BOL muzicki performansi KISS/komični akustični mjuziklu u okviru MESECA NEZAVISNE SCENE U BITEF TEATRU |
Repertoar Bitef teatra je u januaru i februaru ove godine (sa početkom u decembru 2019, Aps Art sa predstavom Raw Play- Igra sa 6 života),
otvoren je za gostovanje trupa i umetnika sa takozvane nezavisne
regionalne pozorišne scene. Ovo je pokušaj beleženja raznorodnih
događanja u vaninstitucionalnom pozorištu, među umetnicima
istraživačima, koji nastupaju produkciono i programski samostalno, te ne
podležu repertoarskim uzusima mejnstrim teatra. Žanrovski, stilski i
jezički drugačije, ove predstave, formalno i tematski ukazuju na široki
opseg pozorišnog istraživanja u našoj pozorišnoj zajednici. One se kreću
od cirkusa do psihorealizma, od standup nastupa do revolucionarnih
formalnih iskoraka na polju performativnog. Krećući se u prostoru koji
ne podleže tokovima zadate kulturne politike, one često izmiču
autocenzuri i bave se stvarnošću problematizujući realni puls društvene
klime. Kao takve, nezaobilazne su u repertoarskom toku Bitef teatra,
koji se trudi da razvija raznorodnost i složenost alatki pozorišnog
izraza.
U
okviru ovog programa videćemo trupe i umetnike, čiji se rad uspešno
odvija van osnovnih tokova repertoarskog pozorišta, a koji određuju
jednu od mogućih smernica razvijanja pozorišnog jezika savremenog
teatra: Udruženje Putujući glumac sa inscenacijom Sartrove drame Iza zatvorenih vrata; Hleb teatar sa predstavom Vrtenje - esej u pokretu; Buđenje proleća Mlade Bitef dens kompanije; muzički performans Bol autorke Mile Manojlović, Kiss komični mjuzikl trupe Otvoreni krug iz Novog Sada, Nana monodrama Milene Božić po Zolinom romanu, predstava Krik Krik teatra iz Kragujevca, Kiri i Klodel Puls teatra iz Lazarevca.
Krajem
januara, kao deo nezavisne scene, od 19 časova na sceni BITEF teatra
održaće se osmočasovni performans “IN HIM WE TRUST” (“U njega verujemo”)
autorke Ivane Ivković u kom učestvuje više od četrdeset muških
izvođača.
24. i 25. januar: predstave BOL i KISS
24. januar predstava BOL u 20h
Mila Manojlović
BOL
Muzički performans
Autorska
predstava BOL je monodrama koja tretira razvojne faze bola i njegovog
prevazilaženja kroz niz različitih životnih situacija i dočarava mučnu
potragu pojedinca za suštinom.
Ova
predstava je muzički performans u kojem muzika predstavlja alter ego
glavne junakinje i kroz živu izvedbu na sceni, usmerava je, kažnjava,
nagrađuje i teši.
Predstava BOL ima izvedbenu formu rok koncerta.
Tekst: Mila Manojlović
Režija: Mila Manojlović
Muzika: Boško Mijušković
Izvedba: Mila Manojlović i Boško Mijušković
Scena i kostim: Aleksandar Kovačević
Video: Igor Marković
Supervizija: Jelena Bogavac
25. januar u 20h
KISS
komični akustični mjuzikl
Režija: Višnja Obradović
Izvođači: Ana Vrbaški i Marko Dinjaški
Muzički aranžmani/kompozicija: Alice in WonderBand
Dizajn zvuka: Goran Vujičin
Kostimografija: Nataša Jovičić / Lutkart
Frizure: Budislav Vlajkov / Beastic
Produkcija: Otvoreni krug Novi Sad
Trajanje predstave: 1h
Kiss je priča o igri, flertu, začikavanju, nadmetanju i, povrh svega, ljubavi između muškarca i žene. Komične scene isprepletane zanimljivim i novim aranžmanima poznatih pesama, tradicionalnih balkanskih pesama kao i autorskih numera samih izvođača izvedene su najjednostavnijim sredstvima - samo sopstvenim telom i glasom. Zanosno slavlje tonova, ritma, plesa, glume, akrobatike - u savršenoj harmoniji.
Predstavu je do sada videlo preko 15 000 gledalaca u zemlji i inostranstvu (Nemačka, Austrija, Francuska, Italija, Turska, Crna Gora, BiH, Hrvatska), a na prestižnim pozorišnim festivalima odnela je nekoliko značajnih nagrada.
Alice in WonderBand je nastao 1998. godine na Fruškoj gori, a od tada je plodove svog kreativnog rada proširio na čitav region. Jedini su u ovom delu Evrope koji se bave vrlo specifičnom vrstom scenske umetnosti - spojem muzike, pozorišta, plesa i akrobatike kroz posebnu veštinu telesnih perkusija. Za ovu tehniku, u kojoj je telo ritmički instrument, su se edukovali kod svetski poznatih telesnih perkusionista. Alice in WonderBand je životni projekat čije jezgro čine muzičari Ana Vrbaški i Marko Dinjaški, koji su već 22 godine partneri kako na sceni tako i u životu, što daje novu dimenziju njihovom prisustvu i odnosu na sceni.
Višnja Obradović – rediteljka je glumica Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu od 2011. godine. Edukovala se širom sveta u oblasti glume, scenskog pokreta, plesa i komedije del arte. Igra brojne uloge u svom matičnom pozorištu, radila režije scenskog pokreta za više predstava uz brojna priznanja i nagrade. Na Akademiji umetnosti u Novom Sadu bila docent na predmetima Scenski pokret i Komedija del arte.
27. JANUAR U 20H
Monodrama po motivima romana „Nana“ Emila Zole
NANA
DRAMATIZACIJA: Neda Gojković, Milena Božić
REDITELJKA: Tijana Vasić
GLUMICA: Milena Božić
MENTORKA: Biljana Mašić
KOMPOZITORKA I KOREPETITORKA: Petra Perović
KOSTIMOGRAFKINJA: Jovana Pantić
SCENOGRAF: Nikola Nikolić
SCENSKI POKRET: Anđelko Beroš
PRODUCENTI: Damjan Ivakić, Milica Radumilo
Nana
je priča o sladostrašću, o predaji, ljubavi i ljudskoj požudi. Ona je
oličenje moralnog ponora, uprizorenje prepuštanja sopstvenom “idu” i
povlađivanja njegovim prohtevima. Nana je priča o ljudskim niskostima i
nagonima, poigravanje sa onim nesvesnim i iskonskim , duboko zakopanim u
ljudskoj prirodi. Ona dela više nego što misli, žudi pogrešno i više
nego što joj prija, uživa u samoj sebi, diveći se svom iskrivljenom
odrazu, upadajući u koviltac sopstvenog vrtloga . Nana je obilje
krajnosti, neko ko je zagazio u baru niskosti i greha. Nana je ogledalo
nama samima.
28. JANUAR U 20H
KRIK
KRIK TEATAR, KRAGUJEVAC
Režija: Stefan Pavlović
Igraju:
Aleksa Dramićanin,Aleksandra Pavlović,Andreja Bogdanović,Andrija
Antonijević,Anđela Živanović,Anka Todorović,Branislav Tasić,Danica
Petrović,David Aleksić,Filip Milović,Ilija Ivanović,Isidora Arsić,Jana
Desnica,Jana Mijailović,Kristina Vučković,Luka Milenković,Marko
Marinković,Milena Vujičić,Natalija Đorđević,Nevena Matić,Ognjen
Janković,Petar Petrović,Sara Božović,Stanislava Ljubić,Jovan
Aničić,Teodora Marković
Predstava
Krik je svojevrsni manifest svih ideala čiji su pobornici duhom mladi
ljudi koji su mesecima doprinosili procesu stvaranja ovog dela. Ideja je
da Krik bude prvi u nizu sličnih pozorišnih poduhvata ove grupe
zaljubljenika u stvaralačke delatnosti. Cilj nije neposredno rešavanje
civilizacijskih frustracija, već osvešćivanje za koje verujemo da može
da rezultira izlišnosti postojanja ovakvih predstava. Krik nije
artikulisana viktimizacija. Krik nije prepotentni podsmeh. Krik nije
zastranjenje.
Krik nije eho narcizma. Krik nije komformizam. Krik nije
isticanje drugosti. Krik je spoznaja da smo svi ljudi. Krik je vapaj za
ljubavlju. Krik je biti svoj, ali ne po cenu ugrožavanja tuđeg „svog“.
Krik je mašta, i beskonačan prostor unutar nje. Krik je kad ti jedino
preostaje da se boriš. Krik je kad se pogledaš u ogledalo. Krik je kad
kažeš: „Ne, hvala“.
Нема коментара:
Постави коментар