четвртак, 31. јануар 2019.

47. FEST: "Šavovi" Miroslava Terzića




Šavovi", priča sa elementima trilera i melodrame, bavi se aktuelnom temom novorođenih beba nestalih iz bolnica u Beogradu koje su godinama, po svedočenjima stotina roditelja proglašavane umrlim, a zapravo  su prodavane. Reditelj Miroslav Miša Terzić pobrao je dosta pohvala za svoj dugometražni film “Ustanička ulica." 

Scenario Elme Tataragić (Snijeg (2008.) i When the Day Had no Name (2017.)) za film oslanja se na svedočenjem jedne od tih nesrećnih majki, krojačice iz Beograda, koja veruje da joj je dete oteto pre više od dvadeset godina. Ona je provela godine i godine po institucijama sistema, pokušavajući da dokaže svoju sumnju i da možda uđe u trag svom, otetom detetu. Uloge tumače: Snežana Bogdanović, Jovana Stojiljković, Marko Baćović, Vesna Trivalić, Dragana Varagić, Pavle Čemerikić, Jelena Stupljanin, Ksenija Marinković, Rale Milenković, Rade Marković, Igor Benčina i Bojan Žirović. 


Direktor fotografije je Damjan Radovanović (Ničije dete Vuka Ršumovića), montažerka Milena Z. Petrović (filmova Beogradski fantom i Ederlezi Rising). Autorka muzike je Aleksandra Kovač, scenografkinja je Ana Buljan, a kostimografkinja Zora Mojsilović

Film je nastao u koprodukciji "West End Production", iza koje stoje Uliks Fehmiu i Milena Trobozić Garfield  sa Filmskim centrom Srbije,  Slovenijom, Hrvatskom i Bosnom i Hercegovinom, uz podršku i panevropskog filmskog fonda Eurimaž (Eurimages).


Glumci Igor Benčina i Snežana Bogdanović sa rediteljem Mišom Terzićem na snimanju filma “Šavovi”

Pre nego šte je vidi festovska publika, film će doživeti svetsku premijeu u okviru programa "Panorama" Berlinskog filmskog festivala  (od 7. do 14. februara). A šta kaže sam reditelj Miroslav Miša Terzić:

“Postao sam otac 2001. godine. Po prvi put. Te iste godine, nekoliko meseci pre tog najvažnijeg događaja u mom životu, čuo sam za priču o krađi novorođenčadi iz porodilišta. O njihovoj prodaji. O lažnim smrtima. O prevarenim majkama i uništenim porodicama. 

Događaj koji me je čekao izazivao je strah i to ne samo onaj primarni, hoće li sve biti u redu, već i ovaj novi, da se i nama ne desi slična sudbina. Počinjem da se raspitujem, tražim i kopam, da ulazim u arhive i nalazim svedoke, one koji bi voleli i imali šta da kažu o ovoj temi i koja se samo ponekad kao neka vest za rubriku "verovali ili ne" pojavi u štampi i jos brže nestane, kao da je izmišljena. Arhiv dnevnog lista "Politika" poseduje nekoliko desetina članaka o ukradenim i prodanim bebama. Svi članci su veoma senzacionalistički i veoma, veoma tužni. Završavaju se vapajima majki koje su u većini slučajeva proglašavane ludim ili neuračunljivim.

Rešio sam da ispričam priču o šavovima. Pokidanim. Ta priča može imati srećan kraj, ako uspemo da pobedimo sistem. Naša junakinja se borila protiv mnogo neprijatelja, mnogo sumnjivih i opakih ljudi. Upuštanje u ovakvu borbu je izbor koji te ostavlja usamljenim i odbačenim. Ne postoji prava želja da se ove priče reše. Postoje različita udruženja, komisije, dežurni dušebrižnici koji obećavaju da će svi slučajevi biti ispitani. A njih je mnogo. Preko trista familija pokušava da pronađe svoju decu. Još nijedan šav nije spojen. Dugo se bavim ovom temom i očigledno je vreme da se ova priča ispriča.”


Miroslav Miša Terzić je rođen 1969. godine u Beogradu. Diplomirao je Međunarodno pravo na Pravnom fakultetu u Beogradu. Pohađao je postdiplomske studije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Od 2000. godine radi kao freelance umetnik - reditelj, pomoćnik reditelja i scenarista.

Njegov debitantski dugometražni film Ustanička ulica premijerno je prikazan na Sarajevskom filmskom festivalu, a internacionalnu premijeru je imao u okviru MOSTRA-e - Međunarodnog filmskog festivala u Sao Paolu. Ustanička ulica je ušla u katalog filmova kanala HBO. Film je osvojio značajne nagrade u Srbiji i inostranstvu (Filmski festival u Kotbusu - nagrada za najbolji debitantski film; 18. Sarajevski filmski festival - nagrada „Srce Sarajeva“ za najboljeg glumca, i dr).

Нема коментара:

Постави коментар