IN HIM WE TRUST / U NJEGA VERUJEMO
IVANA IVKOVIĆ
31.
januara od 19 časova na sceni BITEF teatra održaće se osmočasovni performans
“IN HIM WE TRUST” (“U njega verujemo”) autorke Ivane Ivković u kom učestvuje
više od četrdeset muških izvođača.
“In
him we trust” poslednji je deo trilogije i
nastavak ranije započetih site-specific i performativnih
radova Lines, rows, columns -Dormitory (Linije, redovi, kolone -
Spavaonica) i Babylon the Great (Veliki Vavilon). Sva tri
rada inspirisana su psihološkim procesima preuzimanja odgovornosti za sopstveni
život, aktivnog rada na sebi i osamostaljivanja od nametnutnih normi i
očekivanja društva. Radovi skreću pažnju na konstrukte društvenog poretka ali i
naše lične bilo da se tiču izazova iskrene komunikacije sa sobom i drugima ili
ideje verovanja u sebe ili drugoga. Takođe, ova trilogija ispituje konstrukte
ličnih relacija prema pitanjima rodnog identiteta i integriteta pokušavajući da
locira limite sopstvene, ženske perspektive u sagledavanju i poimanju drugosti
odnosno muškarca.
Performans u
trajanju “In Him We Trust” dotiče se tematike verovanja odnosno
preispitivanja onoga u šta zapravo verujemo kroz doslovno
podražavanje/odigravanje opšte poznate scene Strašnog suda. Strašni sud ili
sudnji dan predstavljava verovanje eshatoloških religija u poslednji i konačni
sud koji će na kraju istorije biti izveden nad ljudima kako bi razdvojio
pravedne od grešnih, nakon čega će pravedni kao nagradu zadobiti večni život a
grešni konačnu smrt kao kaznu. Performeri igraju uloge iz standardne
ikonografije ove kompozicije koja postaje živa i u pokretu. Rad je zamišljen da
se izvodi jednom kao osmočasovni site-specific performans i u
direktnoj je vezi sa zgradom BITEF teatra- nikada dovršenom katedralom nemačke
evangelističke crkve.
Publika će tokom
trajanja performansa moći da dolazi i odlazi, sedi, posmatra ili
kontemplira reenactmant ove religijske kompozicije čime se ne
oživljava samo konkretna scena već se angažuje potencijal samog objekta
transgresirajući se u njegovu prvobitnu namenu. Telo i pokret ključni su faktor
i emocionalno asocijativni potencijal ovog rada uobličen spontanom
koreografijom koju performer, prirodno i bez glume, izvode na konstrukciji koja
podražava renesansni dojam perspektive. Rad potencira direktno i intimno
suočavanje sa jednom od najprezentnijih biblijskih tema koja se oživljava,
događa, improvizuje, transformiše i traje pred publikom.
Ulaz je slobodan.
Ivana Ivković (rođena 1979. u Beogradu) diplomirala je slikarstvo i
magistrirala crtež na Fakultetu likovnih
umetnosti u Beogradu, gde je trenutno na doktorskim studijama iz oblasti
slikarstva. Od 2002. godine izlagala je na više samostalnih izložbi u Srbiji, Austriji, Nemačkoj, Libanu,
Italiji, Španiji, SAD-u, Turskoj, Danskoj,
Kanadi, Indiji i učestvovala na nekoliko značajnih grupnih izložbi u zemlji
i inostranstvu. Tri puta je bila finalistkinja Politikine nagrade za
najuspešniju izložbu, 2007, 2010 i 2019. godine. Dobitnik je stipendije KulturKontakta iz Beča (Austrija) 2008, Residency Unlimited organizacije iz
Njujorka (SAD) 2012, Casa dell Arte stipendije u Bodrumu (Turska) 2013, kao i
stipendije grada Linca (Austrija) za 2014, stipendije Ministarstva kulture
Kvebeka u Montrealu, stipendije Beirut
Art Residency iz Libana, kao i nekolicine drugih programa. Njeni radovi se
nalaze u Telenor kolekciji savremene srpske umetnosti, u kolekciji Muzeja grada
Beograda kao i u nekoliko značajnih privatnih kolekcija u Njujorku, Bazelu,
Lisabonu i Turskoj.
Нема коментара:
Постави коментар