Čuveni japanski dokumentarista
Kazuo Hara i autor kultnog filma „Careva ogoljena vojska i dalje maršira"
biće gost ovogodišnjeg Beldocs festivala, na kojem će biti priređena kompletna
retrospektiva njegovih dokumentaraca. Tokom njegove prve posete Srbiji, Hara će
u Beogradu održati masterklas koji će biti svojevrsno putovanje kroz njegovo
osvajanje autorske slobode.
Retrospektiva njegovih dostupnih
dokumentarnih filmova broji pet dela: „Zbogom CP” (Goodbye CP) (1972),
„Ekstremno privatni eros: Ljubavna pesma 1974” (Extreme Private Eros: Love Song
1974) (1974), „Careva ogoljena vojska i dalje maršira” (The Emperor's Naked
Army Marches On) (1987), „Posvećeni život” (A Dedicated Life) (1994) i
„Azbestno selo u Japanu” (Sennan Asbestos Disaster) (2016), koji će po prvi put
biti prikazani u Srbiji.
„Zbogom CP" je dokumentarac
o grupi ljudi sa cerebralnom paralizom u Japanu, koja se suočava sa
predrasudama okruženja ali i ličnim pitanjima: ko su oni, šta osećaju i kako
gledaju na svoje živote?
U filmu „Ekstremno privatni eros:
Ljubavna pesma 1974", autor slika portret svoje bivše supruge Miuki
Takede, koja ga je napustila i preselila se na Okinavu. Kroz prizmu ljubavnog
trougla, reditelj prikazuje boli emotivnih odnosa , pa čak i - porođaj.
„Imperatorova ogoljena vojska i
dalje maršira" je Harino remek delo o Japancu Kenzu Okazakiju, netipičnom
veteranu Drugog svetskog rata, jednom od samo 30 preživelih pripadnika puka
koji se kao okupacijska vojska borio u Novoj Gvineji. On biva angažovan na
otkrivanju zavere koju su njegovi sunarodnjaci počinili tokom rata, poput
ubijanja saboraca, pa čak i kanibalizma. Ovaj jedinstven i neobičan (post)ratni
dokumentarac je 1987. na Berlinaleu ovenčan nagradom “Caligari”, a u vreme
premijere u Japanu izazvao je kontroverze i negodovanja tamošnjeg
establišmenta.
„Posvećeni život" predstavlja
intimni portret ekscentričnog pisca i scenariste Mitsuhare Inouea (1926-1992)
tokom poslednjih meseci njegovog života, dok nije izgubio borbu sa rakom.
Dirljiv film beleži suštinu života pisca - i „značaj” njegove smrti. U spisima
i ličnoj biografiji, Inoue se igrao na granici između istine i fikcije, što je
element kojim Hara razotkriva slojeve istina i laži o životu pisca.
U dokumentarcu „Azbestno selo u
Japanu" reditelj slika napore nekadašnjih radnika fabrike azbesta u Osaki
da na sudu dobiju japansku vladu, tražeći naknadu štete zbog narušenog
zdravlja.
Beldocs će i ove godine nastaviti
da kvalitetnim i premijernim programom izgrađuje i edukuje svoju publiku,
nudeći sem domaće i međunarodnu selekciju, kao i brojne prateće programe. Neki
od tih programa, poput muzičkih dokumentaraca ili biografskih, postali su
omiljeni programi festivala. Od 8. do 15. maja, na 11 gradskih lokacija,
publiku Beldocsa očekuje više od stotinu naslova savremenog dokumentarnog
filma.
Нема коментара:
Постави коментар