ZID
U DUŠI I SRCU
Piše: Gordan Gorunović
U skoro stotinjak minuta zgusnuto je mnogo emocija, nasilja, preljube, borbe za goli život i još mnogo toga. Tekst nabijen životnim temama malih ljudi koji lutaju tražeći izlaz tamo gde ga nema. Uz malo prologa preko mikrofona Ljubinke Klarić i povremene muzičke pratnje Pauline Manov i Andreja Šepetkovskog na sintisajzeru prisustvujemo kompletnoj drami kao u antičkom pozorištu. Songovi između nekada nasmeju mada gorko a nekada bolje naglase scenu koja sledi.
Odlična glumačka
ekipa iznela je maksimum ovom predstavom, koju publika frenetično pozdravlja
dok izlazi iz sale sa teškim kamenjem u abdomenu. Nema komentara jer sve je
rečeno na sceni. Svakako preporuka za gledanje; uloženi rad malu scenu načinio
je velikom.
Sve u svemu
“Berlinski zid” je daleko od estradnih komada koji dominiraju, jer treba
isplatiti uloženi novac i zaraditi nešto. Da nema ovakvih otklona pozorišna
scena bi stvarno uletela u patos mogla da krene da se emituje na nekim rijaliti
“perjanicama” od televizije.
Zabranjena
ljubav tema je predstave „Berlinski zid“ po tekstu Željka Hubača, a u
adaptaciji i režiji Milana Neškovića. „Kao da je život gušterov rep“ osnovna je
tema ove potresne ljudske i ljubavne priče Željka Hubača, smeštene u Uroševac
na Kosovu – godine 1999. Stigmatizovani krvavim etničkim sukobima – i Albanci i
Srbi razapeti su između borbe za opstanak, žestokih strasti i ljubavi, a kako
pisac navodi u podnaslovu sve u životnoj „priči o deci koja su predodređena
porodicom kojoj ne pripadaju“.
Milan Nešković pored
režije potpisuje i idejno rešenje prostora, izbor muzike, kostimograf je
Biljana Grgur, scenograf Mina Lazarević, a kompozitor Anja Đorđević.
Igraju: Tanasije
Uzunović, Jovo Maksić, Nemanja Oliverić, Paulina Manov, Andrej Šepetkovski i
Ljubinka Klarić.
Želјko Hubač (Tuzla,1967)
je diplomirao na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, 1996. na odseku
dramaturgija. Predstave po njegovim dramskim komadima su do sada 36 puta
premijerno izvedene u profesionalnim pozorištima u Srbiji, u Bugarskoj,
Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini. Bile su u selekciji više od 40 domaćih i
inostranih pozorišnih festivala i osvojile više od 50 nagrada.
Za svoje
tekstove Želјko Hubač je nagrađivan 10 puta u zemlјi i inostranstvu. Drame su
mu prevođene na engleski, nemački, ruski, bugarski, polјski i japanski jezik.
Objavio je knjigu drama "Bizarno" 2012. godine. Član je srpskih
sekcija IATC-a (Međunarodnog udruženja pozorišnih kritičara i teatrologa) i
ITI-a (Međunarodnog teatarskog instituta). Član je NUNS-a. Bio je urednik
izdanja Muzeja pozorišne umetnosti Srbije i pozorišnog časopisa „Teatron“,
glavni urednik Izdavačke delatnosti Narodnog pozorišta u Beogradu i dramaturg
Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu. Trenutno je dramaturg i vršilac
dužnosti direktora Drame Narodnog pozorišta u Beogradu.
Milan Nešković rođen je
1985. godine u Valјevu. Završio pozorišnu režiju na Fakultetu dramskih
umetnosti, u klasi profesora Nikole Jevtića i profesorke Alise Stojanović. Ovo
je treća predstava koju radi u Beogradskom dramsko pozorištu (“Ben” Beke Savić,
2011. i “Nedelјa, juče, danas, sutra” Ognjena Obradovića, 2013).
Нема коментара:
Постави коментар