У суботу, 15. децембра на Великој сцени Народног
позоришта у 19;00
сати биће изведена опера Жоржа Бизеа „КАРМЕН“ са гостима из Албаније, члановима
Националног театра Балета и Опере у Тирани.
Редитељ Небојша Брадић. Диригент
Ана Зорана Брајовић.
У насловној роли наступиће сопран Викена
Каменица, тенор Армалдо Клогјери тумачиће Дон Хозеа, мецосопран Рениса Лацка је
Микаела, а тореадор Ескамиљо је баритон Арманд Ликај.
Улоге тумаче и Иванка
Раковић(Фраскита), Ивана Живадиновић (Мерцедес), Дарко Ђорђевић (Ремендадо),
Марко Пантелић (Данкаиро), Мирослав Марковски (Моралес) и Вук Матић (Зунга).
У представи учествују Оркестар, Хор и
балетски ансамбл Народног позоришта у Београду, као и Дечији хор
"Хориславци".
Редитељ Небојша Брадић је изместио
радњу у четрдесете године 20 века, време
грађанског рата у Шпанији.
Сценограф Герослав Зарић, костимограф Катарина Грчић
Николић. Кореограф Емилија Јовановић.
Опера "Кармен", имала је три равноправне
премијере - 24. и 25. марта и 7. априла 2012. године.
Ово гостовање остварено је у оквиру потписаног Протокола о сарадње између
Народног позоришта у Београду и Националног театра Опере и Балета у Тирани.
Наши солисти Опере Љубица Вранеш,
мецосопран, тенор Јанко Синадиновић, Александар Стаматовић, баритон и диригент
Дејан Савић су почетком септембра као
гости учествовали у извођењу Бизеове опере "Кармен", којом је
албанско национално оперско позориште отворило сезону.
Ликај Арманд, баритон, je дипломирао
на одсеку Оперско певање 2006. године у класи маестра Бурхана Спахиуа (баритон)
на Уметничкој академији у Тирани.
Учествовао је на разним
уметничким манифестацијама које организује Нционална опера Албаније као члан
хора и солиста, певајући дела духовне и класичне музике.
У периоду 2006-2008, побеђивао је
на националним и међународним такмичењима: „Песма Земље“ - прва награда,
„Јоргјиа Труја“ - прва награда, прва награда и апсолутна победа на такмичењу
„Пјетер Гаци“, Академија Росинијана.
Током 2008. и 2009. године био је
на специјализацији у Италији на Конзерваторијуму „Николо Пицини“ у Барију и на
Конзерваторијуму АМИ у Перуђи, усавршавајући се код Вита Марије Брунетија (бас)
и Кармен Гонзалес (мецосопран).
2010. године добија место солисте
у Албанском националном театру.
2014. године побеђује на
такмичењу КУЛТ у Албанији као најбољи лирски певач године с улогом Дон Ђованија
у истоименој опери В. А. Моцарта.
Викена Каменица је једна од најцењенијих уметница своје генерације
у Албанији. Као ћерка двоје оперских певача, Викена је била одличан студент на
основним студијама и бриљирала је на дипломској представи на Музичкој академији
у Тирани 2001. године. У периоду 2004-2006. године, наставила је студије у
Музичком театру у Вијени, где је завршила мастер-клас код Илеане Котрубас и
Бернда Вајкла.
Викена је 2008. године добила
престижну стипендију за Летњу академију „Моцартеум“ у Салцбургу, где се
обучавала код Алесандре Алтхоф. Добила је прву награду у категорији „Хумор,
шале и иронија у музици“ и другу награду у категорији „Hummel Wettbewerb“.
Викена је два пута освојила прослављену Култ награду у Албанији, и то: 2009.
године, награду за најбољу певачицу, тумачећи улогу Розине у Росинијевом
Севиљском берберину, те 2017. године за улогу Ромеа у Белинијевој опери
Капулети и Монтеги.
Од 2001. године је ангажована као
солиста у Албанском националном оперском и балетском театру, и од тада је
тумачила велики број улога, укључујући и следеће: Фидалма у Чимарозином Тајном
браку, Сузуки у Пучинијевој Мадам Батерфлај, Флора у Вердијевој Травијати,
Анита у Бернштајновој Причи са западне стране, г-ђа Пикем у Вејловој Опери за
три гроша, Сибел у Гуноовом Фаусту и Трећа дама у Моцартовој Чаробној фрули.
Бриљирала је на сцени у новим
продукцијама у Букурешту и Темишвару, Румунија, својом интерпретацијом Керубина
(Фигарова женидба), као и интерпретацијом Розине (Севиљски берберин) на
Фестивалу Седјер у Француској. Викена је врло успешно тумачила разне улоге,
укључујући следеће: Кармен у Бизеовој Кармен, Принц Орловски у Штраусовој опери
Слепи миш, Мег Пејџ у Фалстафу, Мадалена у Вердијевом Риголету, Ђована Симур у
Доницетијевој Ани Болен, Ромео у Белинијевој опери Капулети и Монтеги, Дорабела
у Моцартовој опери Тако чине све, Муза у Хофмановим причама Ж. Офенбаха уз
прослављену Инву Мулу (сопран) и улогу Шарлоте у Маснеовом Вертеру уз
изванредног Саимира Пиргуа у улози Вертера.
Недавно, у периоду између јуна и
новембра 2018. год, је наступала у улози
Далиле у Самсону и Далили (Сенсанс) у Паризу.
Нема коментара:
Постави коментар