Затварање другог издања Роси
Фест-а, у понедељак, 28. јануара, у 20:00 часова у Народном позоришту у Београду (сцена Раша
Плаовић), биће обележено извођењем последње опере Клаудија Монтевердија
„Крунисање Попеје“ под диригентским вођством Алберта Веронезија. Учествују
ансамбл Барок Вокал, Институт за уметничку игру и ансамбл New Trinity Baroque.
Биће изведене и симфоније Саломона Росија.
Роси Фест се одржава од 25. до
28. јануара и носи име познатог италијанског Јеврејина, композитора Саломона
Росија, који је живео у периоду касне ренесансе и раног барока и који је први
унео јеврејску традицију у европску музичку баштину.
Алберто Веронези (Alberto
Veronesi) је рођен у Милану, где је и дипломирао
клавир, компоновање и дириговање на Конзерваторијуму „Верди“. Током студија је
основао Оркестар „Гвидо Кантели“, који и сада ради при Конзерваторијуму.
Био је уметнички и музички
директор Фестивала „Пучини“ у Торе дел Лагу (1998), стални уметнички и музички
директор Сицилијанског симфонијског оркестра Палерма (2001–11), уметнички
директор Филхармонијског оркестра Театра у Болоњи (2008), стални музички
директор Фондације „Петрућели“ у Барију (од 2011), музички директор Оперског
оркестра Њујорка (2011–16), први „западњак“ на месту уметничког директора и
музичког директора Опере Великог театра Тианјина у Кини (2012–16).
Дириговао је познатим оркестрима,
као што су: Бечка филхармонија, „Мађо музикале“ у Фиренци, Оркестар Театра ла
Фениче у Венецији, Немачки оперски оркестар у Берлину, Оркестар Театра „Моне“ у
Бриселу, Оркестар Академије „Санта Ћећилија“ у Риму, Филхармонијски оркестар
Театра у Болоњи и Оркестар Театра „Сан Карло“ у Напуљу.
Значајни наступи (избор): Ускршњи
фестивал у Салцбургу и прослава Дана Свете Ћећилије на Фестивалу „Фирентински
музички мај“ (са Оркестром „Гвидо Кантели“); Кавалерија рустикана и La
Navarraise у Карнеги холу (2010);
светска премијера опере Фабија Вакија Lo Stesso Mare у Барију (2011);
концерт са Оркестром Фондације „Петрућели“ у Линколновом центру (2011, поводом
прославе 150 година постојања италијанске заједнице и прославе Колумбовог
дана); светска премијера Мамели, Леонкавала, у Театру „Виторио Емануеле II“
(2011); Андре Шеније у Њујорку, у Дворани „Ејвери Фишер“, са Робертом Алањом у
насловној улози и са више од 3000 извођача (2013); Тоска на Фестивалу „Пучини“
(2013)...
Званични је диригент немачке
издавачке куће „Грамофон“, у оквиру које негује репертоар XIX и почетка XX
века. У оквиру пројекта „Веризам“, од
2006. је снимио: продужену верзију Пучинијеве опере Едгар са Пласидом
Домингом, албум Повратак Пучинија са Бечком филхармонијом (Доминго и Виолета
Урман), „живо“ извођење Пријатеља Фрица у Опери у Берлину (Ангела Георгију и
Роберт Алања), La Nuit de Ma са Оркестром болоњског театра (Доминго и Ланг
Ланг), оперу Медичи (Данијела Деси и Доминго), Федору са Оркестром ла Монеа
(Доминго и Ангела Георгију).
Добитник је Награде „Абиати“
италијанског Удружења музичких критичара, за продукцију Боема (2003).
Нема коментара:
Постави коментар