Galerija Doma omladine Beograda, važan izlagački prostor grada
Beograda, ulazi u jubilarnu 55. sezonu, kao mesto koje kontinuirano
doprinosi izgradnji i jačanju savremene umetničke scene u Srbiji i
regionu, te promociji stvaralaštva mladih umetnika.
Sa prvom idejom oko izložbe pod nazivom “Anale mladih” (autor: Đorđe
Kadijević), 1965. godine započet je višedecenijski rad Galerije DOB,
koja je još od svog osnivanja postala nezaobilazno mesto savremene
umetničke scene. Učešće velikog broja umetnika iz cele Jugoslavije i
gostiju iz inostranstva, brzo je doprinelo legitimitetu izlagačkog
prostora i njegovom ugledu. Galerija Doma omladine Beograda uvek je
podržavala inovativna, alternativna, eksperimentalna, marginalna,
urbana, potkulturalna i ideološka pitanja, kao i nove tendencije koje su
svrstane u izlagačke umetničke projekte. Uprkos društvenim strukturama
koje su se menjale, ovaj gradski prostor je ostao na mapi nezaobilaznih
urbanih institucija koje su uz svoju tradiciju nastavile da insistiraju
na istom konceptu – prikazu savremene umetničke scene mladih i njenim
krajnjim manifestima.
Među umetnicima koji su u prethodnim decenijama svoje radove izlagali u Galeriji DOB su: Radomir Damnjanović Damnjan, Radomir Reljić, Dragoš Kalajić, Dušan Otašević, Peđa Milosavljević, Zmago Jeraj, Todor Stevanović, Dragan Lubarda, Vladan Radovanović, Olja Ivanjicki, Lidija Mišić, Marina Abramović, Miroslav Šutej, Neša Paripović, Bojan Bem, Vida Jocić, Čedomir Vasić, Isak Aslani, Mice Popčev, Stojan Celić, Radoman Hiršl, Kosta Bogdanović, Rada Selaković, Ferdinand Kulmer, Raša Todosijević, Zoran Grebenarević, Dragoslav Krnajski, Zoran Naskovski, Mileta Prodanović, Uroš Đurić, Kosta Bunuševac, Slobodan Milivojević Era, Srđan Đile Marković, Zoran Todorović, Vladimir Perić i mnogi drugi.
Program Galerije Doma omladine Beograda će u 2020. godini u kontinutetu trajati od 14. januara do 31. decembra.
Cilj koncepta programa za 55. izlagačku sezonu je da prikaže različitosti na likovnoj sceni, istakne savremeni pristup umetnosti i narativni tok u navedenim projektima. Pored tradicionalne težnje da mladim umetnicima pomogne u afirmaciji, Dom omladine Beograda će u narednoj sezoni da predstavi projekte umetnika koji su već poznati beogradskoj publici. Na taj način se pravi godišnji presek aktivnosti umetnika i njihovog doprinosa umetnosti u 2020. godini. Kroz presek različitih pogleda umetnika na probleme savremenog društva, u narednoj sezoni ćemo steći uvid u socio-politička pitanja koja se kroz umetnost najtransparentnije iščitavaju kao kritički stav pojedinca nasuprot kolektiva. Pitanja nacionalnog i kulturnog nasleđa, lične borbe za egzistencijom, manjinskih i ekoloških pitanja, ideološkog pozicioniranja urbanog/potkulturalnog koncepta promišljanja su centralne teme koje će biti zastupljene u sezoni 2020.
Prva izložba u ovoj godini biće otvorena u utorak, 14. januara u 19 časova, a u pitanju je kolaborativni projekat umetnika Borisa Burića i Nenada Džonija Rackovića, pod nazivom “Srpski Selfie 2020”.
Konceptualno objedinjen narativni tok u izloženim radovima predstavlja svojevrsni presek kritičkog stava umetnika prema sistemu, društvu koje i dalje počiva na vrednostima devedesetih godina i recidivnom stanju sa kojim se svakodnevno suočavamo. Serija kolaža na ogledalima, foto tapetima, video radovima prikazuju deformitete društva koje u korelaciji sa preuzetim elementima sa Zapada (ideologija, kontrakultura, muzika, umetnost), bivaju rekontekstualizovani, izmenjeni i prilagođeni geografskom podneblju. Simboli na radovima su vesnici prošlosti – oni igraju na granicama kulturnog nasleđa i autohtonih vrednosti – prisvojeni su kao fragmenti iz srpske prošlosti.Osvrtom na delatnosti devedesetih godina i rekreiranjem usvojenih vrednosti danas, Burić i Racković preispituju značaj kontrajavnosti, kontrakulture i kulture kao usađenog normativnog sistema. Eskalacijom mitoloških subjekata podzemlja devedesetih godina, umetnici u ovom vremenu podsećaju na razloge njihovih pojava, kritikuju svojstvo njihovih uloga u društvu i pozicioniraju posmatrača unutar tih vrednosti. Kroz ogledala, uočavamo sopstvenu refleksiju divergentne celine – rascepa između svesnog i nesvesnog, masovnog i potkulturalnog, javnog ili kontrajavnog, našeg i tuđeg.
Na otvaranju izložbe će gostovati DJ/VJ Baksuz Maler.
Prijatelj događaja: Kaš pivo
Vraćanjem u sistem (ili bežanjem iz njega) suočeni smo sa spoznajom transkulturalnih aspekata našeg pozicioniranja u društvu – kroz prihvatanje eksjugoslovenskog nasleđa i ličnog apropriranog kroz kulturu slobode – Zapada. Kroz taj modalitet i “binarnu nacionalnost”, posmatrač na izložbi sagledava značaj razlika između simbola i njihovog izmeštanja u realnost.
“Srpski Selfie 2020” je transmedijska izložba koja kroz različite, ekspresivne tehnike umetničkih izraza izmešta svoj stav iz jednog medija u drugi. Ona kao krajnji cilj ima potrebu da se iščitavanje vrednosti vide kroz lični odnos prema umetnikovim stavovima. Na taj način se postiže deklaracija o slobodnoj misli ,neobuzdanom stavu i autonomnom entuzijazmu koji dovodi do ivice sagledavanja stvarnosti kao manipulativne forme političkog iskaza iz prošlosti.
Boris Burić (1981) srednju Školu za primjenjenu umetnost završava u Rijeci, a Visoku školu likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu.
Pored ličnih projekata takođe sarađuje sa različitim autorima i galerijama.
Koristi fotografiju kao osnovno sredstvo kojim beleži, pravi skice, dokumentuje svoja istraživanja različitih fenomena i situacija. U centru interesovanja su pretežno ljudi, galerijski prostor, vlastita pozicija u sistemu umetnosti. Inspiraciju crpi iz filmova, crnog humora, lažne istorije, konceptualne umetnosti.
U izlagačkoj praksi se izražava putem fotografije, video radova, intervencija u galerijskim i van galerijskim prostorima.
Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.
Kao slobodni umetnik živi i radi na relaciji Beograd – Rijeka.
Nenad Racković rođen je u Beogradu 1967. godine. Studirao je glumu na Fakultetu dramskih umetnosti.
Prvu pesmu objavio je 1984. godine u Književnoj reči, a prvu izložbu imao je u SKC-u 1985. godine. Uređivao je i vodio kultnu emisiju Radija B92 Ritam srca (1990–1998), bio je stalni saradnik Beorame (1995–1998).
Priredio je 18 samostalnih i 19 grupnih izložbi; snimio tri filma: Kako je propao rokenrol (1990), Crni bombarder (1991), Marble Ass (1995); televizijski film Poslednja dadaistička predstava (TV Novi Sad, 1992); odigrao pozorišnu predstavu Sveti Nik, Nicholas Edward Cave – život i veze (Bitef teatar 1992); izveo brojne performanse.
Pored mnogobrojnih tekstova u književnim časopisima objavio je i pet romana: Aspirin (2002), Knjiga recepata (2002), Nesavladiva priča (2006), Peto godišnje doba (2017) i Biblija (2019).
Dobitnik je priznanja „Trepetalo iz Trogira” – regionalne nagrade Centra za medije „Ranko Munitić“ za 2019.
Živi u Beogradu kao slobodan umetnik.
Galerija Doma omladine Beograda
Radno vreme: utorak-subota od 12:00 do 21:00;
nedeljom od 12:00 do 18:00; ponedeljkom Galerija ne radi.
Među umetnicima koji su u prethodnim decenijama svoje radove izlagali u Galeriji DOB su: Radomir Damnjanović Damnjan, Radomir Reljić, Dragoš Kalajić, Dušan Otašević, Peđa Milosavljević, Zmago Jeraj, Todor Stevanović, Dragan Lubarda, Vladan Radovanović, Olja Ivanjicki, Lidija Mišić, Marina Abramović, Miroslav Šutej, Neša Paripović, Bojan Bem, Vida Jocić, Čedomir Vasić, Isak Aslani, Mice Popčev, Stojan Celić, Radoman Hiršl, Kosta Bogdanović, Rada Selaković, Ferdinand Kulmer, Raša Todosijević, Zoran Grebenarević, Dragoslav Krnajski, Zoran Naskovski, Mileta Prodanović, Uroš Đurić, Kosta Bunuševac, Slobodan Milivojević Era, Srđan Đile Marković, Zoran Todorović, Vladimir Perić i mnogi drugi.
Program Galerije Doma omladine Beograda će u 2020. godini u kontinutetu trajati od 14. januara do 31. decembra.
Cilj koncepta programa za 55. izlagačku sezonu je da prikaže različitosti na likovnoj sceni, istakne savremeni pristup umetnosti i narativni tok u navedenim projektima. Pored tradicionalne težnje da mladim umetnicima pomogne u afirmaciji, Dom omladine Beograda će u narednoj sezoni da predstavi projekte umetnika koji su već poznati beogradskoj publici. Na taj način se pravi godišnji presek aktivnosti umetnika i njihovog doprinosa umetnosti u 2020. godini. Kroz presek različitih pogleda umetnika na probleme savremenog društva, u narednoj sezoni ćemo steći uvid u socio-politička pitanja koja se kroz umetnost najtransparentnije iščitavaju kao kritički stav pojedinca nasuprot kolektiva. Pitanja nacionalnog i kulturnog nasleđa, lične borbe za egzistencijom, manjinskih i ekoloških pitanja, ideološkog pozicioniranja urbanog/potkulturalnog koncepta promišljanja su centralne teme koje će biti zastupljene u sezoni 2020.
Prva izložba u ovoj godini biće otvorena u utorak, 14. januara u 19 časova, a u pitanju je kolaborativni projekat umetnika Borisa Burića i Nenada Džonija Rackovića, pod nazivom “Srpski Selfie 2020”.
Konceptualno objedinjen narativni tok u izloženim radovima predstavlja svojevrsni presek kritičkog stava umetnika prema sistemu, društvu koje i dalje počiva na vrednostima devedesetih godina i recidivnom stanju sa kojim se svakodnevno suočavamo. Serija kolaža na ogledalima, foto tapetima, video radovima prikazuju deformitete društva koje u korelaciji sa preuzetim elementima sa Zapada (ideologija, kontrakultura, muzika, umetnost), bivaju rekontekstualizovani, izmenjeni i prilagođeni geografskom podneblju. Simboli na radovima su vesnici prošlosti – oni igraju na granicama kulturnog nasleđa i autohtonih vrednosti – prisvojeni su kao fragmenti iz srpske prošlosti.Osvrtom na delatnosti devedesetih godina i rekreiranjem usvojenih vrednosti danas, Burić i Racković preispituju značaj kontrajavnosti, kontrakulture i kulture kao usađenog normativnog sistema. Eskalacijom mitoloških subjekata podzemlja devedesetih godina, umetnici u ovom vremenu podsećaju na razloge njihovih pojava, kritikuju svojstvo njihovih uloga u društvu i pozicioniraju posmatrača unutar tih vrednosti. Kroz ogledala, uočavamo sopstvenu refleksiju divergentne celine – rascepa između svesnog i nesvesnog, masovnog i potkulturalnog, javnog ili kontrajavnog, našeg i tuđeg.
foto Boris Burić |
Otvaranje
izložbe: utorak, 14. januar, 19-23 č.
Na otvaranju izložbe će gostovati DJ/VJ Baksuz Maler.
Prijatelj događaja: Kaš pivo
Izložba
traje do 31. januara 2020. u Galeriji Doma omladine Beograda
Dočekajte srpsku novu godinu uz Burića i Rackovića!
Kolaborativni
projekat umetnika Borisa Burića i Nenada Johnny-ja Rackovića, pod
nazivom “Srpski Selfie 2020” biće prikazan od 14. do 31. januara 2020.
godine u Galeriji Doma omladine Beograda.
Vraćanjem u sistem (ili bežanjem iz njega) suočeni smo sa spoznajom transkulturalnih aspekata našeg pozicioniranja u društvu – kroz prihvatanje eksjugoslovenskog nasleđa i ličnog apropriranog kroz kulturu slobode – Zapada. Kroz taj modalitet i “binarnu nacionalnost”, posmatrač na izložbi sagledava značaj razlika između simbola i njihovog izmeštanja u realnost.
“Srpski Selfie 2020” je transmedijska izložba koja kroz različite, ekspresivne tehnike umetničkih izraza izmešta svoj stav iz jednog medija u drugi. Ona kao krajnji cilj ima potrebu da se iščitavanje vrednosti vide kroz lični odnos prema umetnikovim stavovima. Na taj način se postiže deklaracija o slobodnoj misli ,neobuzdanom stavu i autonomnom entuzijazmu koji dovodi do ivice sagledavanja stvarnosti kao manipulativne forme političkog iskaza iz prošlosti.
Boris Burić (1981) srednju Školu za primjenjenu umetnost završava u Rijeci, a Visoku školu likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu.
Pored ličnih projekata takođe sarađuje sa različitim autorima i galerijama.
Koristi fotografiju kao osnovno sredstvo kojim beleži, pravi skice, dokumentuje svoja istraživanja različitih fenomena i situacija. U centru interesovanja su pretežno ljudi, galerijski prostor, vlastita pozicija u sistemu umetnosti. Inspiraciju crpi iz filmova, crnog humora, lažne istorije, konceptualne umetnosti.
U izlagačkoj praksi se izražava putem fotografije, video radova, intervencija u galerijskim i van galerijskim prostorima.
Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.
Kao slobodni umetnik živi i radi na relaciji Beograd – Rijeka.
Nenad Racković rođen je u Beogradu 1967. godine. Studirao je glumu na Fakultetu dramskih umetnosti.
Prvu pesmu objavio je 1984. godine u Književnoj reči, a prvu izložbu imao je u SKC-u 1985. godine. Uređivao je i vodio kultnu emisiju Radija B92 Ritam srca (1990–1998), bio je stalni saradnik Beorame (1995–1998).
Priredio je 18 samostalnih i 19 grupnih izložbi; snimio tri filma: Kako je propao rokenrol (1990), Crni bombarder (1991), Marble Ass (1995); televizijski film Poslednja dadaistička predstava (TV Novi Sad, 1992); odigrao pozorišnu predstavu Sveti Nik, Nicholas Edward Cave – život i veze (Bitef teatar 1992); izveo brojne performanse.
Pored mnogobrojnih tekstova u književnim časopisima objavio je i pet romana: Aspirin (2002), Knjiga recepata (2002), Nesavladiva priča (2006), Peto godišnje doba (2017) i Biblija (2019).
Dobitnik je priznanja „Trepetalo iz Trogira” – regionalne nagrade Centra za medije „Ranko Munitić“ za 2019.
Živi u Beogradu kao slobodan umetnik.
Galerija Doma omladine Beograda
Radno vreme: utorak-subota od 12:00 do 21:00;
nedeljom od 12:00 do 18:00; ponedeljkom Galerija ne radi.
Нема коментара:
Постави коментар