Posle uspešno održanih koncerata prestižnih pijanista Luke Debarga,
Arkadij Volodosa i Jevgenij Sudbina, Piano Land i Kolarčeva zadužbina
predstavljaju nastavak koncertnog serijala u okviru STEINWAY
& SONS KONCERTNE SEZONE 2018/2019.
Elisabeth LEONSKAJA, (Elizabeta
Leonskaja)
Ponedeljak, 18. mart, Velika
dvorana Kolarčeve zadužbine u 20 časova
Legendarna
pijanistkinja, Kraljica za klavijaturom Elizabeta Leonskaja u završnici prve STEINWAY
& SONS KONCERTNE SEZONE 2018/2019., predstaviće svoj raskošni
pijanistički talenat repertoarom kojim iskazuje, na najbolji način, sve svoje
vrhunske kvalitete.
Program
koncerta:
R. Šuman, Simfonijske etide
V. A. Mocart, Sonata KV 333 r.
A. Berg, Sonata op.1, h mol
F. Šubert, Sonata D 850
Decenijama unazad, Elizabet Leonskaja se ubraja
među najslavnije pijaniste našeg vremena.
U svetu u kome dominiraju mediji, Elizabet
Leonskaja je ostala verna sebi i svojoj muzici, idući stopama velikih ruskih
muzičara iz doba Sovjetskog saveza, Davida Ojstraha, Svjatoslava Rihtera i
Emila Gilelsa. Njena gotovo legendarna skromnost još uvek je čini pomalo
skrajnutom u medijskom prostoru. Ipak,
čim izađe na pozornicu, publika može da oseti silu koja stoji iza činjenice da
je muzika oduvek bila njen životni poziv.
Rođena u Tbilisiju, u Gruziji, u ruskoj
porodici, smatrana je čudom od deteta i prvi put je održala solistički koncert
sa 11. godina.
Za vreme studija na Moskovskom konzervatorijumu
osvojila nagrade na važnim takmičenjima: Enescu, Margaret Long i Kraljica
Elizabeta. Njen muzički razvoj je bio pod velikim uticajem slavnog Rihtera sa
kojim je blisko sarađivala dugi niz godina. Maestro je prepoznao njen izuzetan
talenat i podstakao njen razvoj ne samo kroz podučavanje i davanje saveta, već
i pozivom da sviraju u klavirskom duu. Bilo je to nezaboravno muzičko iskustvo! Ovo muzičko
partnerstvo i lično prijateljstvo između
Rihtera i Leonskaje trajalo je
sve do Rihterove smrti 1997. godine.
Sovjetski savez je napustila 1978. godine i od
tada je stanovnica Beča. Godinu dana kasnije održala je senzacionalan koncert
na festivalu u Salcburgu i to je zapravo bio početak jedne blistave karijere
koja traje i danas.
Tokom 40 godina umetničkog rada, ostvarila je nastupe
sa svim najznačajnijim orkestrima, dirigentima, kompozitorima, kamernim
saradnicima. Lista velikih muzičkih centara, najznačajnijih festivala i
koncertnih prostora je ogromna. Iako je njen koncertni raspored kao soliste i
dalje veoma popunjen kamerna muzika zauzima važno mesto u njenom muzičkom
životu i redovno nastupa sa gudačkim kvartetima Emerson, Borodin i Artemis.
Brojni snimci, čak 64 diskografska izdanja,
svedoče o izuzetnim umetničkim dostignućima ove pijanistkinje za koje je
nagrađena nagradama Caecilia za Brahmsove klavirske sonate ili Diapason d´Or za snimke Lista.
Drugi značajni snimci uključuju koncert za
klavir Čajkovskog sa Njujorškom filharmonijom pod palicom Kurta Mazura, Šopenov
koncert za klavir sa Češkom filharmonijom pod upravom Vladimira Aškenazija kao i klavirski koncerti Šostakoviča sa
kamernim orkestrom St. Paul.
Najnovije diskokgrafsko izdanje sa kompletnim
Šumanovim sonatama očekuje se na jesen ove godine.
U
Republici Austriji, u kojoj živi više od 40 godina, za izuzetna dostignuća
Elizabet Leonskaja je takođe primala velika priznanja. Postala je počasni član
Koncerthausa iz Beča a godine 2006. dobila je Austrijski krst časti prve klase
za svoje zasluge u kulturnom životu zemlje - najvišoj nagradi takve vrste u
Austriji.
Često je nazivaju Kraljicom klavira ističući
njen mek i zaobljen ton kao i izuzetan virtuozitet dok ona uživa u toplim
prijemima publike gde god pojavi.
U jednom od brojnih intervju isrpičala je kako
je upoznala Svjatoslava Rihtera.
"U
mladosti sam bila udata za violinistu Olega Kagana. Rihter je trebao da svira
Bartokovu i Prokofjevljevu prvu sonatu
sa Ojstrahom ali nije imao mnogo vremena za vežbanje pa je zamolio mog supruga
da mu pomogne u tome. Često sam odlazila u njegovu kuću i osećala sam se tamo,
zaista, dobrodošla. To je bio jedan porodični odnos. Tako se i rodila ideja da
sviramo u duu. Počeli smo sa Šumanovim Andanteom i Varijacijama. On je voleo da
snimi Mocartove sonate, u transkripciji za dva klavira, koje je uradio Grig. To
mu je bila želja iz detinjstva kada je slušao svog oca kako je radio sa svojim
studentima. Rihtera sam upoznala krajem 60-tih
i bili smo prijatelji do njegovog poslednjeg dana, to mi je mnogo
značilo u životu. Način na koji je video svet mi je obeležio način na koji vidim život zauvek."
Ulaznice u prodaji na biletarnici Kolarčeve zadužbine.
Cena ulaznica 2.200,00, 2.500,00 i 3.000,00 dinara.
Нема коментара:
Постави коментар