Sutra, u sredu, 5. februar, s početkom u 20 časova, u Maloj sali Doma Kulture Studentski grad (DKSG) na Novom Beogradu biće održan program „Pioniri japanskog eksperimentalnog filma – šezdesete godine“, uz razgovor sa kustosom-selektorom, Kojom Jamašitom, ovogodišnjim gostom DKSG.
Ovaj program predstavlja remek-dela japanske avangardne
kinematografije iz arhive Image Forum – najznačajnije organizacije za
distribuciju, prikazivanje i arhiviranje eksperimentalnih filmova u
Japanu. Кojo Jamašita, programski urednik
Image Forum i ovogodišnji gost Doma kulture „Studentski grad”, napravio
je selekciju remek-dela prve generacije alternativnih filmskih
stvaralaca koji su u velikoj meri obeležili kulturni život posleratnog
Japana. Tri naslova, koja će ovom prilikom biti prikazana u digitalnom
formatu, nedavno su restaurisana i digitalizivana u sklopu obimnog
projekta konzervacije podržanog od strane Agencije za kulturne poslove
Vlade Japana (Bunkaćo).
„Кavez” (Ori, 11 min, 1962-1969), filmski prevenac najznačajnijeg japanskog avangardnog pesnika, pozorišnog i filmskog reditelja Terajama Šuđija, prikazuje njegov začudni nadrealistički repertoar, rođen na raskršću japanske tradicije i evropskog modernističkog nasleđa.
Donald Riči, čuveni tumač japanskog filma, bio je i sam učesnik uzavrele, posleratne japanske eksperimentalne scene i izuzetno plodan, nezavisni filmski autor. „Ratne igre” (War Games, 22 min.) iz 1962. godine sa pravom se smatraju njegovim najuspešnijim eksperimatalnim filmom.
Obajaši Nobuhiko, pionir japanskog nezavisnog filma, već je tokom pedesetih i šezdesetih godina stvorio razigrani eksperimentalni izraz koji će ga, u kratkom roku, lansirati u svet japanske reklamne industrije. Obajaši je ostao upamćen kao najplodniji i najprepozantljiviji režiser zlatnog doba japanske televizije. Njegov film „Emocije, legendarno popodne: Drakula kojeg sam jednom video” (EMOTION, 39 min, 1967) predstavlja neobuzdani mladalački eksperiment – šareni pačvork sačinjen od komedije, horora i vesterna – nastao kao omaž stvaralaštvu Rožea Vadima.
Jedini film koji će ovoga puta biti prikazan na 16 mm traci, „Pesma kamena” (Iši no uta, 24 min, 1963) čuvenog eksperimentalnog reditelja Macumoto Tošia, sastavljen je isključivo od fotografija kamenoloma i kamenorezaca sa japanskog ostrva Šikoku. Кoristeći tehniku stop-motion animacije, Macumoto u vizuelno polje prenosi postulate njegove „metode avangardnog dokumentarnog filma“ – teorijskog poimanja filma kao sinteze dokumentarnog zapisa spoljne, društvene realnosti i nadrealističkog viđenja unutrašnjeg, psihičkog života.
Trajanje programa je 96 minuta, a nakon projekcije sledi razgovor sa kustosom-selektorom.
Нема коментара:
Постави коментар