Nakon
uspeha koji su postigla prethodna izdanja u 110 gradova sveta, 20. marta 2019.
ponovo se održava Dan italijanskog dizajna, inicijativa koju promoviše
Ministarstvo spoljnih poslova i međunarodne saradnje Republike Italije u
saradnji sa Ministarstvom kulture Republike Italije, Trijenaleom u Milanu,
Italijanskom agencijom za spoljnu trgovinu ICE, Konfindustrijom, Salonom
nameštaja u Milanu, Asocijacijom za industrijski dizajn, Fondacijom “Compasso
d’Oro” i Federacijom "Federlegno Arredo" s ciljem da se obeleži
izvanrednost italijanskog dizajna u svetu kao značajnog sektora italijanske
kulture i privrede. U ovu inicijativu uključeno je 100 “ambasadora”
italijanskog dizajna koji u preko 100 gradova širom sveta polazeći od teme
“Dizajn i grad budućnosti. Kvalitet
života i nove granice stanovanja” ističu ulogu dizajna Made in Italy u
poboljšanju kvaliteta života.
Povodom trećeg
izdanja Dana italijanskog dizajna Ambasada Italije u Beogradu
i Italijanski institut za kulturu u Beogradu predstavljaju predavanje arhitekte Matea Fantonija iz
Studija Fantoni u Milanu koje će se održati u sredu, 20. marta, u 19.00 časova u Muzeju nauke i tehnike u
Beogradu. Tom prilikom će ambasador italijanskog dizajna, Mateo
Fantoni, sa arhitektom Zoranom
Đukanovićem sa Arhitektonskog fakulteta u Beogradu razmeniti iskustva
i diskutovati o odnosu između dizajna i održivosti u ekonomskom, društvenom i ambijentalnom
smislu.
U Muzeju nauke i tehnike
biće predstavljena i izložba “Deset
reči” koja obuhvata radove 30 dizajnera u usponu koji su ilustrovali
deset reči italijanskog jezika vezanih za svet kulture i projektovanja. Izložba
je rezultat projekta "Italianism” koji valorizuje vezu između italijanskog
jezika i sveta projektanata a čije poslednje izdanje je realizovano na
temu “Dizajn reči. Reč dizajnerima”.
Italijanski dizajn
karakteriše stalno obnavljanje tema i shema zahvaljujući kreativnosti autora i
podsticajima klijenata. Inventivnost i originalnost u projektovanju, kvalitet
upotrebljenih materijala, brižljiva izrada predmeta, proizvodni proces koji
vodi računa o životnoj sredini, o onom ko izrađuje te proizvode kao i onom ko
će ih koristiti, zatim vrlo visok nivo grafike pakovanja i reklame jesu one
karakteristike koje su italijanski dizajn učinile čuvenim, prestižnim i
prepoznatljivim u svetu.
Нема коментара:
Постави коментар