Svake
godine pojavi se bar jedan japanski roman koji bez velike pompe,
najviše zahvaljujući preporukama, polako postane globalni književni hit.
Poput romana „Gošća“ koji smo objavili pre par
godina i „Prodavačica“ je opčinila knjižare koji su je stavljali u
izloge i na udarna mesta i toplo je preporučivali kupcima, da bi ti isti kupci
glas o jednoj maloj, naizgled uzdržanoj pripovesti širili dalje i od nje
napravili bestseler. Prvo u Japanu gde je prodata u preko 600.000 primeraka i
ovenčana brojnim nagradama, a potom i u dvadesetak svetskih zemalja.
Keiko
Furukura ima 36 godina i tačno polovinu svog života zaposlena je kao
prodavačica u mini-marketu. Tu se jedino oseća kao da ima svrhu i po
prvi put u životu uklopljena je u svoje okruženje. Prateći ritam
svakodnevnih poslovnih obaveza i kopirajući izgled, ponašanje i govor
svojih kolega Keiko je gotovo savršeno sakrila svoje nesnalaženje u
svetu odraslih i prilagođenih.
Međutim,
kako godine prolaze, pritisak društva na nju da se uda, rodi decu i
nađe bolji posao postaje sve neprijatniji prisiljavajući Keiko da
preduzme neke prilično neobične akcije.
Briljantan
roman o neuklopljenosti i nerazumevanju prikazan kroz psihu nezaboravne
naslovne junakinje postao je ogroman hit u Japanu sa više od 650.000
prodatih primeraka da bi potom bio preveden na 20 jezika, a u Engleskoj i
Americi je nedeljama boravio na top listama najprodavanijih knjiga.
Нема коментара:
Постави коментар