alkoholu i kokainu. Uostalom,
šta može da snimi čovek posle blago morbidnog filovanog lepim šlagerima i tako
sjajnog filma kao što je „Goran“ (2016.)?
Uspešni grafički dizajner Alan
Despot, posle pokušaja da obnovi vezu sa svojom bivšom devojkom, odlazi na
ostrvo Vis u društvu svog ekscentričnog oca. Nove situacije i okolnosti pomažu
Alanu da svoj život sagleda iz nove perspektive, doduše kroz maglu i uz dosta
neugodnosti.
Nastao na tragu „Vis-A-Vis“, (jesen 2012.) o čoveku koji muku muči
sa scenarijem i složenom konstrukcijom filma. Da stvar bude grđa radni naslov tog filma unutar filma glasio je
nećete poverovati “Comic Sans“.
Sada je taj film pred nama. Naziv
filma pozajmljen je od ozlogašenog i napuštenog fonta Comic Sans koji je osmislio Vinsent Konor 1994. godine. Za
neupućene, to je klot font (beserifnim font, bez karakondžula) inspirisan
stripovima, namenjenim za upotrebu u neformalnim oblastima. Tokom vremena
dojadio je nadobudnim dizajnerima te su ga batalili. Mada, vlada mišljenje da je disleksičnim
osobama font Comic Sans ugodniji za čitanje. Ruku na srce, font nije neki
lepotan, naprotiv. No, postoje daleko ružniji i nefunkcionalniji fontovi. Zašto
je onda Comic Sans tako izopšten i proglašen za otpadnika?
Oblik slova treba da podseća na
rukopis deteta u osnovnoj školi. Trebalo je da bude smešan. No, naišao je na
talas nezadovoljstva, da ne kažem cunami, koji je otišao toliko daleko da su
čak pisane peticije i pravljeni sajtovi koji su se borili za suzbijanje ovog
fonta. Opravdanje za ovaj hejt treba tražiti u tome što su u međuvremenu
ozbiljna obaveštenja i vitalni javni natpisi počeli da bivaju ispisani ovim
fontom (kao nadgrobna ploča u ovom filmu), što je na javnost delovalo dovoljno
iritantno.
U slobodno prevodu sa francuskog
comic sans se može prevesti kao bez humora.
Nevio Marasović je rođen u Zagrebu 1983. godine. Sa šesnaest godina
snima svoj prvi dugometražni igrani film „Popravak računara”. Posle završene
Privatne klasične gimnazije godine upisuje Akademiju dramske umetnosti, smer
filmska i TV režija. Godine 2005. snima lažni reklamni spot pod nazivom “Durex
Lunch” koji iste godine pobeđuje na kreativnom festivalu “Magdalena” u
Mariboru osvojivši Grand prix, zlato za najbolji spot, kao i zlato u kategoriji
“TV”. Nakon festivala, spot na internetu dobiva kultni status.
U maju 2008. godine počinje da
snima dugometražni igrani film „The Show Must Go On“, koji mu je
ujedno i završni filmski rad na Akademiji dramske umjtnosti. Na filmskome
festivalu u Puli ovaj film pokupio je
Zlatnu arenu za scenario, Zlatnu arenu za specijalne efekte, nagradu Breza za
najboljeg debitanta (Nevio Marasović) i nagradu Oktavijan za najbolji film
2010. godine po izboru kritičara.
Iste godine snima i režira
humorističnu seriju “Instruktor” čiji je autor i scenarist zajedno s prijateljem i
glumcem Stjepanom Perićem. Osim snimanjem filmova, Marasović se profesionalno
bavi snimanjem reklamnih spotova.
COMIC SANS
COMIC SANS
Država: Hrvatska /
2017
Program: Glavni
takmičarski program
Trajanje: 103’
Režija: Nevio
Marasović
Scenario: Nevio
Marasović
Uloge: Janko
Popović Volarić, Zlatko Burić, Nataša Janjić, Miloš Timotijević, Alma Prica
Filmografija: 2017
Comic Sans
2016 Goran
2013 Vis-À-Vis
2010 The Show Must
Go On
Fotografija: Damir Kudin
Montaža: Tomislav
Pavlić
Producent: Ankica
Jurić Tilić, Hrvoje Pervan, Ira Cecić
Produkcija:
Kinorama
Distributer:
Kinorama
Нема коментара:
Постави коментар