Reprodukcija: naslovna strana kataloga samostalne izložbe Dragana Petrovića “Ako nijesam kumovao, ja sam kroz plot gledao”, Studentski kulturni centar Beograd, 1991. |
U okviru samostalne izložbe Dragana Petrovića Veseli svet u
Salonu Muzeja savremene umetnosti, u ponedeljak 17. decembra 2018.
godine u 19 časova istoričar umetnosti Slavko Timotijević će pričati o
nekadašnjoj izlagačkoj politici i ulozi „Srećne galerije“ Studentskog
kulturnog centra u formiranju fotografske scene. Timotijević će se u
svom izlaganju osvrnuti i na prezentovanje određenih neprofesionalnih
umetničkih pojava, odnosno umetnika amatera kao ondašnje institucionalne
ideje ka otvorenijem kretanju i afirmisanju raznovrsnih umetničkih
paradigmi.
U Srećnoj galeriji Studentskog kulturnog centra Slavko Timotijević je prvi priredio izložbu radova Dragana Petrovića 1991. godine koja se zvala “Ako nijesam kumovao, a ja sam kroz plot gledao”. Tačno pre 25 godina, 17.decembra 1993. godine, a na isti datum kada će se prezentacija u Salonu MSU održati ove godine, u Srećnoj galeriji otvorena je izložba fotografija Dragana Petrovića “Hiljadu osmeha”, te ovo Timotijevićevo izlaganje na određeni jubilej, predstaviće Petrovića kao određeni autorski i fotografski fenomen unutar foto-umetničkog nasleđa i problema dokumentarnosti koje isto preispituje sa različitih pozicija.
Veseli svet u Salonu Muzeja savremene umetnosti naslov je prve veće i sveobuhvatnije izložbe Dragana Petrovića koja prezentuje veliki broj njegovih najznačajnijih fotografija koje su nastale u periodu od početka osamdesetih do kraja devedesetih godina dvadesetog veka kada je umetnik fotografisao svadbe i druga narodna veselja. Ovom izložbom, iako ne retrospektivnog karaktera, Muzej savremene umetnosti želi da podrobnije promisli i objasni fotografski fenomen kakav je Dragan Petrović ali da i obrazloži širokoslojnost medija dokumentarne fotografije.
U Srećnoj galeriji Studentskog kulturnog centra Slavko Timotijević je prvi priredio izložbu radova Dragana Petrovića 1991. godine koja se zvala “Ako nijesam kumovao, a ja sam kroz plot gledao”. Tačno pre 25 godina, 17.decembra 1993. godine, a na isti datum kada će se prezentacija u Salonu MSU održati ove godine, u Srećnoj galeriji otvorena je izložba fotografija Dragana Petrovića “Hiljadu osmeha”, te ovo Timotijevićevo izlaganje na određeni jubilej, predstaviće Petrovića kao određeni autorski i fotografski fenomen unutar foto-umetničkog nasleđa i problema dokumentarnosti koje isto preispituje sa različitih pozicija.
Veseli svet u Salonu Muzeja savremene umetnosti naslov je prve veće i sveobuhvatnije izložbe Dragana Petrovića koja prezentuje veliki broj njegovih najznačajnijih fotografija koje su nastale u periodu od početka osamdesetih do kraja devedesetih godina dvadesetog veka kada je umetnik fotografisao svadbe i druga narodna veselja. Ovom izložbom, iako ne retrospektivnog karaktera, Muzej savremene umetnosti želi da podrobnije promisli i objasni fotografski fenomen kakav je Dragan Petrović ali da i obrazloži širokoslojnost medija dokumentarne fotografije.
Decembar 2018
17
|
Pariska 14
11000 Beograd
Slavko Timotijević (Brzohode, 1949) diplomirao je 1974.
godine na Katedri za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u
Beogradu. Od 1971. do 1974. godine bio je član „Ekipe za akciju i
anonimnu atrakciju“ (A3) i asistent u novoosnovanoj galeriji Studentskog
kulturnog centra u Beogradu. Od 1974. do 1998. godine urednik je
„Srećne galerije“ u Studentskom kulturnom centru u Beogradu. Autor je i
glavni urednik časopisa za savremenu umetnost „Beorama“, koji je
pokrenuo 1985. godine, i „Art fama“ (2007–2013). Jedan je od selektora
na izložbi „150 godina fotografije kod Srba“(1991) i umetnički direktor
4. Bijenala mladih u Vršcu (2000). Direktor Studentskog kulturnog centra
u Beogradu bio je od 2000. do 2005. Osnovao je „Muzej u senci“ 2008.
godine.
Kao kritičar i teoretičar, objavlјivao je tekstove u gotovo svim važnijim jugoslovenskim časopisima, magazinima i novinama.
Kao kritičar i teoretičar, objavlјivao je tekstove u gotovo svim važnijim jugoslovenskim časopisima, magazinima i novinama.
Objavio je knjige: Tomislav Peternek – fotografije; Dražen Kalenić – fotografije; Kolekcija Vukmanović; Monografija Cvetković; monografija grupe DEI LEČI (inicijalni performans) i uredio knjigu fotografija 9. mart 1991. godine.
Нема коментара:
Постави коментар