Nakon
više od pedeset godina karijere, kultni reditelj, Kosta
Gavras, prvi put je snimio film u rodnoj Grčkoj,
na maternjem jeziku. Film “Adults in the room”,
premijerno prikazan u Veneciji, Gavras će promovisati na
48. FEST-u zajedno sa glavnim glumcem, Kristosom
Lulisom. Tokom Gavrasove posete Beogradu, biće mu
uručeno i FEST-ovo priznanje - Beogradski pobednik
za izuzetan doprinos filmskoj umetnosti.
Film
"Adults in the room” zasnovan je na knjizi bivšeg
grčkog ministra finansija, Janisa Varufakisa, i
prikazuje dešavanja vezana za veliku finansijsku krizu koja je
potresla Grčku 2015. Gavras nastoji da pojasni
kompleksnu situaciju i prikaže pravu akciju koja se odigravala
iza zatvorenih vrata, i o kojoj šira javnost ne zna previše.
Ovaj uzbudljivi politički triler može se smatrati klasičnom
grčkom tragedijom: njegovi junaci nisu ni dobri ni zli, već
vođeni posledicama sopstvenih ideja o tome šta je ispravno
učiniti.
“Napustio
sam svoju zemlju jer je tada mladim ljudima mog socijalnog
statusa mogla da ponudi samo život podređen
teokratskoj-demokratiji. Kao imigrantu, Francuska mi je
omogućila da ostvarim svoje najluđe snove. Pre deset godina,
grčka kriza gurnula je zemlju u istu situaciju koja me je
naterala da odem. To me je nateralo da izrazim svoj bunt još
jednom, kroz ovaj film,” izjavio je osamdeset-šestogodišnji reditelj.
U
ranoj mladosti, Gavras je napustio Grčku i školovao se
u Francuskoj, gde je i snimio većinu svojih filmova.
Slavu je stekao filmom “Z”, trilerom koji se bavi
istragom ubistva levičarskog političara u Grčkoj, koji mu je
doneo Oskara za najbolji strani film, i Gran pri
žirija u Kanu. Za film “Nestali”,
o nestalima za vreme krvavog puča u Čileu, dobio je Oskara
za najbolji adaptirani scenario, BAFTA za najbolji
scenario i Zlatnu palmu na Kanskom festivalu. Film “Muzička
kutija” doneo mu je Zlatnog medveda u Berlinu,
a govori o suđenju mađarskom imigrantu u Americi za ratne
zločine počinjene za vreme Drugog svetskog rata.
Gavrasovu
filmografiju odlikuje angažovanost, hvatanje u koštac sa
kontroverznim političkim temama, koje su upakovane na
uzbudljiv i prijemčiv način, najčešće u žanr političkog
trilera. Zakon i pravda, ugnjetavanje, nasilje, desničarski
pokreti i režimi - česte su teme njegovih filmova koji su
neretko zasnovani na istinitim događajima.
Нема коментара:
Постави коментар