Legendarni violinsta,
GIDON KREMER, koncertmajstor, umetnički direktor i osnivač orkestra Kremerata
Baltika, bez sumnje je izgradio i jednu od najnekonvencionalnijih karijera.
Kao sedmogodišnjak se
upisao u Muzičku školu u rodnoj Rigi, prethodno učeći sa svojim ocem i dedom,
takođe izvanrednim gudačima. U 16. je dobio prvu nacionalnu nagradu, dve godine
kasnije je postao student slavnog Davida Ojstraha na Moskovskom
konzervatorijumu, a u 20. je već bio nosilac niza prestižnih nagrada, među
njima osvojenih i na konkursu „Kraljica Elizabeta” u Briselu (1967) i na
Međunarodnom muzičkom takmičenju u Montrealu (1969).
Usledile su i dve velike
pobede na takmičenjima „Paganini” (1969) i „Čajkovski” (1970), da bi u narednih
pet decenija Kremer razvio, učvrstio i zadržao visoku poziciju jednog od
najoriginalnijih umetnika svoje generacije. Njegovo solističko koncertiranje i
nastupi s najvećim orkestrima u Evropi i Severnoj Americi pod vođstvom mnogih
od najpoznatijih svetskih dirigenata, poput Kenta Nagana, Kristijana Tilemana i
Kristofa Ešenbaha, izazivali su i danas privlače podjednako divljenje kao i
njegov neobično širok i veoma raznolik repertoar, koji se proteže u punom luku
od klasicističkih i romantičarskih majstorskih violinskih ostvarenja do muzike
vodećih autora 20. i 21. veka (Berg, Hence i Štokhauzen).
Veliki umetnik se
takođe bori za promociju mnogih značajnih dela aktuelnih ruskih i
istočnoevropskih kompozitora od kojih su neka i njemu posvećena.
Njegovo ime je
blisko povezano sa stvaraocima kakvi su Šnitke, Pert, Kančeli, Gubajdulina,
Silvestrov, Nono, Denisov, Rajman, Vasks, Adams, Niman, Glas, Desjatnjikov i
Pjacola čije kompozicije interpretira načinom koji poštuje tradiciju, dajući
tako punu životnost njihovoj svežini i originalnosti. Mnogi od preko 120
umetnikovih albuma poneli su najprestižnije međunarodne nagrade .
U godini svog 50.
rođendana Kremer je osnovao kamerni orkestar „Kremerata Baltika” sabran od
izvanrednih mladih muzičara iz tri baltičke države – Estonije, Litvanije i
Letonije, koji je zajedno s njim, kao umetničkim direktorom, u sada već preko
dve decenije dugoj istoriji gostovao na gotovo svim vodećim festivalima i
koncertnim događajima širom sveta, uljučujući SAD, Evropu i Daleki istok. Preko
dvadeset albuma atraktivnih naslova i povoda (rođendanski jubileji Gije
Kančelija i Gidona Kremera), ostvarenih u najznačajnijim diskografskim kućama
kao što su Teldec, Nonesuch, Burleske, Deutsche Grammophon, ECM, pobrali su
visoke ocene kritike i publike, kao i kompakt disk sa svim kamernim simfonijama
Mječislava Vajnberga, snimljen 2017. za ECM. Neki od njih osvojili su ili su
bili nominovani za nagrade Grammy i ECHO Klassik.
Kremer svira na violini
Nikole Amatija (Nicola Amati) iz 1641. Četiri knjige od koji je poslednja
izašla pod nazivom Pisma mladom pijanisti
(Letters to a Young Pinist), prevedene na nekoliko jezika, odišu širinom
njegovih umetničkih interesovanja i estetskih vidika.
Publici na Kolarcu
predstaviće nova tumačenja dela Hajdna – Sedam Hristovih reči na grobu koje
Kremer “ukršta” sa Gudačkim kvartetom br. 15 D.Šostakoviča.
Četvrtak, 4. april u 20h
Velika dvorana
Ulaznice su u prodaji na
biletarnici Kolarca 3.000, 3.500 i 4.000 dinara.
Нема коментара:
Постави коментар