субота, 16. март 2019.

Gidon KREMER i orkestar KREMERATA BALTIKA na Kolarcu



Legendarni violinsta, GIDON KREMER, koncertmajstor, umetnički direktor i osnivač orkestra Kremerata Baltika, bez sumnje je izgradio i jednu od najnekonvencionalnijih karijera.


Kao sedmogodišnjak se upisao u Muzičku školu u rodnoj Rigi, prethodno učeći sa svojim ocem i dedom, takođe izvanrednim gudačima. U 16. je dobio prvu nacionalnu nagradu, dve godine kasnije je postao student slavnog Davida Ojstraha na Moskovskom konzervatorijumu, a u 20. je već bio nosilac niza prestižnih nagrada, među njima osvojenih i na konkursu „Kraljica Elizabeta” u Briselu (1967) i na Međunarodnom muzičkom takmičenju u Montrealu (1969). 

Usledile su i dve velike pobede na takmičenjima „Paganini” (1969) i „Čajkovski” (1970), da bi u narednih pet decenija Kremer razvio, učvrstio i zadržao visoku poziciju jednog od najoriginalnijih umetnika svoje generacije. Njegovo solističko koncertiranje i nastupi s najvećim orkestrima u Evropi i Severnoj Americi pod vođstvom mnogih od najpoznatijih svetskih dirigenata, poput Kenta Nagana, Kristijana Tilemana i Kristofa Ešenbaha, izazivali su i danas privlače podjednako divljenje kao i njegov neobično širok i veoma raznolik repertoar, koji se proteže u punom luku od klasicističkih i romantičarskih majstorskih violinskih ostvarenja do muzike vodećih autora 20. i 21. veka (Berg, Hence i Štokhauzen). 

Veliki umetnik se takođe bori za promociju mnogih značajnih dela aktuelnih ruskih i istočnoevropskih kompozitora od kojih su neka i njemu posvećena.

Njegovo ime je blisko povezano sa stvaraocima kakvi su Šnitke, Pert, Kančeli, Gubajdulina, Silvestrov, Nono, Denisov, Rajman, Vasks, Adams, Niman, Glas, Desjatnjikov i Pjacola čije kompozicije interpretira načinom koji poštuje tradiciju, dajući tako punu životnost njihovoj svežini i originalnosti. Mnogi od preko 120 umetnikovih albuma poneli su najprestižnije međunarodne nagrade .


U godini svog 50. rođendana Kremer je osnovao kamerni orkestar „Kremerata Baltika” sabran od izvanrednih mladih muzičara iz tri baltičke države – Estonije, Litvanije i Letonije, koji je zajedno s njim, kao umetničkim direktorom, u sada već preko dve decenije dugoj istoriji gostovao na gotovo svim vodećim festivalima i koncertnim događajima širom sveta, uljučujući SAD, Evropu i Daleki istok. Preko dvadeset albuma atraktivnih naslova i povoda (rođendanski jubileji Gije Kančelija i Gidona Kremera), ostvarenih u najznačajnijim diskografskim kućama kao što su Teldec, Nonesuch, Burleske, Deutsche Grammophon, ECM, pobrali su visoke ocene kritike i publike, kao i kompakt disk sa svim kamernim simfonijama Mječislava Vajnberga, snimljen 2017. za ECM. Neki od njih osvojili su ili su bili nominovani za nagrade Grammy i ECHO Klassik.


Kremer svira na violini Nikole Amatija (Nicola Amati) iz 1641. Četiri knjige od koji je poslednja izašla pod nazivom Pisma mladom pijanisti (Letters to a Young Pinist), prevedene na nekoliko jezika, odišu širinom njegovih umetničkih interesovanja i estetskih vidika.


Publici na Kolarcu predstaviće nova tumačenja dela Hajdna – Sedam Hristovih reči na grobu koje Kremer “ukršta” sa Gudačkim kvartetom br. 15 D.Šostakoviča.


Četvrtak, 4. april u 20h

Velika dvorana

Ulaznice su u prodaji na biletarnici Kolarca 3.000, 3.500 i 4.000 dinara.


Нема коментара:

Постави коментар