среда, 12. децембар 2018.

VR-All-Art – Iskustvo van granica realnosti





Umetnost nije ono što ti vidiš, već šta nateraš druge da vide.

Edgar Dega

Svet se neprekidno neustrašivo kreće ka nepoznatom i neistraženom, stvarajući bolje uslove za život i otkrivajući nove mogućnosti uz pomoć tehnologije. Nova tehnologija u modernom svetu omogućila je ostvarivanje svih ideja koje jedan kreativni um može da zamisli. Kada čovek, koji je uspešno savladao najnovija tehnološka čuda i poseduje zavidan kreativni potencijal, okupi oko sebe tim ljudi koji dele njegovu viziju i kvalitete, granice poznatog moraju biti pomerene; ono što je bilo nezamislivo pretvara se u realnost, razdaljina više ne predstavlja prepreku, vreme i prostor postaju bezgranični, i svima se otvaraju nova vrata ka novim prilikama i saradnjama.

Era digitalizacije uveliko traje, ali kako nas razvoj tehnologija svaki dan iznenađuje, i sama digitalizacija postaje sigurna prošlost. Naš pogled mora biti okrenut ka budućnosti, jer budućnost je sada i ona je virtuelna. Vitomir Jevremović čvrsto veruje u to i kaže: 

“Budućnost kulture i umetnosti će biti spoj realnog i virtuelnog, mešavina stvarnosti i iluzije, doživljaja i razmišljanja. Verujem da nas tek čeka revolucija umetničkog stvaranja, kada sprega sa ovom realnošću konačno bude iskidana i sloboda stvaranja pređe u istraživanje nemogućih scenarija i doživljaja, a pod kreativnom kontrolom umetnika.“

Uz svet koji se stalno menja i raste, pronalazeći nove načine da spoji staro i novo, tradiciju i budućnost, VR-All-Art se otisnuo na ovaj ambiciozan put sa jednostavnim ciljem: spajanje umetnosti i tehnologije u cilju stvaranja nečeg magičnog i veličanstvenog.


Rešavanje problema zajednice umetnosti i kulture





VR-All-Art je revolucionarna platforma i novo tržište za umetnike, galerije, muzeje i širu javnost koja služi za izlaganje, istraživanje i kupoprodaju umetničkih dela u virtuelnim i proširenim svetovima. VR-All-Art postavlja temelje za nesvakidašnju evoluciju umetničkih izložbi, prostora za izlaganje i trgovinu umetničkim delima. To je neograničeni svet u novoj stvarnosti, “metaverzum” galerija i muzejskih prostora bez ograničenja i bez fizičkih granica. Platforma omogućava svima da istražuju umetnička dela i otkrivaju umetnike iz celog sveta gde god se nalazili, i to u bilo kom trenutku. 

“Virtuelna stvarnost vam otvara nove horizonte, pomera granice mogućnosti u realnom svetu i ubacuje vas direktno u priču. To su iskustva koja se ne zaboravljaju. To je obrayovanje publike u XXI veku”, tvrdi Vitomir Jevremović i dodaje: “Takođe, umetnicima pruža novu moć, jer više nisu sputani fizičkim ograničenjima prostora i vremena stvarnog sveta.” 

Troškovi transporta umetničkih dela i logistike za jednu izložbu u bilo kojoj galeriji u svetu su visoki, što predstavlja jedno od ograničenja za umetnike. Kroz VR-All-Art platformu, uz samo par klikova na mobilnom telefonu, umetnik može da predstavi širokom auditorijumu svoj portfolio. Planiranje izložbi, kao i prekogranični pristup sada su stupili u virtuelno doba gde je sve moguće. VR-All-Art rešava još jednu prepreku uvođenjem ekstenzija za proširenu stvarnost i mešovitu stvarnost, omogućavajući virtuelno postavljanje umetničkih dela u životni prostor. Ovo daje korisniku jedinstvenu priliku da vidi potencijalne umetnine unutar svog prostora, bilo putem kamere svog mobilnog uređaja kroz VR-All-Art mobilnu aplikaciju, ili pomoću naprednijih holografskih uređaja kao što je Microsoft HoloLens.

VR-All-Art je takođe i prostor za predstavljanje ne samo savremenih umetnika, već i muzeja i galerija kako bi prikazali stare velikane umetnosti ili druge predmete kulturne baštine. Umetnici, galeristi i muzeji, ali i univerziteti, kolekcionari i posetioci, sada mogu lakše da sarađuju i izlažu umetnine, ili istraže ogroman svet umetnosti, bez obzira na njihovu lokaciju ili vremensku zonu.


Tehnologija koja stoji u pozadini i ispred svega


Da bi podstakla i osnažila ovu transformaciju tržišta umetničkih dela, kompanija VR-All-Art uvodi novi blockchain protokol koji se zasniva na međunarodnim CIDOC-CRM standardima, za dokumentaciju kulturnog nasleđa. Registar umetničkih dela koji se bazira na blockchain protokolu donosi nepromenljivost, decentralizaciju i digitalnu istoriju porekla umetnina, čime se  stvara osnovna struktura nužna za stvaranje novog tržišta umetnosti. Trgovinom opipljivim umetničkim delima iz stvarnog sveta i potpuno digitalnim umetničkim delima na tržištu koncipiranom na blockchain protokolu, umetnost postaje likvidna imovina, što omogućava potpuno novu vrstu ulaganja u nju.

U kontekstu novih tehnologija u modernom svetu vredi spomenuti i Digital Mind, kompaniju koju je Vitomir osnovao 2011. godine sa fokusom na stvaranju inovativnih tprojekata i njihovom implementiranju, najviše u oblasti marketinga, edukacije i industrije zabave. Misija kreativnog tima je istraživanje i proširivanje sveta digitalne komunikacije uz razvijanje projekata po porudžbini klijenata. Godinama unazad, cilj kompanije Digital Mind je kreiranje novih iskustava kao što su virtuelna ili proširena stvarnost, i druge forme inovativnih tehnologija. 

“Verujem da će civilizacija imati potpuno nove izazove u periodu produbljenog digitalnog stanja materije koji predstoji, gde će se preispitivati svi postulati ljudske vrste i njenog postojanja, od fizičke forme, pa do religijskih načela. Čeka nas uzbudljiv period u kome će inovacije dotaknuti suštinu našeg smisla”, zaključuje Jevremović.

Ono što izdvaja Digital Mind u moru kompanija sa istom delatnošću je produkcija animiranih filmova. Prvi film ove produkcije, koji je ujedno i prvi srpski animirani film rađen takozvanom gaming engine tehnologijom, je priča koja prethodi bajci Baš Čelik. Imajući u vidu da je to samo uvod u dugometražni animirani film, gledaoci će se upoznati sa junacima, zverima i legendama koje su neodvojivi deo srpskog folklora. Gaming engine tehnologija omogućava da se montaža i režija rade u realnom vremenu, a takođe se koristi i tehnologija snimanja pokreta lica i tela glumaca. Baš Čelik kanališe estetiku crtanog filma, i podržan je od strane Filmskog centra Srbije. Premijera kratkometražnog filma se može očekivati na proleće 2019.

Fotografije: Jakov Simović


Нема коментара:

Постави коментар