Četvrtak 13. februar
2020. – premijera
Četvrtak, 20. februar
2020. – prva repriza
Konferenciju
je otvorio generalni direktor i umetnički direktor Opere i baleta
Andreja Rackov, koji je istakao da je ovo delo izabrano baš zbog toga
što ovu operetu smatraju “kraljicom operete” i što je izabrana ekipa
koja garantuje hit predstavu. Madlenianum je kroz opsežne audicije
izabrao izvođače i ovo se pokazalo kao pravi način u pripremi nove
produkcije, jer smo tako došli do nekih umetnika koji prvobitno nisu
bili u fokusu. Predviđa da je ova predstava "osuđena na uspeh".
"Opereta je produkciono najzahtevnija, treba naći operske pevače koji znaju da glumce i glumce koji znaju da pevaju i uz to da svi znaju da igraju. No na probama sam ih viđao nasmejane i kolegijalne."
Dirigent
Vesna Šouc Tričković, koja ima dugogodišnju saradnju sa Madlenianumom,
jer rekla da se opereta kao žanr u muzičkom smislu ne razlikuje od
opere, ali da je samo izvođenje sa govornim partijama i koreografskim
numerama približava mjuziklu. Po pravilu opereta je uvek komična i
dijalozi su jako važni u vođenju radnje. Pohvalila je učešće svih
izvođača i horski ansambl koji vredno rade na pripremi ovog složenog
dela, kao i korepetitore Draganu Anđelić Bunjac i Vladimira Gligorića
koji paralelno rade muzičke i koreografske probe.
"Opereta je kraća od opere, po pravilu je komična. a u ovoj našoj razlika između pevača i glumaca je diskretna, a zvuk čudesan."
Robert
Bošković, reditelj predstave, gost iz Hrvatske i drubrovački glumac na zagrebačkoj adresi, koji i sinhronizuje crtaće, je okupio ekipu svojih
vrednih saradnika sa kojima je već radio hit predstave u Hrvatskoj, tako
da očekuje da ovo delo Madlenianuma pređe naše granice. On se ovde i odomaćio, doveo je i svog psa, a kaže da se oseća kao VIP, dobrodošlo i ugodno. Kaže da on voli raskošne kosime i grandioznu scenorafiju i kao primer navodi komade u HNK Zagreb.
"Iza mene stoji već dvadeset godina umetničkog rada, a operete se više i gledaju a ne samo slušaju, pa se rade u formi veilkih spektakla, sa brojnim asamblom i režijom bliskom mjuziklima, brzo... Kada se podigne zastor videćete višeslojnu, pametnu režiju."
U današnje
vreme digitalnih medija, imajući u vidu zahtev publike da je pozorište
zabava, on ovo delo postavlja u epohi, ali uz pomoć svog dramaturga
Igora Weidlicha i odobravanja od strane licence, opereta u 3 čina je
svedena na dva čina sa pauzom, radnja je ubrzana, britki dijalozi su
vezivno tkivo između prepoznatljivih numera Leharove muzike. Predstava
se priprema kao vizuelni spektakl sa vrcavom radnjom.
Duška
Nešić, kostimograf i bliski saradnik Robertov je rekla da kostimi iako
su raskošni veoma prate radnju i atmosferu priče, tako da su oni u I
činu monohromni, u II su u bojama, da bi vatromet bio u III činu u kome
dolazi do vrhunca njihova raskoš, jer radnja se događa u Parizu i ideja
je da se kroz kostim vidi frivolnost epohe. Radila je i Gospdare prstenova i Robin Huda.
Vesna
Režić, scenograf nije prisustvovala presu, ali je njena asistentkinja
Nikolina Kuzmić istakla dobru saradnju sa tehničkim sektorom
Madlenianuma, ona je potvrdila reči reditelja da će scenografija biti
monumentalna, ali veoma funkcionalna za same aktere. U tome će pomoći i
3D maping, hologrami i projekcije koje radi Ivan Lušičić, još jedan
umetnik iz Hrvatske. Upravo ove intervencije u prostoru će predstavljati
sećanje na mladost Hane i Danila, glavnih likova u ovoj opereti. Robert je najavio tri velike scenografije, najveće u ovoj pozorišnoj kući.
Milica
Cerović, koreograf, prvi put radi operetu, pa je time izazov veći, ali
ekipa sa kojom radi obećava sjajne numere, imamo čak jedan step u
komadu. Išlo se na to da koreografija bude bliska mjuziklu. Konferenciji
je prisustvovala i njena asistentkinja Jovana Ikonić, kao i asistent
reditelja i glumački pedagog Isidora Goncić.
Na
veoma posećenoj konferenciji atmosfera je bila zabavna upravo zbog svih
izvođača koji su došli da ispoštuju medije. Kao predstavnik ovog
velikog ansambla istakao se Đorđe Stojković kome je prvi put da igra u
Madlenianumu i opereti, ali se nadamo ne i poslednji jer je njegova
pozitivna energija prosto zarazna. Ovu pozitivnu atmosferu sa
svakodnevnih i celodnevnih proba Vesele udovice istakao je i Žarko
Stepanov, koji već ima sjajno iskustvo sa Madlenianumom, ali je angažman
u opereti svakako izazov.
Na
kraju se se dve Hane Glavari – Vesele udovice, Branislava Podrumac i
Mirjana Matić, složile da je divno raditi operetu, gde je glumcima
svakako teško da pevaju, a pevačima da glume, ali da je zajedništvo
takvo da svi svima pomažu i da nema surevnjivosti između obe podele, već
da svako podjednako učestvuje, jer je pored toga što su one glavne
uloge u stvari ovo je jedna ansambl predstava i likovi su tako napisani
da svaki bitan za radnju I svaki umetnik ima priliku za bravuru.
Branislava Podrumac je naročito istakla da joj je drago da radi sa
umetnicima iz Hrvatske, jer je ona iz Osjeka, i bez obzira na to što već
23 godine živi u Beogradu, porodica joj je u Hrvatskoj i vezana je za
ovu zemlju.
Premijera
operete Vesela udovica očekuje nas 13. februara u 19.30 na Velikoj
sceni Madlenianuma, prva repriza je 20. februara. Opereta se peva na
srpskom jeziku sa titlom na engleskom.
Opera
i teatar Madlenianum u 2020. godinu ulazi sa zabavnom muzičkom komedijom VESELA
UDOVICA koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim i koja garantuje da će
publika od prvog do poslednjeg minuta biti na ivici sedišta. Vrhunska muzika Franca
Lehara, predivne i pamtljive melodije koje su klasika muzičkog teatra, koreografske
numere koje oduzimaju dah, britki i urnebesno smešni dijalozi i situacije,
živopisni likovi, raskošni kostimi i monumentalna scenografija – sve je to deo
ove kulturne poslastice u kojoj dirigentsku palicu drži Vesna Šouc Tričković,
a režiju potpisuje Robert Bošković, gost iz Hrvatske. Vesela udovica,
čija nas premijera očekuje 13. februara 2020, a prva repriza 20.
februara u Madlenianumu donosi ono što nije donelo nijedno izvođenje
ranije. Zadržavajući šarm originalne priče, ova verzija dodatno se poigrava savremenom
dinamikom pozorišnog pripovedanja, donosi nove scene i pojačava kabaretski ugođaj,
ostavljajući pritom delo pogodnim za sve generacije željne smeha, dobre muzike
i plesa, pa i pozorišnog zadovoljstva.
Opereta
Vesela udovica (u originalu Die lustige
Witwe) austro-ugarskog kompozitora Franca
Lehara (Franz
Lehár) od svoje prve premijere 1905. godine u Beču, uživa
izuzetan uspeh širom sveta. Libretisti Viktor Leon (Viktor Léon) i Leo Štajn (Leo
Stein) su zabavnu priču o bogatoj i zanosnoj udovici i pokušaju njenog zemljaka
da to bogatstvo zadrži u Montenegru nalazeći joj ispravnog muža, zasnovali na
komediji Ataše ambasade Henrija Majlaka. Operetu Vesela udovica ne
zovu slučajno „kraljica opereta“ jer je pored brojnih postavki širom sveta na
svim jezicima, doživela i filmske adaptacije. Lako pamtljiva Leharova muzika se
pevuši, naročito numere Viljina pesma, Naćićeš me u Maksimu (Da geh' ich
zu Maxim) i Valcer vesele udovice.
U
fokusu priče je bogata udovica poreklom iz Montenegra, koja dolazi na veliki
bal ambasade u Parizu, gde je saleću brojni francuski udvarači. S druge strane,
ambasador Zete nema nameru da dopusti da udovičino bogatstvo padne u ruke
stranaca i njegov je jedini adut iz rukava dokoni grof Danilo, udovičin bivši verenik,
koji dane i noći provodi u pariškom klubu Maksim u društvu brojnih veselih devojaka
i ne pada mu na pamet da postane deo ambasadorovih planova. Naravno, tu su još
i brojne ljubavne zavrzlame i nesporazumi, neverne žene i glupavi muževi, ali i
čarobni svet kabaretskog Pariza.
Posle
trodnevnih audicija koje su održane sredinom decembra, gde su kandidati morali
da pored pevačkog i glumačkog dara, pokažu i svoje plesne sposobnosti, napravljena
je najbolja moguća podela za ovu novu produkciju Madlenianuma, što dokazuju i celodnevne
probe na postavci ovog zahtevnog dela. U ulozi bogate udovice Hane Glavari
pojavljuju se Branislava Podrumac, u alternaciji Mirjana Matić.
Njen bivši verenik grof Danilo je Vasa Stajkić, u alternaciji Dimitrije
Cincar Kostić, baron Mirko Zeta je Žarko Stepanov, a očekujemo da se oporavi
Miloš Đorđević koji takođe sprema ovu ulogu, Valensien ambasadorova žena
je Mina Gligorić, u alternaciji sa Nevenom Đoković, Kamil de Rosiljon
je Marko Živković. Istorijsku ličnost Njegoša tumači popularan glumac Đorđe
Stojković. Kromov, savetnik ambasade je Ljubomir Popović, dok je
Olga njegova žena Anja Orelj, Bogdanović konzul je doajen našeg glumišta
Predrag Miletić, njegova žena Silvien je Mirjana Stojanović.
Konzul Prištić je Vladimir Bulatović, a njegovu ženu tumači Milena
Moravčević, dok su francuski diplomati Arsenije i Milan Tubić.
Vrhunsku muziku Franca Lehara, koju je
verno prenela i uvežbala sa izvođačima, diriguje maestra Vesna Šouc
Tričković, koreografske numere koje oduzimaju dah, postavljala koreograf Milica
Cerović, za prevod i adaptaciju libreta, kao i britke i urnebesno smešne
dijaloge zadužen je bio Igor Weidlich (Vajdlih), raskošni kostimi u epohi
su u izvedbi Duške Nešić, koja pored pozorišnog kostima veoma uspešno
radi kostim za velike filmske produkcije, a koji se sjajno uklapaju u monumentalnu
scenografiju Vesne Režić, koja je osvajala brojne nagrade za svoj rad. Ovu
vrsnu ekipu profesionalaca predvodi mladi, ali već dokazani reditelj Robert
Bošković, koji dolazi iz Hrvatske.
Vesna Šouc
Tričković je redovni je profesor na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu
za predmet dirigovanje. U Pozorištu na Terazijama je šef dirigent, sa Madlenianumom
saradjuje petnaest godina, a angažovana je kao dirigent i u Narodnom pozorištu
u Beogradu, Ona je podjednako uspešan, simfonijski, pozorišni i horski dirigent.
Na njenom programu su dela svetskog, klasičnog repertoara, kao i dela
savremenih autora, uključujući i veliki broj premijernih izvođenja. Dirigovala
je preko petstotina koncerata i devetstotina predstava (opera, balet, mjuzikl),
učestvovala na mnogobrojnim domaćim i inostranim festivalima, realizovala
trajne snimke za domaće i inostrane medije.
Rukovodila je
Simfonijskim orkestrom Fakulteta muzičke umetnosti, bila šef dirigent Opere i
teatra Madlenianum, dirigovala svim simfonijskim orkestrima u zemlji, kao i
inostranim orkestrima: Filharmonijom Rige (Letonija), MATAV Simfonijskim
orkestrom (Budimpešta), Segedinskim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim
orkestrom Istanbula, Simfonijskim orkestrom Burse, Filharmonijom Banja Luke i
dr. Nastupala je sa domaćim i inostranim solistima i baletskim igračima
svetskog renomea, koncertirala u nekim od najpoznatijih dvorana (Salle Gaveu u
Parizu, Aleksandrinski teatar u St Peterburgu i dr.). Ostvarila je veliki broj
trajnih snimaka za domaće i inostrane medije, snimila šest CD-a, od kojih su
tri za inostrane izdavače.
Sarađivala je sa:
Beogradskim kamernim orkestrom "Dušan Skovran", Kraljevskim gudačima
Svetog Đorđa, Kamernim orkestrom RTS-a, Novosadskim kamernim orkestrom,
Kamernim orkestrom škole za muzičke talente iz Ćuprije i dr. Bila je šef hora
Beogradske opere, a na početku svoje karijere je rukovodila horovima:"B.
Radičević", "Bel canto" i "Lola", od kojih je prva dva
i osnovala. Kao klavirski saradnik operskih pevača ostvarila je niz koncerata, snimaka
i gostovanja, u zemlji i inostranstvu.
Bila je gostujući
profesor
na Bilgi Univerzitetu (Istanbul) i Akademiji umetnosti (Banja Luka). Dobitnik
je: Oktobarske nagrade Zemuna, Zlatne značke Kulturno-prosvetne zajednice
Srbije, Srebrne plakete Univerziteta umetnosti, Studentske Oktobarske nagrade
Beograda.
Gostovala je u
Francuskoj, Nemačkoj, Rusiji, Italiji, Danskoj, Švajcarskoj, Letoniji, Grčkoj,
Slovačkoj, Kanadi, Turskoj, Mađarskoj, Sloveniji, Hrvatskoj i Makedoniji.
Robert Bošković je u
javnosti poznat pre svega kao glumac, svoju profesionalnu karijeru je započeo
veoma mlad, i najviše je veže za pozorište Komedija u Zagrebu i to uglavnom za
muzičke komade, ali je sarađivao i sa teatrom Trešnja i Gavela, a nastupao je
dosta i na Dubrovačkim ljetnim igrama. Bošković je osnovao i svoje privatno pozorište
u Koncertnoj dvorani Lisinski gde je režirao dve predstave: Cipelica
lutalica i Lažeš Melita.
Od većih Robertovih režija mogu se
istaknuti Cosi Fan Tutte međunarodna opera V.A. Mocarta na Dubrovačkim ljetnim igrama, Fortunu pišu
ženom u HNK Zadar, mjuzikl Vaskrsli u Kazalištu Komedija, operu Don
Giovanni V. A. Mocarta u HNK u Osijeku, mjuzikl Legenda Ružice grada
u kazalištu Komedija, B. Glad production, broadvejski mjuzikl Cinderella/Pepeljuga,
operu Il Trovatrore/Trubadur Đ. Verdi u HNK u Osijeku, opereta Kod bijelog
konja R. Benackog u HNK u Osijeku, G.K. Žar ptica mjuzikli Božićna želja
Ana Maras i G.K. Žar ptica mjuzikli Divan Božić Vesna Ravenšćak i Bojan
Jambrošić, HNK Zagreb mjuzikl Život za život Daniele Riči, mjuzikl Svetac
svega sveta Nino Škrabe, B Glad production/K.D Lisinski mjuzikl Mi o
vuku, operu Il Trovatrore/Trubadur Giuseppe Verdi u HNK Split, Samson
i Dalila opera Sen-Sana HNK Osijek, I Lombardi alla Prima Crociata (The
Lombards on the First Crusade) LOMBARDICI Đ. Verdi HNK Split i mnoge druge
dramske, operne i mjuzikl predstave.
Igor Weidlich je dramski
pisac i dramaturg, novinar i urednik, univerzitetski predavač. Član je
Hrvatskog društva dramskih umjetnika (HDDU) i Hrvatske zajednice samostalnih
umjetnika (HZSU). Recentniji pozorišni radovi su mu autorske hit predstave u
koprodukciji B GLAD Produkcije i KD “Vatroslava Lisinskog” - Who the F*** is
Biba? Mi o Vuku Žuta minuta. Među istaknutijim radovima je i dramaturgija
za spektakl Crna kuća – mjuzikl u boji, koji je obarao rekorde
gledanosti. Dramaturg je i mjuzikla Pacijenti, autora Mire Gavrana i
Tončija Huljića, postavljenog u režiji Igora Barberića u KD “Vatroslava
Lisinskog”. Aktuelna je i dramatizacija i režija pozorišne komedije Političar,
sa Slavkom Sobinom u glavnoj ulozi.
U koprodukciji B GLAD Produkcije i
Kazališta Komedija postavljena je njegova autorska predstava Loptice, u
režiji Igora Barberića. U Medley Teatru sa kompozitorom Trpimirom Jerkovićem postavlja
konceptualni mjuzikl Mikrofoni – priča o pevaču (prema motivima drama Stolice
i Ćelava pevačica). Takođe, u sklopu edukativnih ciklusa Medley
Teatra vodi cikluse novinarstva i kreativnog pisanja. U koprodukciji Medley
Teatra i KD Pinklec autor je mjuzikla za decu Petrica Kerempuh.
Teatrom se bavi od rane mladosti, a
prvo profesionalno izvedeno delo za koje je napisao libreto je mjuzikl Ruža
na asfaltu, koja je svoje mesto pronašla na repertoaru Kazališta Komedija. Kao
novinar i urednik radio je niz godina u dnevnim novinama Vjesnik,
svojevremeno u Vijencu, a danas piše za Jet Set Magazin i Playboy.
Glavni je urednik studentskih novina Global na Fakultetu političkih
nauka gdje radi na praktičnoj obuci mladih novinara (Global je dobitnik
Posebne Rektorove nagrade 2015.) i drži nastavu kao predavač na predmetima Tisak,
Novinska redakcija i Novinarstvo u međumedijskom okruženju.
Vesna Režić,
scenografkinja, rođena je u Splitu 1974. godine. Nakon mature u splitskoj
jezičkoj gimnaziji, diplome izscenografije na Accademia di Belle Arti u
italijanskoj Macerati, pohađanja scene za filmsku i televizijsku scenografiju
pri Udruženju scenografa (ASCA) u Rimu, dragocene prakse u rekviziti operskog
festivala na mačeratskom Sferisteriu iasistiranja scenografu Hansu Georgu
Schaferu, 1998. godine postavlja svoju prvu profesionalnu scenografiju u HNK
Split (Na Tri kralja, režija Eduard Miller). Od tada biva angažovana kao
scenografkinja u svim većim hrvatskim pozorištima, kao i u Nacionalnoj Operi
Bukurešt, Narodnom pozorištu Subotica, Hrvatskom narodnom kazalištu i Narodnom
pozorištu u Mostaru te skopskom Teatru Komedija. Autorka je scenografija u više
od sto operskih, savremenih i klasičnih dramskih, baletskih i dečjih predstava
nakojima sarađuje s brojnim rediteljima (Morana Dolenc, Ivica Boban, Nenni
Delmestre, Dora Ruždjak Podolski, Ivan LeoLemo, Dario Harjaček, Paolo
Magelli, Ozren Prohić, Krešimir Dolenčić, Fabio Sparvoli, Lawrence Kiiru...). Među
brojnim naslovima ističu se:opere/operete: Attila (Splitsko ljeto),
Figarov pir, Mali dimnjačar, La traviata, Trubadur, Kod bijelog konja (HNK
Osijek), Ivica i Marica, Bastien i Bastienne, Vještica Hillary ide
u operu (HNK Zagreb), Šišmiš, Suor Angelica/Gianni Scicchi,
Splitski akvarel (HNK Split), Kneginja čardaša (Kazalište
Komedija Zagreb), Pčelica Maja (HNK Ivana Plemenitog Zajca Rijeka),
La Cenerentola (Opera Nationala Bukuresti); drame: Antigona,
Ribarske svađe (Splitsko ljeto), Serafina
Splićanka/Tetovirana ruža, Revizor, Umišljeni bolesnik (HNK Split), Leda
(HNK Osijek), Opasne veze, U registraturi (DK Gavella
Zagreb), Tramvaj zvan želja (Narodno pozorište Subotica), Hasanaginica,
Mali princ (KMD Dubrovnik), Pod balkonima (Dubrovačke
ljetne igre), Životinjska farma (GKM Split), Predstava
Hamleta u selu Mrduša Donja, Kraljevo (HNK Mostar).
Tri puta je nominovana za Nagradu
hrvatskog glumišta. Dobitnica je nagrada: za najbolju scenografiju na
festivalu “Naj Naj Naj” Kazališta Žar ptica u Zagrebu, za predstavu Vlado i
Tanja, 2001. Peristil na Splitskom ljetu za scenografije
predstava Oedipus Rex/Simfonija psalama i Roberto Zucco, 2002.Zlatni
Smijeh, posebno priznanje za scenografiju predstave Kurve, na Danima
satire, Zagreb, 2007.Marul na Marulićevim danima za scenografiju u
predstavi Prije sna, 2010.Rudolf Bunk bijenalna nagrada HNK
Split za najbolja umetnička ostvarenja u scenografiji, 2012. Radovan Marušić na
18. festivalu bosanskohercegovačke drame i autorskog teatra Zenica za predstavu
Logorilijada, 2019.
Od 2014. je angažovana kao asistentkinja profesora
Marina Gozzea na predmetu scenografije na Umetničkoj akademiji u Splitu.Članica
je Hrvatskog udruženja likovnih umetnika primijenjenih
umetnosti (ULUPUH) i Hrvatske zajednice samostalnih umetnika (HZSU).
Duška Nešić rodjena
1979. u Dubrovniku, završava Filozofski fakultet u Rimu na Univerzitetu Sapienza,
smer Nauka o modi i kostimima. Magistrira istraživačkom temom Moda za vreme
socijalizma u Jugoslaviji 50-ih i 60-ih godina sa najvećom ocenom, dobija
rektorovu nagradu. Tokom godina radi u različitim dizajnersko-kostimografskim
poljima, kao stilista, i kao kostimograf u raznim filmovima, predstavama,
muzičkim klipovima, reklamama. Saradjuje sa raznim svetski poznatim rediteljima
i dizajnerima. 2015. godine dizajnira haljinu za glumicu Lauru Pizzirani za
“red carpet” Festival u Kanu, za premijeru filma Priča nad pričama (Tale of tales)
reditelja Matea Garonea. Dugi niz godina radi na Dubrovačkim ljetnim igrama kao
asistent i kostimograf. U Italiji na sceni saradjuje sa pozorišnim doajenom
Mauricijom Skaparom. Počinje u Italiji sa radom na filmu, radi na velikim
svetskim projektima kao sto su Game of Thrones, Star Wars, Fan (Bollywood),
Robin Hood, Knightfall, The Dark Tower, Bliss. Snima svoja dva
dugometražna filma, Babylon Sisters reditelja Điđi Rokatia, Like me
back reditelja Leonarda Gvera Seranjolija. Godinama saradjuje sa rediteljem
Flaviom Kostom s kojim je napravila preko dvadeset kratkometražnih filmova od
kojih većina osvaja više nagrada na filmskim festivalima, a sa istim rediteljem
učestvuje na projektu VR (Virtual Reality) u Rimu - prvi snimljeni
kratkometražni film VR Crommatica predstavljen na Venecijanskim
bijenalima 2017. U pozorištu često saradjuje sa rediteljem Robertom
Boškovićem, tako su proizašle opera Il Trovatore i opereta Kod Belog
konja.
Нема коментара:
Постави коментар