Piše: Gordan Gorunović,
Belgrade Online
Impozantni ansambl, živopisni kostimi i scenografija
obeležili su prvu snežnu noć ove zime. Uživanje za sva čula u četiri čina podarila
nam je nacionalna pozorišna kuća u saradnji sa Madlenianumom.
Česti aplauzi u toku izvođenja pogotovo posle bravura
soprana Jasmine Trumbetaš Petrović. U dve duže pauze posle prvo i drugog čina
cela bina je bila drugačija na završnica je usledila sa kraćim spuštanjem
zavese scenom koja dočarava bespuće Amerike.
Posle 53 godine opera „Manon Lesko” Đakoma Pučinija, u
režiji Pjera Frančeska Maestrinija izvedena je premijerno u Narodnom pozorištu
u Beogradu. Postavku ove Pučinijeve opere uradio je gost iz Italije Pjer
Frančesko Maestrini, veliki majstor, poznat kao reditelj koji od opera pravi
bajke.
Manon Lesko svakako je jedna od omiljenih ali i najtežih
uloga spinto-dramskog soprana, jer obiluje predivnim melodijama, ali i veoma
teškim arijama i duetima, baš kao što je rola De Grijea jedna od najtežih u
tenorskom opusu. Okosnica libreta je društveno i "moralno" posrnuće
bogatog De Grijea, zbog strastvene ljubavi preme fatalnoj Manon - kurtizani,
kojoj crkva i društvo negiraju pravo i sposobnost da voli, a koju reditelj ove
operske predstave Maestrini naziva najlepšom ženom u celokupnoj operskoj
umetnosti.
„Sama opera je prepuna strasti i emocija dvoje ljubavnika koje u
velikoj meri nadmašuju strast između Toske i Kavaradosija“, kaže naša "premijerna" Manon. „
Uloga je do te mere teška da kažu da je ni Marija Kalas nije pevala na sceni,
iako je snimila celu operu. Manon je sinteza svih ljubavi na sceni. Sve smo mi
žene bile voljene i prevarene, svaka od nas je pokazivala strast na svoj način,
gorela na sceni i svojim glasom i emocijom izazivala uzdahe i uzbuđenje u
publici.“
Od kako je Jasmina Trumbetaš Petrović na mestu direktora opere
postavljene su: "Koštana" Petra Konjovića i "Na uranku"
Stanislava Biničkog. Tenor Nikola Kitanovski, koji se pripremao za glavnu mušku
ulogu te bio najavljen upravo za izvođenje u sredu - pre nekoliko dana se
oglasio otkazujući svoje učešće na premijeri.
On je na "Fejsbuku" obrazložio da je odluku doneo
nerado i teško, ali da su ga na nju primorali problemi tehničke prirode, poput
nespremnih kostima, obuće, dekora, scenografije i rekvizita (za koje tvrdi da
nije mogao ni da ih vidi, a kamoli isproba sve do generalne probe predviđene za
danas), te, kako kaže - odbijanje direkcije da premijeru zbog tih problema
odloži.
Kitanovski je naglasio da razume preopterećenost kapaciteta pozorišnih zanatskih radionica i izrazio zahvalnost direktorki Opere Narodnog pozorišta Jasmini Trumbetaš Petrović, koja ga je pozvala i pružila mu priliku i poverenje da spremi ulogu Renata de Grijea, i sjajnom dirigentu Romaniju i fantastičnom reditelju Maestriniju, koji su ga odabrali da peva premijeru. De Grijea je pevao Janko Sinadinović, a nakon njega Dejan Maksimović
Kitanovski je naglasio da razume preopterećenost kapaciteta pozorišnih zanatskih radionica i izrazio zahvalnost direktorki Opere Narodnog pozorišta Jasmini Trumbetaš Petrović, koja ga je pozvala i pružila mu priliku i poverenje da spremi ulogu Renata de Grijea, i sjajnom dirigentu Romaniju i fantastičnom reditelju Maestriniju, koji su ga odabrali da peva premijeru. De Grijea je pevao Janko Sinadinović, a nakon njega Dejan Maksimović
Predstava će imati i drugu premijeru 29. februara na sceni
"Madlenijanuma", sa kojim je rađena u koprodukciji. U naslovnoj ulozi
nastupiće još Sanja Kerkez i Ana Rupčić, a u ostalim Nebojša Babić, Mihajlo
Šljivić, Aleksandar Stamatović, Darko Đorđević, Siniša Radin...
Sve u svemu posle velikog aplauza na završnici takođe je i
premijerni sneg počastio prestonicu i pozdravio veliki poduhvat srpske opera.
Нема коментара:
Постави коментар