foto: Dejan Markovic, Oblici stvari pred mojim očima (Shapes of things before my eyes), 2017, video |
April 2017
21
|
Pariska 14
od 21. aprila do 29. maja 2017. godine
Muzej savremene umetnosti vas
poziva na otvaranje izložbe Dejana Markovića State of Nature u petak, 21.
aprila 2017. u 19 časova u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Pariskoj 14. Pre
otvaranja izložbe, od 18 časova umetnik Dejan Marković i kustos Zoran Erić
održaće vođenje kroz izložbu.
Izložba State of Nature bavi se
problemom konstrukcije pojma prirode u savremenim društvima. Ona povezuje
tradicionalnu muzejsku predstavu prirode sa recentnim tehnološkim hibridima
čoveka i mašine, dovodeći u vezu prirodnjačku zbirku sa najsavremenijim
mašinskim entitetima. Uvodeći perspektivu nove autonomne mašine (robota),
izložba preispituje politiku ovih transformacija. Ulaskom u doba tajnih/dubokih
država (deep state) u kojima trgovinu, predviđanje ljudskog ponašanja,
političkih i klimatskih promena vode i analiziraju deep algoritmi i neuronske
mreže svetskih korporacija i tajnih službi, veštačka inteligencija čini osnovu
većeg dela savremenog softvera i autonomnih sistema.
Izložba je prostorno
strukturirana oko naučnog modela „vanredne situacije”, kao simulacije trening
centra za autonomne mašine sačinjenog od drvenih ploča, plastičnih buradi,
dečijih lutaka, cigala, pisanih znakova i svetlećih objekata.
Oblici stvari pred mojim očima
(Shapes of Things Before My Eyes) je naziv četvorokanalnog video rada čija je
radnja smeštena u depo Prirodnjačkog muzeja Joanneum u Gracu (Austrija), gde je
bogat arhiv artefakata iz prirode, star preko dve stotine godina, podeljen u
četiri zbirke: mineralogiju, paleontologiju, botaniku i zoologiju. Kolekcija je
ujedno i laboratorija u kojoj zajedno rade restauratori i istraživači, ali
istovremeno i svedok naučne vizije modernog društva kao konstantnog procesa
konstruisanja slike prirode. Autonomni robot, kroz čiju se vizuru posmatra
zbirka artefakata, ulazi u prazne arhivske prostore u potrazi za informacijama
i razumevanjem koje konstituiše mašinsku svest. Sa svim svojim senzorima i
raznovrsnim kamerama otkriva, uči, beleži i definiše prostor kojim se kreće.
Mašina bez ljudi se u prostoru bez života samostalno suočava sa apokaliptičnom
slikom ljudske konstrukcije sveta. Kombinacija infracrvene kamere, noćne
kamere, kamere sa programima za praćenje i detektovanje ljudskih formi, 3D
skenera i kinekt kamere čini pogled savremenog non-human entiteta. Iako podseća
na naučnu fantastiku, zapravo je nonfiction film koji postavlja pitanje
današnje slike odnosa prirode, čoveka i mašine.
Dejan Marković je vizuelni
umetnik koji živi i radi u Berlinu i Gracu. Trenutno radi kao predavač i
istraživač na projektu The Incomputable na Institutu za savremenu umetnost
Tehničkog univerziteta u Gracu. U diskurzivnim radovima s fokusom na politike
konstruisanja digitalnog i analognog prostora, Marković traži mogućnosti za
razumevanje kompleksnih institucionalnih i društvenih odnosa. Diplomirao je na
Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu a magistrirao na Fakultetu likovnih
umetnosti Univerziteta umetnosti u Berlinu. Aktivno izlaže samostalno i na
grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Kao deo umetničkih grupa, koncipirao
je i žirirao više međunarodnih izložbi i umetničkih projekata.
Radno vreme:
od 12 do 20 časova
svakog dana osim utorka.
Ulaz je besplatan.
Нема коментара:
Постави коментар