Svake srede u terminu od 17h do 18:30h u okviru filmskog programa Dvorane Kulturni centar Beograda biće prikazani filmovi umetnika koji učestvuju na 57. Oktobarskom salonu.
Filmovi se prikazuju u originalnoj verziji bez prevoda, sa titlovima na
engleskom jeziku.
Ulaznice za 57. Oktobarski salon (200 din, Resavska 40b) važe i za
filmske projekcije.
SREDA, 03. oktobar
>> Fej Cao / Cao Fei, LA
TOWN, 42’13’’
Umetnica gradi drugi, paralelni
svet u kome su ljudske figure i svo njihovo okruženje napravljeni od veštačkih
materijala, a taj paralelni svet potpuno simulira postojanje našeg sveta. Ta
simulacija je namerna da bi se akcentovali i učinili vrlo vidljivim veštački
život, praznina i tuga naše stvarnosti.
>> Fej Cao / Cao Fei , HAZE
AND FOG, 46’30’’
Umetnica vidi našu realnost kao
niz radnih mesta na kojima ljudi izvode iste besmislene radnje svakodnevno, i
gde su povremeni incidenti jedini znaci nekog života. Takva stvarnost pretvara
ljude jednog po jednog u zombije koji polako osvajaju grad.
SREDA, 10. oktobar
>> Ero / Erró, GRIMACES,
45’, MECA-MEKE UP, 3’29’’, MARY MONSTERS, 2’56’’, FACES, 6’57’’, STARS, 15’
Ero svoje kolažne slike gradi od
medijskog smeća, a svoje nove izmišljene priče stvara mešajući potrošački svet
sa istorijom umetnosti, političkom propagandom i dokumentarnom fotografijom.
Već početkom šezdesetih godina, eksperimentisao je sa filmom i u periodu 1964
–1967. producirao nekoliko crno-belih kratkih filmova, kao što su “Grimaces” i
drugi: filmove napravljene od snimljenih sekvenci, „filmove slika“ zasnovane na
sukcesiji fotografija ili hibridnih filmova koji kombinuju fotografske snimke i
snimljene sekvence, sa brojnim kolegama i ličnostima iz istorije umetnosti koje
učestvuju u ovim produkcijama. Na primer, “Grimaces” prikazuje više od 150
ličnosti iz umetničkog sveta u nepomičnom krupnom planu: slikare, vajare i
umetničke kritičare, kao što su Alečinski, Arman, Dado, Dišan, Kudo, Mata,
Rozenkvist, Stela i Varhol.
>> Tom Saks / Tom Sachs,
THE HERO’S JOURNEY, 37’50’’
Film je opis, korak po korak,
kako jedna ljudska jedinka uči da radi i da dobije posao, a u današnjem svetu
je dobiti posao herojski podvig. To „stvaranje“ čoveka koji radi a nebitno je
šta, ispraćeno je umetnikovom ironijom i humorom.
>> Branko Miliskovic /
Branko Milisković, DAS LIED AUS DEM GRAB ( SONG FROM THE GRAVE), 5’23’’
Nema više mesta za prave emocije
i ljubav, one su sahranjene. Zbog toga umetnik peva „Lili Marlen“ na grobu
Marlen Ditrih, podižući na taj način nivo ironije koja izvire iz situacije:
prava emocija je mrtva, svet postaje patetičan.
SREDA, 17. oktobar
>> Elika Hedajat / Elika
Hedayat, TAN, 70’
Mlada iranska umetnica stvara
snažan antiratni film, u slavu života, prateći životne priče dvojice ratnih
invalida i jednog mladog bodibildera. Kroz njihov odnos prema sopstvenom telu,
koji je identičan, jer sva trojica vole život i slave život, bez obzira da li
su im tela osakaćena ili izgledaju savršeno, ona govori o suštini rata i
suštini života.
>> Romuald Hazume / Romuald
Hazoumè, ONG SBOP, 20’
Umetnik koristi Brehotv efekat
začudnosti da bi učinio vidljivom svu ironiju i licemerje koja je uključena u
„pomoć“ koju bogati zapadni svet nudi siromašnim zemljama trećeg sveta, kakav
je Benin u Africi. Film prati umetnika iz Benina koji skuplja novac za jadne
ljude iz zapadnog sveta koji pate od nedostatka ljubavi i empatije za sve one
među njima koji nemaju novca za bolnicu ili pristojan život.
SREDA, 24. oktobar
>> Joko Ono i Džon Lenon /
Yoko Ono & John Lennon, RAPE, 17’
Film je snimljen iz oka kamere
koja prati mladu devojku kroz ulice grada. Kamera juri za njom niz jednu usku
ulicu i obara je, na simboličan način, tako da sve izgleda kao video-napad.
Nema dijaloga.
>> Joko Ono i Džon Lenon /
Yoko Ono & John Lennon, FLY, 25’
Kamera prati muvu koja kruži oko
i po nagom telu jedne žene. Snimljen u ekstremno krupnom planu (i praćen
istoimenom pesmom Joko Ono), film je napravljen da slavi ljudsko telo.
>> Bjarn Melgor / Bjarne
Melgaard, LET YOUR MIND BE YOUR BED, 20’
Bez obzira da li govore o
suštinskim istinama ili izgovaraju stvari koje se mogu definisati kao opšta
mesta ili čiste banalnosti, ljudske figure u savremenom svetu izgledaju kao
obične lutke, i umetnik bira da ih predstai kao takve, uz mnogo smisla za
humor.
>> Jasmina Cibic / Jasmina
Cibic, NADA / NADA (Act I), 10’56’’, NADA / NADA (Act II), 13’01’’, NADA / NADA
(Act III – The Exibition), 17’14’’
Napravljen posebno za ovu
izložbu, film postavlja pitanja o ruševinama jedne scenografije i njenog
političkog konteksta koji su ostali nakon nestanka jedne zemlje – da li jedna
jasno definisana estetika i jezik arhitekture nestaju kada izgube ono što ih
podržava?
Нема коментара:
Постави коментар