Ликовна галерија, 8. фебруар - 01. март 2018.
Наташа Шкорић, Ни на небу ни на земљи, објекти и слике
На актуелној изложби Ни на небу ни на земљи у Ликовној галерији Културног центра Београда београдска уметница средње генерације Наташа Шкорић представиће слике/објекте из свог најновијег опуса (2016-2017) које приказују њена истраживања и рад у различитим материјалима у медију традиционалног сликарства. У аутентичном поетском дискурсу уметница своја
иступања из поступка класичне сликарске праксе спроводи употребом уљане и акрилне боје, графита, лака, пигмената и других и нетипичних сликарских материјала као што је тканина или картон које аплицира на неуобичајене подлоге као што су ауто-лим, црни лим, медијапан плоча, армирани бетон или комбинација ауто-лима, клирита и медијапана. Као резултат деценијских истраживања у медијуму сликарства на поставци су изложене тродимензионалне слике-објекти и инсталације Наташе Шкорић који се могу пратити у више тематских циклуса и ширем естетском дискурсу који се креће од сведене геометријске апстракције и рада са сликарском материјом , преко барокних декоративних мотива, па све до реминисценција и интерпретација симбола популарне културе. Сва представљена дела су углавном великих димензија (100х70цм, 200х120 цм, 40х280 цм, 200х70 цм).
Наташа Шкорић је рођена у Београду 1971. где живи и ради. Дипломирала је и магистрирала сликарство на Факултету ликовних уметности на Цетињу, Црна Гора. Слике, цртеже, објекте и инсталације излагала је на преко десет самосталнихи изложби у Београду, Подгорици, Цетињу и Котору, и на важнијим групним изложбама и познатим бијеналима и манифестацијама савремене визуелне уметности у Црној Гори, Србији и Француској. Добитница је награде УЛУЦГ „Петар Лубарда“ за 2004. годину. Члан је УЛУС-а и УЛУЦГ-а.
8. фебруар – 1. март 2018.
Галерија Поодрум, Трг републике 5
FORWARD: РАДОВИ И ПРОЦЕСИ
Галерија Поодрум, Трг републике 5
FORWARD: РАДОВИ И ПРОЦЕСИ
Уметници: Матео Амарал, Мануел Лејрадо, Сесилиа Росо.
Кустоси: Луиса Томати, Ариел Иринео Чавез.
Кустоси: Луиса Томати, Ариел Иринео Чавез.
Колектив FORWARD:
чине уметници, кустоси и дизајнери из Аргентине који ће домаћој публици
предочити савремену видео продукцију уметника који живе и раде у Буенос
Аиресу и другим градовима у Аргентини. Изложба ће представити радове
који су резултат различитих уметничких експеримената, а баве се односом
материје (материјалног) и идеје (фиктивног) користећи нове медије.
Уметници и кустоси који чине колектив Форwард су већ више од пет година
активни у сфери уметности и комуникације, непрекидно истражујући, из
различитих перспектива, повезаност технологије са начинима на које
разумевамо себе и међусобно комуницирамо. Њихова презентација испитује
ту историју – која достиже своје најразвијеније поглавље представљањем
колектива у Културном центру Београда – кроз видео записе, мапе,
временске линије, документе, фотографије и раније пројекте.
Пратећи програм уз изложбу:
Пратећи програм уз изложбу:
8. фебруар у 19 часова – програм отварања: Перформанс уметника Мануела Лејрада
9. фебруар од 19 до 21 часова – Live VJ Set уметника Матеа Амарала (перформативно аудио-визуелно искуство, уметници ће у Подроому уживо синхронизовати музику уз пројекције, видео манипулацијe, дигиталних интервенција итд)
Матео Амарал
живи и ради у Буенос Аиресу. Технике које користи су цртање и сликање,
тродимензионалне дигиталне анимације, видео дисторзије кроз софтверске
грешке, истраживање аудиовизуалног звука и продукција електронске
музике. Испитивања човекове свести воде га у експериментисање с
хипнотичким аудиовизуелним пејзажима, с цртањем паралела између
примитивне дигиталне естетике и индивидуалне конструкције модела
стварности. Поред свог самосталног рада, основао је уметнички колектив
Олигатега Нумерик и панк електро психоделик бенд Хипнофлаутас.
Мануел Лејрадо
рођен је у Буенос Аиресу 1987. године. Занима га истраживање
конвергенције између рачунарства, информационе технологије, уметности и
дизајна, што ствара велику концептуалну основу за његов уметнички рад.
Специјализовао се за аудиовизуална дела у реалном времену, радећи и за
пропаганду и за уметничке, образовне и забављачке пројекте. Учествовао
је у првом издању Форwард-а с радом Agujero negro que estás en los
cielos [Црна рупа која је на небу] у оквиру Pixelations 2012.
Сесилиа Росо
је графичка дизајнерка и видео уметница. Ради на кориштењу видеа и
звука у реалном времену, на пољу видео уметности и видео инсталације.
Магистрирала је у области медијске уметности у оквиру програма којег су
заједнички организовали Национални унуверзитет у Кордоби, Универзитет
Чилеа и Универзитет Калдаса (Колумбија). Дипломирала је Нове медије,
специјализација за видео и звук, (УБП, Кордоба). Изабрана је да
учествује у програму Интерактивне уметности III, одржаном у Културном
центру Шпаније у Кордоби (Аргентина) и Еспасио Фундасион Телефоника у
Буенос Аиресу – координатори Родриго Алонсо и Мариано Сардон.
Изложбу је подржала амбасада Аргентине у Београду.
Galerija Artget – 17. godina
Trg republike 5/I\
* Umetnički direktor Galerije Artget u 2018: Ivan Manojlović
8. februar – 1. mart 2018.
FOTO-KOLEKCIJA MILOŠA JURIŠIĆA
Za razliku od fotografija u arhivima i muzejskim zbirkama, fotografije koje će postati deo privatnih fotografskih kolekcija pre toga egzistiraju svuda i nigde. Često rasute po tezgama neformalnih uličnih aukcija čekaju svoje nove vlasnike i večni smeštaj unutar nekog pažljivo organizovanog sistema. Kako je pisao Valter Benjamin osnov svake privatne kolekcije čini neka lična, uglavnom porodična priča, baš kao u slučaju kolekcije Miloša Jurišića.
Nadograđujući porodično fotografsko nasleđe, Jurišić je uvećavao svoju kolekciju spašavajući vredne fotografske primerke sa pijaca, aukcija i neretko zaboravljenih mesta. Iako do sada nije prikazana u formatu samostalne izložbe, foto-kolekcija Miloša Jurišića nam je zapravo vrlo dobro poznata. Kao obavezni deo mnogih istorijskih i kulturoloških izložbi i značajnih fotografskih publikacija, u 2018. godini ova foto-kolekcija beleži skoro 30 godina od svog prvog pojavljivanja na izložbi posvećenoj istoriji fotografije u Srbiji dr Milanke Todić iz 1989. godine. Od tada do danas Miloš Jurišić je sarađivao sa mnogim muzejima, kustosima i autorima, a kroz njihove izložbe i knjige kolekcija je predstavljena u Srbiji, Americi, Japanu, Nemačkoj, Austriji, Hrvatskoj. Nemerljiv je značaj ove i sličnih kolekcija za sagledavanje istorije fotografije u Srbiji kao i za razvitak fotografske kulture uopšte.
Deo iz teksta Foto-kolekcija Miloša Jurišića kustosa izložbe Ivana Manojlovića
Miloš Jurišić se rodio u Beogradu, u kome živi i radi u Muzeju nauke i tehnike kao fotograf.
U
šesnaestoj godini počinje da se bavi fotografijom, a već u dvadesetim,
ponesen lepotom starih porodičnih fotografija, počinje da ih sakuplja,
nalazeći ih na sastancima numizmatičara i drugih kolekcionara, utorkom u
Galeriji fresaka, kasnije na sajmovima kolekcionara i, pogotovo od
90-ih godina, sve više i na pijacama.
Skoro istovremeno, budi se i
interesovanje za arhitekturu, na prvom mestu za istoriju arhitekture
Beograda, pa tragajući za izgledom grada u prošlosti počinje da sakuplja
i stare razglednice, koje danas čine znatniji deo njegove kolekcije.
Stare
fotografije, kao i razglednice, iz Jurišićeve kolekcije prisutne su u
javnosti, na mnogim muzejskim izložbama, katalozima, knjigama,
publikacijama i diplomskim i doktorskim radovima brojnih stručnjaka i
istraživača.
Kao fotograf, godinama je snimao lepote beogradske arhitekture, što je rezultiralo i nizom samostalnih izložbi na tu temu.
Галерија Артгет – 17. година
Трг републике 5/I
* Уметнички директор Галерије Артгет у 2018: Иван Манојловић
8. фебруар – 1. март 2018.
ФОТО-КОЛЕКЦИЈА МИЛОША ЈУРИШИЋА
Трг републике 5/I
* Уметнички директор Галерије Артгет у 2018: Иван Манојловић
8. фебруар – 1. март 2018.
ФОТО-КОЛЕКЦИЈА МИЛОША ЈУРИШИЋА
За разлику од фотографија у архивима и музејским збиркама, фотографије
које ће постати део приватних фотографских колекција пре тога
егзистирају свуда и нигде. Често расуте по тезгама неформалних уличних
аукција чекају своје нове власнике и вечни смештај унутар неког пажљиво
организованог система. Како је писао Валтер Бенјамин основ сваке
приватне колекције чини нека лична, углавном породична прича, баш као у
случају колекције Милоша Јуришића.
...
Надограђујући породично фотографско наслеђе, Јуришић је увећавао своју колекцију спашавајући вредне фотографске примерке са пијаца, аукција и неретко заборављених места. Иако до сада није приказана у формату самосталне изложбе, фото-колекција Милоша Јуришића нам је заправо врло добро позната. Као обавезни део многих историјских и културолошких изложби и значајних фотографских публикација, у 2018. години ова фото-колекција бележи скоро 30 година од свог првог појављивања на изложби посвећеној историји фотографије у Србији др Миланке Тодић из 1989. године. Од тада до данас Милош Јуришић је сарађивао са многим музејима, кустосима и ауторима, а кроз њихове изложбе и књиге колекција је представљена у Србији, Америци, Јапану, Немачкој, Аустрији, Хрватској. Немерљив је значај ове и сличних колекција за сагледавање историје фотографије у Србији као и за развитак фотографске културе уопште.
...
Надограђујући породично фотографско наслеђе, Јуришић је увећавао своју колекцију спашавајући вредне фотографске примерке са пијаца, аукција и неретко заборављених места. Иако до сада није приказана у формату самосталне изложбе, фото-колекција Милоша Јуришића нам је заправо врло добро позната. Као обавезни део многих историјских и културолошких изложби и значајних фотографских публикација, у 2018. години ова фото-колекција бележи скоро 30 година од свог првог појављивања на изложби посвећеној историји фотографије у Србији др Миланке Тодић из 1989. године. Од тада до данас Милош Јуришић је сарађивао са многим музејима, кустосима и ауторима, а кроз њихове изложбе и књиге колекција је представљена у Србији, Америци, Јапану, Немачкој, Аустрији, Хрватској. Немерљив је значај ове и сличних колекција за сагледавање историје фотографије у Србији као и за развитак фотографске културе уопште.
Део из текста Фото-колекција Милоша Јуришића кустоса изложбе Ивана Манојловића
Нема коментара:
Постави коментар