Umetnost nije ono što ti
vidiš, već šta nateraš druge da vide.
Edgar Dega
Svet se neprekidno neustrašivo kreće ka nepoznatom i neistraženom,
stvarajući bolje uslove za život i otkrivajući nove mogućnosti uz pomoć
tehnologije. Nova tehnologija u modernom svetu omogućila je ostvarivanje svih
ideja koje jedan kreativni um može da zamisli. Kada čovek, koji je uspešno
savladao najnovija tehnološka čuda i poseduje zavidan kreativni potencijal,
okupi oko sebe tim ljudi koji dele njegovu viziju i kvalitete, granice poznatog
moraju biti pomerene; ono što je bilo nezamislivo pretvara se u realnost,
razdaljina više ne predstavlja prepreku, vreme i prostor postaju bezgranični, i
svima se otvaraju nova vrata ka novim prilikama i saradnjama.
Era digitalizacije uveliko traje, ali kako nas razvoj tehnologija svaki dan
iznenađuje, i sama digitalizacija postaje sigurna prošlost. Naš pogled mora
biti okrenut ka budućnosti, jer budućnost je sada i ona je virtuelna. Vitomir
Jevremović čvrsto veruje u to i kaže:
“Budućnost kulture i
umetnosti će biti spoj realnog i virtuelnog, mešavina stvarnosti i iluzije,
doživljaja i razmišljanja. Verujem da nas tek čeka revolucija umetničkog
stvaranja, kada sprega sa ovom realnošću konačno bude iskidana i sloboda
stvaranja pređe u istraživanje nemogućih scenarija i doživljaja, a pod
kreativnom kontrolom umetnika.“
Uz svet koji se stalno menja i raste, pronalazeći nove načine da spoji
staro i novo, tradiciju i budućnost, VR-All-Art se otisnuo na ovaj ambiciozan
put sa jednostavnim ciljem: spajanje umetnosti i tehnologije u cilju stvaranja
nečeg magičnog i veličanstvenog.
Rešavanje problema zajednice umetnosti i kulture
VR-All-Art je revolucionarna platforma i novo tržište za umetnike,
galerije, muzeje i širu javnost koja služi za izlaganje, istraživanje i
kupoprodaju umetničkih dela u virtuelnim i proširenim svetovima. VR-All-Art
postavlja temelje za nesvakidašnju evoluciju umetničkih izložbi, prostora za
izlaganje i trgovinu umetničkim delima. To je neograničeni svet u novoj
stvarnosti, “metaverzum” galerija i muzejskih prostora bez ograničenja i bez
fizičkih granica. Platforma omogućava svima da istražuju umetnička dela i
otkrivaju umetnike iz celog sveta gde god se nalazili, i to u bilo kom
trenutku.
“Virtuelna stvarnost vam
otvara nove horizonte, pomera granice mogućnosti u realnom svetu i ubacuje vas
direktno u priču. To su iskustva koja se ne zaboravljaju. To je obrayovanje
publike u XXI veku”,
tvrdi Vitomir Jevremović i dodaje: “Takođe, umetnicima pruža novu moć, jer više nisu sputani fizičkim
ograničenjima prostora i vremena stvarnog sveta.”
Troškovi transporta umetničkih dela i logistike za jednu izložbu u bilo
kojoj galeriji u svetu su visoki, što predstavlja jedno od ograničenja za
umetnike. Kroz VR-All-Art platformu, uz samo par klikova na mobilnom telefonu,
umetnik može da predstavi širokom auditorijumu svoj portfolio. Planiranje
izložbi, kao i prekogranični pristup sada su stupili u virtuelno doba gde je
sve moguće. VR-All-Art rešava još jednu prepreku uvođenjem ekstenzija za
proširenu stvarnost i mešovitu stvarnost, omogućavajući virtuelno postavljanje
umetničkih dela u životni prostor. Ovo daje korisniku jedinstvenu priliku da
vidi potencijalne umetnine unutar svog prostora, bilo putem kamere svog
mobilnog uređaja kroz VR-All-Art mobilnu aplikaciju, ili pomoću naprednijih
holografskih uređaja kao što je Microsoft HoloLens.
VR-All-Art je takođe i prostor za
predstavljanje ne samo savremenih umetnika, već i muzeja i galerija kako bi
prikazali stare velikane umetnosti ili druge predmete kulturne baštine.
Umetnici, galeristi i muzeji, ali i univerziteti, kolekcionari i posetioci,
sada mogu lakše da sarađuju i izlažu umetnine, ili istraže ogroman svet
umetnosti, bez obzira na njihovu lokaciju ili vremensku zonu.
Tehnologija koja stoji u
pozadini i ispred svega
Da bi podstakla i osnažila ovu transformaciju tržišta umetničkih dela,
kompanija VR-All-Art uvodi novi blockchain
protokol koji se zasniva na međunarodnim CIDOC-CRM standardima, za
dokumentaciju kulturnog nasleđa. Registar umetničkih dela koji se bazira na blockchain protokolu donosi
nepromenljivost, decentralizaciju i digitalnu istoriju porekla umetnina, čime
se stvara osnovna struktura nužna za
stvaranje novog tržišta umetnosti. Trgovinom opipljivim umetničkim delima iz
stvarnog sveta i potpuno digitalnim umetničkim delima na tržištu koncipiranom
na blockchain protokolu, umetnost
postaje likvidna imovina, što omogućava potpuno novu vrstu ulaganja u nju.
U kontekstu novih tehnologija u modernom svetu vredi spomenuti i Digital
Mind, kompaniju koju je Vitomir osnovao 2011. godine sa fokusom na stvaranju
inovativnih tprojekata i njihovom implementiranju, najviše u oblasti
marketinga, edukacije i industrije zabave. Misija kreativnog tima je
istraživanje i proširivanje sveta digitalne komunikacije uz razvijanje
projekata po porudžbini klijenata. Godinama unazad, cilj kompanije Digital Mind
je kreiranje novih iskustava kao što su virtuelna ili proširena stvarnost, i
druge forme inovativnih tehnologija.
“Verujem da će civilizacija
imati potpuno nove izazove u periodu produbljenog digitalnog stanja materije
koji predstoji, gde će se preispitivati svi postulati ljudske vrste i njenog
postojanja, od fizičke forme, pa do religijskih načela. Čeka nas uzbudljiv
period u kome će inovacije dotaknuti suštinu našeg smisla”, zaključuje Jevremović.
Ono što izdvaja Digital Mind u moru kompanija sa istom delatnošću je
produkcija animiranih filmova. Prvi film ove produkcije, koji je ujedno i prvi
srpski animirani film rađen takozvanom gaming
engine tehnologijom, je priča koja prethodi bajci Baš Čelik. Imajući u vidu
da je to samo uvod u dugometražni animirani film, gledaoci će se upoznati sa
junacima, zverima i legendama koje su neodvojivi deo srpskog folklora. Gaming engine tehnologija omogućava da
se montaža i režija rade u realnom vremenu, a takođe se koristi i tehnologija
snimanja pokreta lica i tela glumaca. Baš Čelik kanališe estetiku crtanog
filma, i podržan je od strane Filmskog centra Srbije. Premijera kratkometražnog
filma se može očekivati na proleće 2019.
Fotografije: Jakov Simović
Нема коментара:
Постави коментар