понедељак, 26. март 2018.

Koncert "Rapsodija u plavom" - Matija Dedic uz kvartet Signum i Vojvodjanski simfonijski orkestar na Kolarcu!



Centar beogradskih festivala CEBEF sa ponosom najavljuje prvi u nizu događaja u koncertnoj sezoni 2018. 

Koncert: RAPSODIJA U PLAVOM

 

 U nedelju, 22. aprila u Kolarčevoj zadužbini od 20.00 nastupiće pijanista Matija Dedić


Kvartet saksofona Signum i Vojvođanski simfonijski orkestar pod dirigentskom palicom Timoti Redmonda.

U okviru prvog dela koncerta naći će se kompozicije: U gradu, tri plesne epizode Leonarda Bernštajna i Ritam Amerike, za kvartet saksofona i orkestar Boba Mincera

Drugi deo programa činiće kompozicije Rapsodija u plavom Porgi i Bes - simfonijske slike, Džordža Geršvina, a time se obeležava i 120 godina od rođenja ovog čuvenog umetnika.

Karte su u prodaji od sutra (utorak, 27. mart)  na blagajni Kolarčeve zadužbine po ceni od  600 i 900 din.


Džez pijanistu Matiju Dedića naša publika već dobro poznaje, s obzirom na to da je priređivao solističke koncerte i nastupao sa različitim umetnicima iz sfere džez, pop ili etno muzike. Prvi put publika u Srbiji će ga čuti u ulozi soliste sa simfonijskim orkestrom i to u izvođenju jednog od najčuvenijih dela Džordža Geršvina – Rapsodije u plavom. Matija Dedić je pijanista posebnog senzibiliteta i jedinstvenog stila. Završio je Džez akademiju u Gracu. Godinama gostuje u brojnim evropskim zemljama i nastupa na prestižnim festivalima. Jula 2002. se predstavio na Džez festivalu u Montreu (Francuska), kao jedan od 11 finalista odabranih od preko 400 pijanista iz celog sveta. Lista umetnika s kojima nastupa je veoma široka i obuhvata neka od najznačajnijih imena međunarodne džez i pop scene.




Geršvin je rođen 26. septembra 1898. godine u Njujorku u ruskoj emigrantskoj porodici, jevrejskog porekla. Napustio školu u 15. godini i počeo da se profesionalno bavi muzikom.  Komponovao je džez, operu, klasičnu i popularnu muziku za pozorišta i filmove.

U saradnji sa Badijem de Silvom početkom 1920. godine nastaje eksperimentalna džez-opera pod nazivom Blue Monday, koja predstavlja preteču njegove najčuvenije opere Porgi i Bes komponovanu 1935. godine. Pesme u okviru opere poput Summertime, I loves you Porgy, kao i There's a boat dat's leavin' soon for New York su vremenom postali nezaobilazni džez standardi.

Njegovo najpoznatije i najveće delo klasične muzike Rapsodija u plavom nastaje 1924. godine u saradnji sa Polom Vajtmenom.

Nakon toga Džordž Geršvin boravi u Parizu gde se prijavljuje za časove kompozicije kod Nađe Bulanže i Morisa Ravela, ali je naišao na odbijanje. Smatrali su da će mu izučavanje klasične muzike oduzeti jedinstvenost njegovog muzičkog izraza. U pismu obrazloženja, Ravel je napisao: Zašto želiš da budeš drugorazredni Ravel, kada već jesi prvorazredni Geršvin?

Publika će 22. aprila na Kolarcu moći da čuje Rapsodiju u plavom i Porgi i Bes - simfonijske slike, Džordža Geršvina, u izvedbi pijaniste Matije Dedića i Vojvođanskog simfonijskog orkestra pod dirigentskom palicom Timoti Redmonda, a time ćemo obeležiti 120 godina od rođenja ovog čuvenog umetnika. 


Kvartet saksofona Signum iz Nemačke čine kolege iz studentskih dana – Blaž Kemperle (sopran saksofon), Erik Nestler (alt saksofon), Alan Lužar (tenor saksofon) i Gverino Belarosa. Školovani u Beču i Amsterdamu, nastupaju širom sveta, od Francuske do Tajlanda, a 2013. debitovali su i u Karnegi holu. Nagrađivani su na međunarodnim takmičenjima, između ostalih i u Luganu, Berlinu i Veroni (prva nagrada u kategoriji kamerne muzike na Međunarodnom takmičenju Torneo, 2011), a osvojili su i priznanje „Zvezde u usponu” 2014/15. koje dodeljuje Organizacija evropskih koncertnih dvorana. Objavili su dva albuma- prvi pod nazivom DEBUT, s delima Griga, Ravela, Bartoka i Šostakoviča, i drugi pod nazivom Balkanication.

Timoti Redmond, redovni gost – dirigent Londonskog simfonijskog orkestra i Kraljevske filharmonije, priređuje koncerte i radi širom Evrope s vodećim britanskim i evropskim orkestrima. U domovini je dirigovao i orkestrima Filharmonija i Bi-Bi-Si Koncert, kao i Nacionalnim omladinskim orkestrom Velike Britanije i ansamblom Sinfonia Viva. Niz godina je sarađivao s Mančesterskom kameratom, a od 2006. je glavni dirigent Filharmonije iz Kembridža. Dobro je poznat i cenjen kao interpretator savremene muzike, veoma je tražen operski dirigent u Engleskoj ali i inostranstvu. Kao teatarski umetnik, Redmond je prisutan i u Bregencu, na Tenerifima, Los Anđelesu, Njujorku, festivalima u Bakstonu i Aldeburgu, a deo je i umetničkog rukovodstva Flamanske opere u Antverpenu, te operskih kuća u Strazburu, Garsingtonu i Glajndbornu. Odnedavno je i profesor dirigovanja na Gildhol školi za muziku i dramu u Londonu.

Vojvođanski simfonijski orkestar, naslednik Vojvođanskih simfoničara, osnovan 2011. godine do sada je ostvario blizu 100 koncerata, a u proteklom periodu uspešno je izveo preko 70 premijernih programa, sa učešćem svetski priznatih domaćih i stranih dirigenata. Insistiranjem na raznolikosti klasičnog, ponekad i žanrovski šireg repertoara (posebno kada su bili u pitanju popularniji „gala novogodišnji koncerti”), orkestar se do sada najbolje predstavljao u poznoromantičarskim delima simfonijske i koncertantne literature, pleneći raskošnim zvukom, širokom dinamičkom skalom i raspevanim kantilenama, ali se odlično iskazivao i u interpretacijama kompozicija 20. veka, kao i savremenog domaćeg stvaralaštva.

Нема коментара:

Постави коментар