Izdavačka
kuća Arhipelag, povodom deset godina od
svog osnivanja, aktivno je vodila kampanju za promociju čitanja pod nazivom Čitanje je priča za svaki dan u toku
cele 2017. godine. Arhipelag je ovu
akciju pokrenuo u jesen 2016. godine, da bi se ona intenzivirala u toku ove
godine nizom aktivnosti, javnih događaja i programa podrške usmerenih prema
stvaranju novih čitalaca, kao i razvoju, unapređivanju i ohrabrivanju
čitalačkih potreba.
U
fokusu kampanje za promociju čitanja Čitanje
je priča za svaki dan u 2017. godini našlo se preko dvadeset institucija i
organizacija iz različitih delova Srbije. Među njima su dve javne biblioteke (Narodna
biblioteka „Stevan Sremac“ Niš, Odeljenje knjiga za decu za Literarni konkurs
povodom Svetskog dana knjige za decu, i Narodna biblioteka Požega), ), ali i
institucije kao što su Dom starih „Bežanijska kosa“ i jedna sigurna ženska
kuća. Posebnu pažnju u kampanji za promociju čitanja Arhipelag je posvetio školskim bibliotekama. Ovom akcijom u 2017.
godini obuhvaćen je čitav niz školskih biblioteka, između ostalih: Tehnička
škola iz Negotin, Ekonomsko-trgovinska škola iz Bečeja, Tehnička škola iz Uba, Požarevačka
gimnazija, Zemunska gimnazija, Gimnazija „Vuk Karadžić“ iz Loznice, Gimnazija
Kruševac, Ekonomsko-trgovinska škola iz Požarevca, Zubotehnička škola iz Beograda,
Gimnazija iz Uba, Osnovna škola „Milica Pavlović“ iz Čačka i Osnovna škola
„Svetozar Marković“ iz Beograda. Među onima koji su se u 2017. godini našli u
fokusu ove akcije su i Volonterski centar Zvezdara, humanitarna akcija Narodne
biblioteke Srbije „Deca deci u biblioteci“, omladinsko udruženje građa iSerbia, Festival ČitamČitaš, Društvo za
akademski razvoj – DAR, peti seminar
„Dani javnih politika“
u organizaciji Grupe za analizu i kreiranje
javnih politika sa Fakulteta političkih nauka u
Beogradu, biblioteka Saborne crkve u Nikšiću, kao i Dom kulture „Staro
Selo“ kod Velike Plane, jedan od najaktivnijih seoskih domova kulture u
Srbiji.
Arhipelag je izabranim javnim i školskim bibliotekama, kao i drugim
organizacijama i institucijama, poklonio knjige u svom izdanju i knjige koje je
prikupio u saradnji sa partnerima i prijateljima akcije, saradnicima i
autorima. U toku 2017. godine Arhipelag
je odabranim organizacijama i institucijama u kampanji za promociju čitanje Čitanje je priča za svaki dan poklonio
preko 3.000 knjiga.
Polazeći
od uverenja da su knjige naša svakodnevica i da je čitanje priča za svaki dan, Arhipelag je u fokus svoje akcije stavio
kako one javne, školske i specijalizovane biblioteke koje su svojim radom
pokazale doprinos promociji i razvoju kulture čitanja, tako i one institucije i
organizacije koje su, pre svega, usmerene na podršku ugroženim i ranjivim
grupama, od volonterskih centara, domova starih i sigurnih ženskih kuća do sve
praznijih sela i usamljenijih ljudi u njima. Time smo želeli da pokažemo da je
knjiga prirodni deo svih dobronamernih aktivnosti i da uz pomoć dobrih knjiga možemo
da osmislimo i sopstvenu svakodnevicu i sopstvenu poziciju u njoj.
U
aktivnosti Arhipelagove kampanje za
promociju čitanja Čitanje je priča za
svaki dan uključio se i značajan broj biblioteka, knjižara i medijskih
partnera u Srbiji. Arhipelag je za
potrebe ove kampanje odštampao plakate Čitanje
je priča za svaki dan koji su privukli veliku pažnju čitalaca i medija.
Vizuelni identitet kampanje zajedničko je ostvarenje agencije New Moment New Ideas Company Y&R iz
Beograda i Arhipelaga.
Tokom
trajanja kampanje za promociju čitanja Čitanje
je priča za svaki dan Arhipelag
će u različitim mestima u Srbiji organizovati susrete i razgovore poznatih
domaćih pisaca i njihovih čitalaca.
Naredni
ciklus kampanje za promociju čitanja Čitanje
je priča za svaki dan Arhipelag započinje od polovine februara 2018. godine,
do kada će biti izabrane institucije i organizacije koje će se naći u godišnjem
fokusu ove kampanje. Zahvaljujući odjeku ove akcije, značaj broj institucija i
organizacija se već do sada prijavio za učešće u akciji u 2018. godini.
Нема коментара:
Постави коментар