среда, 26. фебруар 2020.

48. FEST: Nagrada publike za najbolji Evropski film u Glavnom takmičarskom programu


Za Beogradskog pobednika i druge nagrade, ove godine u Glavnom programu takmiči se dvadeset filmova iz Srbije i sveta. U saradnji sa Delegacijom Evropske unije u Srbiji, FEST će dodeliti nagradu publike za najbolji Evropski film iz glavnog takmičarskog programa. U konkurenciji je šesnaest naslova koji su rađeni u evropskoj produkciji ili koprodukciji, a glasanje će se obavljati nakon projekcija popunjavanjem glasačkih listića.

 Obratite pažnju na  volontere koji će vas čekati ispred sala sa glasačkim listićima i kutijama!
U konkurenciji za najbolji Evropski film po izboru publike našle su se tri rediteljke. Dama herc, danska erotska drama u režiji Mej el-Tuki, premijerno je prikazana na Sandensu, gde je osvojila nagradu publike za najbolju internacionalnu dramu. Čuvena danska glumica Trine Dirholm tumači glavnu junakinju, koja se upušta u opasnu aferu sa svojim 17-ogodišnjim pastorkom. Haifa al-Mansur, prva rediteljka u Saudijskoj Arabiji, i autorka prvog igranog filma proizvedenog u toj zemlji (Wadjda, 2012), u novom filmu Idealni kandidat nastavlja da se hrabro hvata u koštac sa pozicijom žena u konzervativnom društvu. Prošlogodišnji festival u Lokarnu otvorio je debitantski film italijanske rediteljke Đinevre Elkan - Kamo sreće. Kritičari ga zovu pravim crowd-pleaser filmom - neočekivano zabavna, lagana, i sentimentalna priča o razvodu ispričana kroz perspektivu šestogodišnje devojčice.


Za nagradu se takmiči jedan domaći film, Sumrak u bečkom haustoru Mladena Đorđevića, kao i pet ostvarenja iz regiona. Glas, reditelja Ognjena Sviličića, stavlja pod lupu uticaj katoličke crkve na hrvatsko društvo. Mater, debitantski film Jure Pavlovića, dokazuje da još uvek ima novog terena koji se može ispitati psihološkom dramom o odnosu majke i ćerke. Milčo Mančevski vraća se na FEST sa novim filmom Vrba, triptihom koji prikazuje borbu žena da zatrudne. Tri gorko-slatke priče, jedna srednjevekovna i dve savremene, ispituju teme ljubavi, poverenja i majčinstva. Polusestra, novo ostvarenje iza koga stoji nagrađivani slovenački reditelj, Damjan Kozole, prikazano je u takmičarskom programu festivala Karlovi Vari, i govori o dve polusestre koje su primorane da dele stan, kao i decenije neraščišćenih porodičnih računa.

 U filmu Patrole, reditelj Stefan Komandarev istražuje izazove bugarskog društva 30 godina nakon pada komunizma kroz perspektivu šestoro policajaca u toku jedne noći.


Grčka komedija Otpisan govori o tridesetogodišnjaku sa krizom identiteta, koji odlučuje da okrene novi list pod uticajem i uspomenama svog davno preminulog dede koga smatra herojem. Nas dve, debitantsko ostvarenje italijanskog reditelja Filipa Menegetija, je dirljiva priča o ljubavi dve penzionerke, premijerno prikazana u Torontu.


U konkurenciji je i nekoliko višestruko nagrađivanih filmova prikazanih na najprestižnijim evropskim festivalima. Najuspešniji kolumbijski film iz prošle godine, Monos, kritičari opisuju kao psihodelični triler koji kombinuje “Apokalipsu danas” i “Gospodara muva”. Prikazan je u Berlinu i na Sandensu, gde je osvojio specijalnu nagradu žirija. Nevidljivi život, prošlogodišnji pobednik selekcije Izvestan pogled u Kanu, najavljen je kao “tropska melodrama”. Očaravajuća saga Karima Anjuza, smeštena u epohu Rio de Žaneira iz pedesetih, govori o dve nasilno razdvojene sestre koje godinama žive u istom gradu, verujući da ona druga zapravo živi na drugom kraju sveta.


Veteranski francuski reditelj Rober Gedigjan u trku za venecijanskog Zlatnog lava ušao je sa porodičnom dramom Gloria mundi. Epsko ostvarenje Vaclava Marhoula, Obojena ptica, zasnovano je na kontroverznom romanu Jiržija Kosinskog, i govori o užasima odrastanja jednog jevrejskog dečaka u poljskom selu tokom Drugog svetskog rata. Film je prikazan u Veneciji, i nije za one slabog stomaka, bar sudeći po burnim reakcijama publike na dosadašnjim projekcijama. Još jedan naslov koji stiže iz Venecije je i Umrećeš u dvadesetoj - hrabar debitantski film sudanskog reditelja Amdžada Abu Alala, i tek osmi igrani film u istoriji sudanske kinematografije! Zasnovan na interesantnoj premisi, film govori o dečaku kome je prorok predvideo da će umreti sa dvadeset godina.

Нема коментара:

Постави коментар