понедељак, 1. октобар 2018.

Filmski program 57. Oktobarskog salona




Svake srede u terminu od 17h do 18:30h u okviru filmskog programa Dvorane Kulturni centar Beograda biće prikazani filmovi umetnika koji učestvuju na 57. Oktobarskom salonu.

Filmovi se prikazuju u originalnoj verziji bez prevoda, sa titlovima na engleskom jeziku.

Ulaznice za 57. Oktobarski salon (200 din, Resavska 40b) važe i za filmske projekcije.

SREDA, 03. oktobar

>> Fej Cao / Cao Fei, LA TOWN, 42’13’’
Umetnica gradi drugi, paralelni svet u kome su ljudske figure i svo njihovo okruženje napravljeni od veštačkih materijala, a taj paralelni svet potpuno simulira postojanje našeg sveta. Ta simulacija je namerna da bi se akcentovali i učinili vrlo vidljivim veštački život, praznina i tuga naše stvarnosti.

>> Fej Cao / Cao Fei , HAZE AND FOG, 46’30’’

Umetnica vidi našu realnost kao niz radnih mesta na kojima ljudi izvode iste besmislene radnje svakodnevno, i gde su povremeni incidenti jedini znaci nekog života. Takva stvarnost pretvara ljude jednog po jednog u zombije koji polako osvajaju grad.

SREDA, 10. oktobar

>> Ero / Erró, GRIMACES, 45’, MECA-MEKE UP, 3’29’’, MARY MONSTERS, 2’56’’, FACES, 6’57’’, STARS, 15’

Ero svoje kolažne slike gradi od medijskog smeća, a svoje nove izmišljene priče stvara mešajući potrošački svet sa istorijom umetnosti, političkom propagandom i dokumentarnom fotografijom. Već početkom šezdesetih godina, eksperimentisao je sa filmom i u periodu 1964 –1967. producirao nekoliko crno-belih kratkih filmova, kao što su “Grimaces” i drugi: filmove napravljene od snimljenih sekvenci, „filmove slika“ zasnovane na sukcesiji fotografija ili hibridnih filmova koji kombinuju fotografske snimke i snimljene sekvence, sa brojnim kolegama i ličnostima iz istorije umetnosti koje učestvuju u ovim produkcijama. Na primer, “Grimaces” prikazuje više od 150 ličnosti iz umetničkog sveta u nepomičnom krupnom planu: slikare, vajare i umetničke kritičare, kao što su Alečinski, Arman, Dado, Dišan, Kudo, Mata, Rozenkvist, Stela i Varhol.

>> Tom Saks / Tom Sachs, THE HERO’S JOURNEY, 37’50’’

Film je opis, korak po korak, kako jedna ljudska jedinka uči da radi i da dobije posao, a u današnjem svetu je dobiti posao herojski podvig. To „stvaranje“ čoveka koji radi a nebitno je šta, ispraćeno je umetnikovom ironijom i humorom.


>> Branko Miliskovic / Branko Milisković, DAS LIED AUS DEM GRAB ( SONG FROM THE GRAVE), 5’23’’

Nema više mesta za prave emocije i ljubav, one su sahranjene. Zbog toga umetnik peva „Lili Marlen“ na grobu Marlen Ditrih, podižući na taj način nivo ironije koja izvire iz situacije: prava emocija je mrtva, svet postaje patetičan.

SREDA, 17. oktobar

>> Elika Hedajat / Elika Hedayat, TAN, 70’

Mlada iranska umetnica stvara snažan antiratni film, u slavu života, prateći životne priče dvojice ratnih invalida i jednog mladog bodibildera. Kroz njihov odnos prema sopstvenom telu, koji je identičan, jer sva trojica vole život i slave život, bez obzira da li su im tela osakaćena ili izgledaju savršeno, ona govori o suštini rata i suštini života.

>> Romuald Hazume / Romuald Hazoumè, ONG SBOP, 20’

Umetnik koristi Brehotv efekat začudnosti da bi učinio vidljivom svu ironiju i licemerje koja je uključena u „pomoć“ koju bogati zapadni svet nudi siromašnim zemljama trećeg sveta, kakav je Benin u Africi. Film prati umetnika iz Benina koji skuplja novac za jadne ljude iz zapadnog sveta koji pate od nedostatka ljubavi i empatije za sve one među njima koji nemaju novca za bolnicu ili pristojan život.

SREDA, 24. oktobar

>> Joko Ono i Džon Lenon / Yoko Ono & John Lennon, RAPE, 17’

Film je snimljen iz oka kamere koja prati mladu devojku kroz ulice grada. Kamera juri za njom niz jednu usku ulicu i obara je, na simboličan način, tako da sve izgleda kao video-napad. Nema dijaloga.

>> Joko Ono i Džon Lenon / Yoko Ono & John Lennon, FLY, 25’

Kamera prati muvu koja kruži oko i po nagom telu jedne žene. Snimljen u ekstremno krupnom planu (i praćen istoimenom pesmom Joko Ono), film je napravljen da slavi ljudsko telo.

>> Bjarn Melgor / Bjarne Melgaard, LET YOUR MIND BE YOUR BED, 20’

Bez obzira da li govore o suštinskim istinama ili izgovaraju stvari koje se mogu definisati kao opšta mesta ili čiste banalnosti, ljudske figure u savremenom svetu izgledaju kao obične lutke, i umetnik bira da ih predstai kao takve, uz mnogo smisla za humor.

>> Jasmina Cibic / Jasmina Cibic, NADA / NADA (Act I), 10’56’’, NADA / NADA (Act II), 13’01’’, NADA / NADA (Act III – The Exibition), 17’14’’

Napravljen posebno za ovu izložbu, film postavlja pitanja o ruševinama jedne scenografije i njenog političkog konteksta koji su ostali nakon nestanka jedne zemlje – da li jedna jasno definisana estetika i jezik arhitekture nestaju kada izgube ono što ih podržava?

Нема коментара:

Постави коментар