BALET HAZARSKI REČNIK POSLE USPEŠNE TURNEJE PO JUŽNOJ AMERICI OPET NA BEOGRADSKOJ SCENI
Subota, 25. januar u 19.30 časova, Velika scena Opere i teatra MADLENIANUM
Balet HAZARSKI REČNIK – LOVCI NA SNOVE,
u korpodukciji Narodnog pozorišta u Beogradu i Opere i teatra
Madlenianum, je krajem oktobra imao čast da otvori 4. Bijenale plesa u
kolumbijskom gradu Kali. Balet u dramaturgiji i režiji Livije Pandur i koreografiji Ronalda Savkovića,
prema delu velikog domaćeg pisca Milorada Pavića doživeo je tada
desetominutne ovacije. Publika u prepunom "Teatru Municipal" je
ovacijama i aplauzom ispratila naše umetnike koji su nadahnuto,
motivisano, tehnički superiorno nastupili, ostvarivši fantastičnu
interakciju sa gledaocima. Na festivalu je nastupilo preko 800 umetnika,
igrača iz 11 zemalja - Brazila, Španije, Meksika, Senegala, Kanade,
Francuske, Japana, Čilea, i naravno Kolumbije. Turneja je nastavljena
nastupima u prestonici Ekvadora, prelepom gradu Kito, kao i u Lohi,
turističkom gradu na jugu te zemlje, na festivalu „Artes Vivas“.
Balet
se prvi put od južnoameričke turneje izvodi u Beogradu. Od premijere, u
maja 2018. godine, ovaj balet pobuđuje veliku pažnju. Posle premijernih
izvođenja u oba pozorišta kritičarka “Nina” Irena Krešić je napisala:
“
Sa ubedljivom pronicljivošću čitanja „enciklopedijskih jedinica" romana
Hazarski rečnik, Livija Pandur… gradi balet kreativne, savremene i
inovativne radnje. Evropski poznat koreograf Ronald Savković, prilazi
skrovitom simboličnom značenju Lovca na snove jedinstvenim stilom kojim
je odvojio telo od strasti, zaronivši tako u najdublje tajne tela, jezik
plesača, mistične veštine, krhosti i čvrstine žensko-muške hazarske
strasti.”, pohvalivši autore baleta, dok je Miroslava Baka,
kompozitora, nazvala “zidar muzike”, koji je “Uzbudljivom elektronskom
muzikom, već od prvih taktova, varvarskih i lirskih tema dramske
simfonijske strukture, proširuje i obogaćuje pokrete Hazarda u
prozirnosti i zvučnosti snova koji se čuju. Naročito istaknuvši
scenografiju konceptualne grupe umetnika Numen, igrajuću i rotirajuću instalaciju, koja je važan učesnik radnje i kostime Angeline Atlagić, koji pružaju “prigušenu erotičnost tela.”
Sonja Vukićević,
u ulozi hazarske princeze Ateh, je posle 34 godine ponovo zaigrala na
sceni Narodnog pozorišta, a kritičarka je za njen nastup proročki beleži “harizmatične pojave i dramske svesti koje su toliko narasle da
su se spojile, bez sentimentalnosti, elegantno, surovom čistotom, na „
stotine hiljada" skokova iz mesta u visine u isti mah, u istom času,
jednovremene, pruža podsticaje predstavi u svetlosti njene budućnosti.”
U ansamblu ovog prekrasnog baletskog snoviđenja su i sledeći solisti Narodnog pozorišta:
Sanja
Ninković, Tijana Šebez, Ljiljana Velimirov, Maja Stojakov, Ada Raspor,
Mina Radoja, Milena Ogrizović, Dejan Kolarov, Milan Rus, Miloš
Živanović, Nicola Bianco, Carlos Alvarado, Antonio Bibbo, Jose Iglesias.
Opera i teatar Madlenianum već tradicionalno 26. januara, u nedelju, obeležava svoj dan,
21 godinu od prve premijere na zemunskoj sceni Madlenianuma. Svoj
rođendan Madlenianum će tradicionalno obeležiti poslednjom muzičkom
produkcijom u sezoni – Muzičkim putovanjem sa scene Madlenianuma,
izborom najatraktivnijih operskih i operetskih arija i dueta, kao i
numera iz mjuzikla i baleta koji su obeležili naš istorijat.
Нема коментара:
Постави коментар