Od postanka vremena središte Azije bilo je mesto stvaranja carstava. Naplavljene nizije Mesopotamije koje navodnjavaju Tigar i Eufrat obezbedile su temelje samoj civilizaciji – jer upravo tu su nastala prva naselja i gradovi. Sistematizovana poljoprivreda stvorena je u Mesopotamiji i širom „Plodnog polumeseca“, pojasa veoma plodne zemlje snabdevenog obiljem vode koji se prostire od Persijskog zaliva do obala Sredozemnog mora.
Polako ali sigurno smer kretanja sveta se menja; Zemljina kugla
proteklih pet stoleća okretala se oko svoje ose ka Zapadu, a sada se
okreće ka Istoku...
Vekovima se za slavom i bogatstvom tragalo na Zapadu – u Novom svetu dveju Amerika.
Danas ljude željne novca i pustolovina mami Istok. Nekadašnja glavna pozornica sveta koja se prostire od Bliskog istoka preko srednje Azije do duboko u Kinu i Indiju ponovo se uzdiže, ovladava svetskom politikom, privredom i kulturom – i oblikuje savremeni svet.
A upravo tu je nastala sama civilizacija, upravo tu su se najveće svetske religije rodile i ukorenile.
Putevi svile nisu bili egzotični niz puteva, nego mreže koje su povezivale kontinente i okeane. Po toj mreži putovale su ideje, roba, bolesti i smrt. Tu su se carstva osvajala – i gubila. Frankopanovo delo, plod dugogodišnjih istraživanja, temeljno menja sliku koju imamo o istoriji sveta.
Ova knjiga u 25 poglavlja čitataoca vodi kroz zanimljivljive predele, istovremeno postavljajući pitanjea. Ovo je primer uspešne simbioza popularnog i naučnog stila pisanja na 656 stranica. Tako saznajemo da je u X veku Prag bio mesto susreta Vikinga i muslimanskih trgovaca, a da je u XIV Kina najsigurnija i najbolja zemlja za putnike.
Piter Frankopan je profesor svetske istorije na Oksfordskom univerzitetu, stariji istraživač na koledžu Vuster, direktor Oksfordskog vizantološkog centra i gostujući istraživač na Lajdenskom univerzitetu.
Proučava istoriju Sredozemlja, Rusije, Bliskog istoka, Persije/Irana, srednje Azije i šire, kao i odnose između hrišćanstva i islama. Specijalista je i za srednjovekovnu grčku književnost, a 2009. godine preveo je Aleksijadu.
Često piše za međunarodnu štampu, uključujući Njujork tajms, Fajnenšel tajms i Gardijan, a ima redovnu rubriku u London ivning standardu. Nedavno su o njemu objavljeni tekstovi u Čajna dejli, najvećem kineskom listu na engleskom jeziku, kao i u pakistanskom listu Gud tajms.
Vekovima se za slavom i bogatstvom tragalo na Zapadu – u Novom svetu dveju Amerika.
Danas ljude željne novca i pustolovina mami Istok. Nekadašnja glavna pozornica sveta koja se prostire od Bliskog istoka preko srednje Azije do duboko u Kinu i Indiju ponovo se uzdiže, ovladava svetskom politikom, privredom i kulturom – i oblikuje savremeni svet.
A upravo tu je nastala sama civilizacija, upravo tu su se najveće svetske religije rodile i ukorenile.
Putevi svile nisu bili egzotični niz puteva, nego mreže koje su povezivale kontinente i okeane. Po toj mreži putovale su ideje, roba, bolesti i smrt. Tu su se carstva osvajala – i gubila. Frankopanovo delo, plod dugogodišnjih istraživanja, temeljno menja sliku koju imamo o istoriji sveta.
Ova knjiga u 25 poglavlja čitataoca vodi kroz zanimljivljive predele, istovremeno postavljajući pitanjea. Ovo je primer uspešne simbioza popularnog i naučnog stila pisanja na 656 stranica. Tako saznajemo da je u X veku Prag bio mesto susreta Vikinga i muslimanskih trgovaca, a da je u XIV Kina najsigurnija i najbolja zemlja za putnike.
Piter Frankopan je profesor svetske istorije na Oksfordskom univerzitetu, stariji istraživač na koledžu Vuster, direktor Oksfordskog vizantološkog centra i gostujući istraživač na Lajdenskom univerzitetu.
Proučava istoriju Sredozemlja, Rusije, Bliskog istoka, Persije/Irana, srednje Azije i šire, kao i odnose između hrišćanstva i islama. Specijalista je i za srednjovekovnu grčku književnost, a 2009. godine preveo je Aleksijadu.
Često piše za međunarodnu štampu, uključujući Njujork tajms, Fajnenšel tajms i Gardijan, a ima redovnu rubriku u London ivning standardu. Nedavno su o njemu objavljeni tekstovi u Čajna dejli, najvećem kineskom listu na engleskom jeziku, kao i u pakistanskom listu Gud tajms.
Нема коментара:
Постави коментар