WINTEL 2018 OBJAVLJUJE GLOBALNU
ANALIZU UDELA NEZAVISNOG IZDAVAŠTVA
Nezavisni izdavači sada
predstavljaju 39.9% ukupne snimnjene muzike u svetu
Ukupni prihodi
prevazilaze 10.9% godišnje, globalni striming prihodi su dostigli čak 46%!
London, četvrti
Decembar 2018. god. – Svetska nezavisna mreža (WIN) objavila je
novi. Treći po redu godišnji izveštaj pod nazivom WINTEL.
Ovo
istraživanje pokazuje da su nezavisne kompanije povećale svoj globalni tržišni
udeo sa 39,6% u 2016. godini na 39.9% u 2017. godini, pri čemu taj rast
prevazilazi rast globalnih izdavača čiji rast tržišnog udela je porastao za
9.7% u istom vremenskom periodu.
Globalni prihodi su takođe povećani sa 6.2 milijarde dolara u 2016. godini na 6.9 milijardi dolara u 2017. godini sto pokazuje veoma snažan godišnji rast od 10.9%. Takođe, važno je napomenuti da je nezavisni sektor nadmašio ukupno muzičko tržište, koje je prošle godine poraslo za 10,2%.
Izveštaj možete preuzeti ovde.
Ovo je uzrokovalo globalnu industriju da se pokrene i uzme u obzir
neverovatno brz rast tzv. tržišta u razvoju kao što je Kina, čiji porast
prihoda je prešao 36%, Azija i Australija imaju porast od 5.4 procenata, dok je
Latinska Amerika zabeležila ukupni rast od 17% i rekordnim, skoro 50%, većim prihodima.
Takođe, treba razmisliti o tome šta definiše „nezavisno” u 2018. godini?
Ovaj izraz se svakako razvija u modernoj muzičkoj industriji, a pored nezavisnih
izdavača, on takođe obuhvata umetnike koji sami svoju muziku distribuiraju
preko distributera.
Na primer, trenutno je aktivna kreativna i komercijalna globalna
eksplozija žanra Grime ,koji funkcioniše po gore pomenutom modelu.
WINTEL 2018 otkriva da su se prihodi umetnika, koji sami rade
distribucija, povećali sa 94 miliona dolara u 2016. godini na 101 milion dolara
u 2017. godini. Takođe, ti umetnici grade svoje ekipe oko sebe kako bi ispunil
određene funkcije izdavača. Specifičan je nagli porast ovakve nezavisne muzičke
scene.
Novi izveštaj je naručio i kreirao WIN kako bi analizirao globalni
ekonomski i kulturni uticaj nezavisnog muzičkog sektora. Ovaj izveštaj je kreiran
od strane Mark Mulligan iz MIDiA Research-a dok je autor kompanija Music Ally.
Rezultati koji su prikupljeni, iz ukupno 33 zemalja, predstavljaju najveću
sveobuhvatnu procenu globalnog nezavisnog izavalaštva.
Važno je napomenuti još jednom da se ovaj izveštaj isključivo
fokusira na kriterijum koji zasnovan na vlasništvu prava a ne na distribuciji
prilikom analize tržišnog sektora.
Ovo je presudna razlika jer, u slučajevima kada nezavisne kompanije
koriste usluge major izadavača (Sony, Warner ili Universal Music) ili kompanija
na različitim prostorima širom sveta kako bi distribuirale svoju muziku, te kompanije
uključuju vrednost prihoda dobijenih od distribucije prava nezavisnog
vlašnistva u sopstveni tržišni udeo.
Rastući tržišni udeo internacionalnih korporacija, koji čine 8.6%
ukupnog tržišta i 22.2% tržišnog udela nezavisnih izvođača, menja istinitu
sliku tržišne vrednosti.
WINTEL-ova analiza, fokusirajući se na vlasništvo nad pravima,
stoga daje mnogo precizniji pregled tržišta.
Takođe, ova činjenica je važna jer vodeće digitalne muzičke
kompanije kao što su Apple, Google i Spotify u pregovarima sa nezavisnim
sektorom često sami određuju nivo naknade koje isplaćuju nosiocima prava.
Do kraja 2017. godine usluge
pretplate na muzičke servise su imale ukupno 176 miliona pretplatnika na
globalnom nivou, što je povećano sa 64 miliona u 2016 godini. Ovaj rast je
ostvario povećanje prihoda nezavisnih kompanija od čak 46% u 2017. godini sto
je 3.1 milijarda dolara, što sada čini nešto manje od 44% ukupnog prihoda ovog
sektora, u poređenju sa 33% u 2016. godini.
Sve je veća verovatnoća da će striming predstavljati više od 50%
prihoda nezavisnih muzičkih kompanija u bliskoj budućnosti, dok fizička prodaja
izdanja nastavlja da opada.
Najverovatniji razlog za ovaj kontinuirani rast jeste činjenica da
su se nezavisne izdavačke kuće dobro prilagodile kako bi zadovoljile i
iskoristile prednosti striming okruženja koje uključuju da je 47% ispitanika anketa
navelo da im je značajno poboljšan tok novca, što je broj koji se povećava na
skoro 73% za kompanije, gde striming uključuje više od 30% njihovih prihoda.
Ove brojke takođe pokazuju ohrabrujuće trendove za nezavisne
kompanije – da njihova ulaganja u dugoročni razvoj umetnika koji uključuje
izradu formata Albuma, predstavljaju prednost, a ne rizik tokom streaming ere. Dok
velike kompanije troše značajne resurse za razbijanje albuma na pojedinačne
pesme, nezavisni investitori ulažu na duži rok i sa time razvijaju pouzdane
biznise.
Još jedan interesantan i vrlo pozitivan podatak iz ovogodišnjeg
istraživanja je da je 76% umentnika koje zastupaju nezavisne kompanije se odluče
da obnove svoje ugovore nakon njihovog isteka. Ovo je nesumnjivo odraz
stabilosti unutar nezavisnih izdavačkih kuća koji rade sa umetnicima.
Ankete pokazuju da 42% zaposlenih u nezavisnim kompanijama je tamo
od osnivanja same kompanije, dok je činjenica da prosečna nezavisna izdavačka
kuća postoji u proseku skoro 15 godina.
Unutar ovih podataka je zanjimljiv status zaposlenih u moderoj
nezavisnoj muzičoj kući – prosečan indie label sada ima 13.6 stalno zaposlenih
, 3.2 zaposlenih na određeno vreme i 97.6 umetnika u njihovim katalozima. Ova
poslednja statistika je revalentna za pozitivan uticaj koji streaming ima na
nezavisne kompanije sa jakim katalozima koji pomažu rastu njihovih prihoda.
Alison Wenham, direktor WIN-a nam otkriva: „ Kako se završava 2018.
godina, mi smo srećni što mozemo da objavimo treći godišni izveštaja WINTEL-a, koji
naglašava da se globalni nezavisni tržišni udeo povećao na rekordnih 39.9% u
2017.godini, što je broj dovoljno veliki da prevazilazi Major Labels i ukupni
muzički sektor. Interesantni su brojni ishodi ovog istraživanja, ali se jedna
stvar sve vreme isticala, a to je činjenica da 76% umetnika odluči da obnovi
svoje ugovore sa nezavisnim izdavačima, što pokazuje da nezavisne kompanije
stvaraju dobre veze sa onima koje zastupaju. Ovo je bilo 12 turbulentnih meseci
za našu industriju na dosta nivoa, u kojima možemo da se istaknemo sa novim snažnim
zakonodavstvom kako bi smo zaštitili naše poslovanje, fantastičan rast na
neočekivanim teritorijama i sve veću podršku ljubitelja muzike koji su
nastavili da uživaju i da stvaraju neverovatnu muziku koja je produkt svetske
nezavisne zajednice.“
Martin Mills, osnivač grupe Beggars i precedavajući WIN-a je
izjavio: „Na svakih pet ‘kupovina’ muzike dve
idu u nezavisni sektor, ovo je dobar trenutak da udahnete duboko i proslavite
ovo neverovatno postignuće. U eri u kojoj je raznolikost svih vrasta muzike vrednovana,
muzika zauzima zaslugu za postizanje izuzetne raznolikosti umetničkih i
poslovnih modela.“
Helen Smith, izvršna direktorka organizacije IMPALA, je rekla:
„Sjajno je videti WINTEL-ov izveštaj treću godinu za redom. Izveštaj pruža
jednostavnu sliku muzičkog sektora, pokazujući da nezavisnost postaje sve jača,
pri čemu ukupni prihodi (+11.3%), a posebno u smislu porasta korišćenja streaming
platformi i njihovih prihoda (+46%). Druga statistika koja ističe da 76%
umetinka odluči da obnovi svoj ugovor sa nezavisnim izdavačima je veoma
zadovoljavajuća. To govori o partnerstvu između nezavisnih kompanija i njihovih
umetnika. “
Нема коментара:
Постави коментар