уторак, 29. јануар 2019.

Performans PRODAVNICA PRAZNINE Jusufa Hadžifejzovića



Likovna galerija

Subota 2. februar
14:00 – 18:00
 
Performans PRODAVNICA PRAZNINE Jusufa Hadžifejzovića

18:00
 
Razgovor o izložbi UMETNIK (NI)JE PRISUTAN, učestvuju Danijela Purešević (autorka izložbe, istoričarka umetnosti), Darka Radosavljević i Milanka Todić (istoričarke umetnosti), moderira Katarina Kostandinović.

U tekstu kataloga izložbe Jusuf Hadžifejzović kaže: 

„O anti-slikarstvu ili o radovima, koji nemaju značenje. Moji radovi na kartonskim kutijama nisu umetničke slike. Ja markiram ili bežim bojom mesta na kartonskoj ambalaži, gdje su boravili produkti, koji su svojom težinom utisnuli tragove, tokom transporta od proizvođača do potrošača. Tu seriju radova sam nazvao: Markirane praznine. Markirane praznine nastaju mojom intervencijom po odbačenoj kartonskoj ambalaži, ispunjavajući bojom udubljenja u talasastom kartonu. Nemam ambiciju da nešto predstavim, poručim, dočaram ili da komuniciram, osim da evidentiraim ta mesta gde je nekada boravila potrošačka roba. Kartonska kutija, na kojoj su bojom ispunjeni tragovi proizvoda, je kutija sa mojom intervencijom i ništa više. Ona je nastala mojom odlukom, skoro iz ničega, upotrebom siromašnih materijala, bez prethodne pripreme, a estetika je maksimalno izbegnuta, onoliko koliko se estetika može izbeći.“ (Jusuf Hadžifejzović, Cheongju, Južna Koreja, novembar, 2018)

Jusuf Hadžifejzović rođen je 1956. godine u Prijepolju. Slikarstvo je studirao na Akademiji likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Stojana Ćelića. Postdiplomske studije završio je na Državnoj umetničkoj akademiji u Dizeldorfu, u klasi prof. Klausa Rinkea. Jedan je od osnivača projekta Jugoslovenska dokumenta u Sarajevu, a kasnije i kolekcije Ars Aevi, budućeg sarajevskog muzeja savremene umetnosti. Samostalno je izlagao širom sveta, učestvovao je na mnogobrojnim relevantnim međunarodnim grupnim izložbama, od Berlina do Koreje. Živi i radi u Antverpenu i Sarajevu.
Ulaz je slobodan.

Нема коментара:

Постави коментар