Centar beogradskih
festivala CEBEF sa ponosom najavljuje prvi u nizu događaja u koncertnoj
sezoni 2018.
Koncert: RAPSODIJA U PLAVOM
U nedelju, 22. aprila u Kolarčevoj zadužbini od 20.00
nastupiće pijanista Matija Dedić,
Kvartet saksofona Signum i Vojvođanski simfonijski orkestar pod dirigentskom palicom Timoti Redmonda.
U okviru prvog dela koncerta naći će se kompozicije: U
gradu, tri plesne epizode Leonarda Bernštajna i Ritam
Amerike, za kvartet saksofona i orkestar Boba Mincera.
Drugi deo programa činiće kompozicije Rapsodija u plavom i Porgi i Bes - simfonijske slike, Džordža Geršvina, a time se obeležava i 120 godina od rođenja ovog čuvenog umetnika.
Karte su u prodaji od sutra (utorak,
27. mart) na blagajni Kolarčeve zadužbine po
ceni od 600 i 900 din.
Džez pijanistu Matiju Dedića naša publika
već dobro poznaje, s obzirom na to da je priređivao solističke koncerte i
nastupao sa različitim umetnicima iz sfere džez, pop ili etno muzike. Prvi put
publika u Srbiji će ga čuti u ulozi soliste sa simfonijskim orkestrom i to u
izvođenju jednog od najčuvenijih dela Džordža Geršvina – Rapsodije u plavom.
Matija Dedić je pijanista posebnog senzibiliteta i jedinstvenog stila. Završio
je Džez akademiju u Gracu. Godinama gostuje u brojnim evropskim zemljama i
nastupa na prestižnim festivalima. Jula 2002. se predstavio na Džez festivalu u
Montreu (Francuska), kao jedan od 11 finalista odabranih od preko 400 pijanista
iz celog sveta. Lista umetnika s kojima nastupa je veoma široka i obuhvata neka
od najznačajnijih imena međunarodne džez i pop scene.
Kvartet saksofona Signum iz Nemačke čine kolege iz studentskih dana – Blaž Kemperle (sopran saksofon), Erik Nestler (alt saksofon), Alan Lužar (tenor saksofon) i Gverino Belarosa. Školovani u Beču i Amsterdamu, nastupaju širom sveta, od Francuske do Tajlanda, a 2013. debitovali su i u Karnegi holu. Nagrađivani su na međunarodnim takmičenjima, između ostalih i u Luganu, Berlinu i Veroni (prva nagrada u kategoriji kamerne muzike na Međunarodnom takmičenju Torneo, 2011), a osvojili su i priznanje „Zvezde u usponu” 2014/15. koje dodeljuje Organizacija evropskih koncertnih dvorana. Objavili su dva albuma- prvi pod nazivom DEBUT, s delima Griga, Ravela, Bartoka i Šostakoviča, i drugi pod nazivom Balkanication.
Geršvin je rođen 26. septembra 1898. godine u Njujorku
u ruskoj
emigrantskoj porodici, jevrejskog porekla. Napustio školu u 15. godini i počeo da se
profesionalno bavi muzikom. Komponovao je džez, operu, klasičnu i
popularnu muziku za pozorišta i filmove.
U saradnji sa Badijem de Silvom početkom 1920.
godine nastaje eksperimentalna džez-opera pod nazivom Blue Monday, koja predstavlja preteču
njegove najčuvenije opere Porgi i Bes
komponovanu 1935. godine. Pesme u okviru opere poput Summertime, I loves you Porgy, kao i There's
a boat dat's leavin' soon for New York
su vremenom postali nezaobilazni džez standardi.
Njegovo najpoznatije i najveće delo klasične muzike Rapsodija u plavom nastaje 1924. godine
u saradnji sa Polom Vajtmenom.
Nakon toga Džordž Geršvin boravi u Parizu gde se prijavljuje za
časove kompozicije kod Nađe
Bulanže i Morisa
Ravela, ali je naišao na odbijanje. Smatrali su da će mu
izučavanje klasične muzike oduzeti jedinstvenost njegovog muzičkog
izraza. U pismu obrazloženja, Ravel je napisao: Zašto želiš da budeš
drugorazredni Ravel, kada već jesi prvorazredni
Geršvin?
Publika će 22. aprila na
Kolarcu moći da čuje Rapsodiju u
plavom i Porgi i Bes -
simfonijske slike, Džordža
Geršvina, u izvedbi pijaniste Matije
Dedića i Vojvođanskog simfonijskog
orkestra pod dirigentskom palicom Timoti Redmonda, a time ćemo
obeležiti 120 godina od rođenja ovog čuvenog umetnika.
Kvartet saksofona Signum iz Nemačke čine kolege iz studentskih dana – Blaž Kemperle (sopran saksofon), Erik Nestler (alt saksofon), Alan Lužar (tenor saksofon) i Gverino Belarosa. Školovani u Beču i Amsterdamu, nastupaju širom sveta, od Francuske do Tajlanda, a 2013. debitovali su i u Karnegi holu. Nagrađivani su na međunarodnim takmičenjima, između ostalih i u Luganu, Berlinu i Veroni (prva nagrada u kategoriji kamerne muzike na Međunarodnom takmičenju Torneo, 2011), a osvojili su i priznanje „Zvezde u usponu” 2014/15. koje dodeljuje Organizacija evropskih koncertnih dvorana. Objavili su dva albuma- prvi pod nazivom DEBUT, s delima Griga, Ravela, Bartoka i Šostakoviča, i drugi pod nazivom Balkanication.
Timoti Redmond, redovni gost – dirigent Londonskog
simfonijskog orkestra i Kraljevske filharmonije, priređuje koncerte i radi
širom Evrope s vodećim britanskim i evropskim orkestrima. U domovini je
dirigovao i orkestrima Filharmonija i Bi-Bi-Si Koncert, kao i Nacionalnim
omladinskim orkestrom Velike Britanije i ansamblom Sinfonia Viva. Niz godina je sarađivao s Mančesterskom
kameratom, a od 2006. je glavni dirigent Filharmonije iz Kembridža. Dobro je
poznat i cenjen kao interpretator savremene muzike, veoma je tražen operski
dirigent u Engleskoj ali i inostranstvu. Kao teatarski umetnik, Redmond je
prisutan i u Bregencu, na Tenerifima, Los Anđelesu, Njujorku, festivalima u
Bakstonu i Aldeburgu, a deo je i umetničkog rukovodstva Flamanske opere u
Antverpenu, te operskih kuća u Strazburu, Garsingtonu i Glajndbornu. Odnedavno
je i profesor dirigovanja na Gildhol školi za muziku i dramu u Londonu.
Vojvođanski simfonijski orkestar, naslednik
Vojvođanskih simfoničara, osnovan 2011. godine do sada je ostvario
blizu 100 koncerata, a u proteklom periodu uspešno je izveo preko 70
premijernih programa, sa učešćem svetski priznatih domaćih i stranih
dirigenata. Insistiranjem na raznolikosti klasičnog, ponekad i žanrovski šireg
repertoara (posebno kada su bili u pitanju popularniji „gala novogodišnji
koncerti”), orkestar se do sada najbolje predstavljao u poznoromantičarskim
delima simfonijske i koncertantne literature, pleneći raskošnim zvukom, širokom
dinamičkom skalom i raspevanim kantilenama, ali se odlično iskazivao i u
interpretacijama kompozicija 20. veka, kao i savremenog domaćeg stvaralaštva.
Нема коментара:
Постави коментар