Grafički kolektiv – 70 godina
U okviru ciklusa Susreti sa umetnicima, u sredu, 7. avgusta
u 19h druženje sa Lidijom Antanasijević
Lidija Antanasijević (1961. Beograd).
Diplomirala je 1988. na Fakultetu likovnih umetnosti, gde je
1991. završila i postdiplomske studije.
Od 1991. izlaže samostalno (Beograd, Ljubljana, Glazgov,
London) i na kolektivnim izložbama (Šamalije, Ibica, Fredrikstad, Kanagava,
Stokholm, Saint Cloud…). Ostala je intenzivno vezana i prisutna na našoj
likovnoj sceni, iako od 1991. živi i stvara u Londonu.
Nagrade/izbor: Nagrada Centra za grafiku i vizuelna
istraživanja na Međunarodnom bijenalu grafike, Beograd, 1988; Izložba meseca,
Studio B, Beograd, 1991; Nagrada Veliki pečat Grafičkog kolektiva, Beograd,
1994; Nagrada na XIII međunarodnom bijenalu grafike u Ibici, 1994; Nagrada na
prvoj Međunarodnoj izložbi male grafike u Stokholmu, 1996; Srebrna medalja na
prvoj međunarodnoj izložbi Miniatura Zen umetnici u Stokholmu, Nagrada John
Purcell Paper na izložbi London Print Workshop-a, London, 1997; Nagrada Mali
pečat Grafičkog kolektiva, Beograd, 2014.
„Od svoje debitantske izložbe u Grafičkom kolektivu 1991. godine do
danas, Lidija Antanasijević se posvećeno i kontinuirano bavi likovnim
istraživanjem fenomena identiteta i stanja duha. Sa verom u sugestivnost i
ekspresivna svojstva grafičke materije, autorka dramatičnim kontrastima
plastičkog sloja dela fokusira napetosti unutar ljudske psihe i nemire opšteg
egzistencijalnog i/ili ličnog stvaralački introspektivnog diskursa.
Besprekornim vladanjem tehničkim potencijalima grafike i instančanim
senzibilitetom femine, umetnica sa lakoćom sublimuje (auto)refleksivne poruke u
dnevnički zapis prepoznatljive ortografije. Osobenosti beogradske grafičke
škole prožete iskustvima kulturnog nomada na relaciji Beograd-London
preporučuju delo Lidije Antanasijević kao jedinstvenu i izuzetno vrednu pojavu
na našoj savremenoj likovnoj sceni.“
Iz obrazloženja žirija za nagradu Mali pečat (Milica
Žarković, grafičarka, Slavko Milenković, slikar i grafičar i Miroslav
Sapundžić, istoričar umetnosti)
20. decembar 2014.
Нема коментара:
Постави коментар