среда, 29. јануар 2020.

U NJEGA VERUJEMO U BITEF TEATRU




IN HIM WE TRUST / U NJEGA VERUJEMO
IVANA IVKOVIĆ

31. januara od 19 časova na sceni BITEF teatra održaće se osmočasovni performans “IN HIM WE TRUST” (“U njega verujemo”) autorke Ivane Ivković u kom učestvuje više od četrdeset muških izvođača.  

“In him we trust”  poslednji je deo trilogije i nastavak ranije započetih site-specific i performativnih radova Lines, rows, columns -Dormitory (Linije, redovi, kolone - Spavaonica) i Babylon the Great (Veliki Vavilon). Sva tri rada inspirisana su psihološkim procesima preuzimanja odgovornosti za sopstveni život, aktivnog rada na sebi i osamostaljivanja od nametnutnih normi i očekivanja društva. Radovi skreću pažnju na konstrukte društvenog poretka ali i naše lične bilo da se tiču izazova iskrene komunikacije sa sobom i drugima ili ideje verovanja u sebe ili drugoga. Takođe, ova trilogija ispituje konstrukte ličnih relacija prema pitanjima rodnog identiteta i integriteta pokušavajući da locira limite sopstvene, ženske perspektive u sagledavanju i poimanju drugosti odnosno muškarca. 



Performans u trajanju “In Him We Trust” dotiče se tematike verovanja odnosno preispitivanja onoga u šta zapravo verujemo kroz doslovno podražavanje/odigravanje opšte poznate scene Strašnog suda. Strašni sud ili sudnji dan predstavljava verovanje eshatoloških religija u poslednji i konačni sud koji će na kraju istorije biti izveden nad ljudima kako bi razdvojio pravedne od grešnih, nakon čega će pravedni kao nagradu zadobiti večni život a grešni konačnu smrt kao kaznu. Performeri igraju uloge iz standardne ikonografije ove kompozicije koja postaje živa i u pokretu. Rad je zamišljen da se izvodi jednom kao osmočasovni site-specific performans i u direktnoj je vezi sa zgradom BITEF teatra- nikada dovršenom katedralom nemačke evangelističke crkve.
Publika će tokom trajanja performansa moći da dolazi i odlazi, sedi, posmatra ili kontemplira reenactmant ove religijske kompozicije čime se ne oživljava samo konkretna scena već se angažuje potencijal samog objekta transgresirajući se u njegovu prvobitnu namenu. Telo i pokret ključni su faktor i emocionalno asocijativni potencijal ovog rada uobličen spontanom koreografijom koju performer, prirodno i bez glume, izvode na konstrukciji koja podražava renesansni dojam perspektive. Rad potencira direktno i intimno suočavanje sa jednom od najprezentnijih biblijskih tema koja se oživljava, događa, improvizuje, transformiše i traje pred publikom.  
 


Ulaz je slobodan.



Ivana Ivković (rođena 1979. u Beogradu) diplomirala je slikarstvo i magistrirala crtež  na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, gde je trenutno na doktorskim studijama iz oblasti slikarstva. Od 2002. godine izlagala je na više samostalnih izložbi u Srbiji, Austriji, Nemačkoj, Libanu, Italiji, Španiji, SAD-u, Turskoj, Danskoj, Kanadi, Indiji i učestvovala na nekoliko značajnih grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Tri puta je bila finalistkinja Politikine nagrade za najuspešniju izložbu, 2007, 2010 i 2019. godine. Dobitnik je stipendije KulturKontakta iz Beča (Austrija) 2008, Residency Unlimited organizacije iz Njujorka (SAD) 2012, Casa dell Arte stipendije u Bodrumu (Turska) 2013, kao i stipendije grada Linca (Austrija) za 2014, stipendije Ministarstva kulture Kvebeka u Montrealu, stipendije Beirut Art Residency iz Libana, kao i nekolicine drugih programa. Njeni radovi se nalaze u Telenor kolekciji savremene srpske umetnosti, u kolekciji Muzeja grada Beograda kao i u nekoliko značajnih privatnih kolekcija u Njujorku, Bazelu, Lisabonu i Turskoj.

 

Нема коментара:

Постави коментар