"U Rejvenhilovoj drami Proizvod,
producent Džejms ubeđuje glumicu Oliviju da prihvati ulogu u njegovom
novom filmu. Tokom jednočasovnog susreta – što je ujedno i vreme trajanja
ove predstave, on joj detaljno prepričava radnju filma: to je o ljubavna
veza između Engleskinje Ejmi, koja je zaposlena u reklamnom odeljenju
velike telekomunikacione kompanije, i Muhameda, pripadnika
Al Kaide, koji je poslat u London sa zadatkom da organizuje teroristički
napad.
Rejvenhil se u ovom komadu
na prvom mestu obračunava sa holivudskom industrijom. On razotkriva tendencioznu površnost
prikazivanja suštinskih tema, poput savremenih ratnih sukoba i
ljubavnih odnosa, u holivudskoj produkciji. Ruga se trivijalnosti
zapleta i šablonskim dijalozima, vešto ih podražavajući.
Treba svakako pomenuti i
da u ovom Rejvenhilovom komadu jedan od dva lika na sceni, glumica
Olivija, nema ni jednu repliku!
Aktuelnost komada čini Proizvod Marka Rejvenhila više nego adekvatnim štivom za scensko izvođenje
na bilo kojoj svetskoj sceni, pa i kod nas. Događaji koje opisuje,
ugao iz kojih ih posmatra, način na koji ih sagledava i sama neobičnost
forme, preporuka su za ovaj inovativni komad u kojem će svako prepoznati
vreme u kojem živimo", izjavio je Ivan Tomić.
Ova premijera predstavlja praizvedbu
komada Proizvod u Srbiji i ovom
delu Balkana.
MARK REJVENHIL je rođen, 1966. u
Hejvorts Hitu (Zapadni Saseks). Studirao je dramu i englesku književnost
na Bristolskom univerzitetu. Najpre razmišlja o glumi, ali ubrzo se
posvećuje režiji studentskih produkcija. Njegov prvi angažman je
na mestu administrativnog asistenta u Soho Poliju, novom pozorištu
za pisce, a potom postaje nezavisni reditelj. Predavao je dramaturgiju
i radio u Finboro pozorištu. Uoči Božića 1994. režira komad Ivica i Marica. Zatim se vraća u
London i zajedno sa Lujzom Mulvej stvara niz kratkih erotskih komada Pokazaću ti moj. Sledi komad Fist (1995), u kojem dva muškarca
deset minuta pričaju o seksu. Upoznaje reditelja Maksa Staforda
koji od Rejvenhila traži celovečernji komad, čiji prvi nacrt je završen
u proleće 1995, pod radnim naslovom Jebena Dajana, kasnije preinačenim u Shopping & Fucking (1996). Odlučuje
da se ipak oproba i u glumi, i monodramom Proizvod, debituje na
Edinburškom festivalu – Fringe 2005. Napisao je još pet celovečernjih
komada: Faust je mrtav (Faust is
Dead, 1997), Švrljanje (Sleeping
Around, 1998), Tašna (Handbag, 1998),
Polaroidi (Some Explicit Polaroids,
1999), Mother Clap’s Molly House, 2001.
ĐORĐE KRIVOKAPIĆ je rođen u Beogradu 1938, gde je završio
srednju školu i Filološki fakultet – odsek za anglistiku. Radni vek
je proveo uglavnom u Jugokoncertu (sekretar BEMUS-a, 11 godina) i i NOLIT-u
(urednik za prevedenu književnost, 11 godina). Uporedo se bavi i prevođenjem.
Govori engleski i francuski, a služi se ruskim, španskim i poljskim.
Prevodi su mu objavljivani u mnogim značajnim književnim listovima
i časopisima. Član je Udruženja književnih prevodilaca i PEN-a u Srbiji
i Francuskoj.
Važniji prevedeni romani: Hjugo
Hamilton Pegavi ljudi, Martin
Ejmis Putokaz vremena, Piter
Akrojd Poslednji testament Oskara Vajlda, Kristofer Houp Najmračnija Engleska, Ričard Luri
Autobiografija Josifa Staljina,
Ronald Harvud Dom (NOLIT-ova nagrada
za prevod kao i Nagrada „Gordana Todorović“), Džon Banvil Kepler, Džejms Džojs Dablinci, Daglas Glaver Ona, Pan Bujukas Čovek koji je hteo da popije more, Artur Miler Obična žena i drugi.
Najznačajnije prevedene drame:
Edvard Bond – Spaseni, More, Jedanaest majica, Lir,
Nigde nikog nemam; Ronald Harvud
– Na čijoj strani, Majstor, Na ravne časti, Čajanka
kod Staljina, Engleska tragedija; Martin Makdona – Sakati Bili, Lepotica Linejna,
Pillowman; Ričard Kalinoski – Zver na mesecu; Dejl Vaserman – Let iznad kukavičjeg gnezda; Pan Bujukas
– Hipatija; Edvard Olbi – Pozorišni komad o bebi... Drame su
izvođene u Beogradu (Narodno pozorište, Beogradsko dramsko, Jugoslovensko
dramsko, Atelje 212, Pozorište „Dadov“), u Sarajevu, Dubrovniku, Nišu,
Somboru, Zrenjaninu, Podgorici...
KATARINA GRČIĆ NIKOLIĆ rođena je u Beogradu, gde je 1993.
završila FPUD u Beogradu, odsek Scenski kostim. Član je ULUPUDS-a od
1995. Od 1994. radi kao asistent kostimografa, a od 1999. kao kostimograf
u Narodnom pozorištu u Beogradu. Realizuje veliki broj kostimografija
za drame, opere i balete. Dobitnik je Nagrade za najbolji kostim na
Pozorišnim susretima „Joakim Vujić“ 2000, za predstavu Bertove Kočije ili Sibila Velimira
Lukića (Pozorište „Zoran Radmilović“, Zaječar), kao i Nagrade Narodnog
pozorišta u Beogradu za umetnički i radni doprinos 2016. Učestvovala je na zajedničkim izložbama
ULUPUDS-a.
IVAN TOMIĆ rođen je u Kragujevcu 1972, gde
je završio osnovnu školu i gimnaziju. Glumu je diplomirao na Fakultetu
dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Milenka Maričića
i Branislava Mićunovića. Stalni je član ansambla Beogradskog dramskog
pozorišta. Od 1994. do danas, ostvario je preko 50 premijera u pozorištu.
Radi na filmu i televiziji. Redovno sarađuje sa Dramskim programom
Radija Beograd. Radio je na Televiziji B92 kao voditelj magazina
pop kulture „Bulevar B92“. Već tri godine nastupa sa svojom stendap komedijom Čiča Tomićeva koliba.
MILENA PREDIĆ rođena u Pančevu 1981. Diplomirala
na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Dragana
Petrovića. U statusu slobodnog umetnika je igrala na skoro svim scenama
beogradskih pozorišta, ostvarivala uloge na filmu i televiziji.
U slobodno vreme se bavi produkcijom i kastingom. Prvi put se oprobala
kao scenarista na kratkometražnom filmu Zalet, koji je bio selektovan na velikom broju svetskih
filmskih festivala.
Gostovanje
i beogradska premijera u Bitef teatru
7. april, 20h,
Bitef teatar
Gamba i Kulturni centar Pančeva
Mark Rejvenhil
PROIZVOD
Preveo Đorđe Krivokapić
Autor projekta IVAN
TOMIĆ
Kostimograf i scenograf KATARINA
GRČIĆ NIKOLIĆ
Kreativni producent MILORAD JOVANOVIĆ
Igraju: MILENA
PREDIĆ i IVAN TOMIĆ
Fotograf Sanja Veljković
Idejno rešenje kataloga i plakata:
Jovan Tarbuk
(Premijera: 22. mart 2017, Kulturni centar Pančeva)
Нема коментара:
Постави коментар