Zvezdana mapa u galaktickim koordinatama (NASA Deep Star Maps) |
NACRT: Orijentisanje u savremenoj novomedijskoj umetnosti
Izložba NACRT: Orijentisanje u savremenoj novomedijskoj umetnosti biće otvorena u petak, 30. marta u 19 časova, u Salonu Muzeja savremene umetnosti. Autori izložbe su Dejan Grba (Srbija), Ana Novakov (SAD) i Ivon Senuf (Španija), članovi međunarodnog konzorcijuma kustosa i umetnika Provisional Art Spaces [PAS].
Umetnici: Jin-Đu Čen (Tajvan) i Džejms T. Hong (SAD, Tajvan), Bedfejt VR [Šon Gledvel (Australija, Velika Britanija) i Leo Fejber (Australija)], Dejan Grba (Srbija), Džonatan Haris (SAD) i Greg Hohmat (SAD), Ron Hat (SAD), Nikola Megre (Francuska) i Brendan Hauel (SAD), Keli Mark (Kanada), Julijan Palač (Austrija), Aleksander Šelov (Nemačka) i Sintfarm [Vladimir Todorović (Singapur) i Andreas Šlegel (Singapur)].
Od aplikacija za mobilne uređaje do eksperimentalnih postrojenja i globalnih infrastruktura, savremena nauka i tehnologija nam omogućavaju da sagledamo i nebesku mehaniku i zemaljska kretanja materije, energije i ljudi u različitim razmerama i uslovima: kratke rute od kuće do posla, duge putanje transkontinentalnih letova ili dugotrajne migracije naslednih osobina na osnovu analize DNK. Kombinujući mnoštvo postupaka i sredstava, stvaramo skupove hibridnog, višedimenzionog znanja kao što su atlasi biodiverziteta i mape promena životne sredine na površini Zemlje, ali i duboko u njenoj unutrašnjosti.
Saznajno motivisano sagledavanje okruženja je jedna od važnih zajedničkih odlika nauke i umetnosti, pri čemu u umetničkom stvaralaštvu često nosi i izrazit estetski, emotivni i etički zamah. Kao postupak za određivanje položaja i predviđanje daljeg kretanja, orijentisanje omogućava konstrukciju umetničkog dela, ali ujedno nudi i putokaz za njegovo doživljavanje i odražava materijalne, istorijske, društvene i političke okolnosti njegovog nastanka.
Izložba NACRT prikazuje izbor novomedijskih umetnika koji istražuju različite idejne aspekte orijentisanja, pretvarajući ih u nove platforme za razmišljanje i diskurs: od utopijsko-apokaliptične društvene alegorije (Jin-Đu Čen i Džejms T. Hong, Krajnji prenos), međuplanetarnog oprostorenja prolaznosti (Bedfejt VR, Orbitalni vanitas) i kritike internet kulture (Džonatan Haris, Mrežni efekat) preko indeksiranja stvaralačkog postupka (Ron Hat, Sort), praćenja ilegalne razmene fajlova (Nikola Megre i Brendan Hauel, Piratski bioskop) i sažimanja medijske konzumacije (Keli Mark, REM) do mašinskog nadziranja svakodnevnog života (Julijan Palač, Vizuelizacije nadgledanja), narativnog rekonstruisanja urbanog pejzaža (Aleksandar Šelov, Kifisos), generativnog satelitskog mapiranja (Sintfarm, Formacije) i animiranja nepreciznosti globalnog pozicioniranja (Dejan Grba, Studija 7/0).
Izložba NACRT se premijerno prikazuje u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu od 30. marta do 28. maja, zatim putuje u galeriju Pro Arts u Ouklendu, Kalifornija od 20. jula do 31. avgusta, a tokom 2019. godine u Muzej evolucije u Burgosu, Španija.
U svakoj iteraciji izložba se oblikuje kao autonomna, prostorno specifična konfiguracija radova sa pratećim obrazovnim aktivnostima, onlajn i štampanom dokumentacijom, a knjiga u izdanju Mek Neli Džeksona, Nju Jork obuhvata kompletan projekat.
Izložba NACRT: Orijentisanje u savremenoj novomedijskoj umetnosti biće otvorena u petak, 30. marta u 19 časova, u Salonu Muzeja savremene umetnosti. Autori izložbe su Dejan Grba (Srbija), Ana Novakov (SAD) i Ivon Senuf (Španija), članovi međunarodnog konzorcijuma kustosa i umetnika Provisional Art Spaces [PAS].
Umetnici: Jin-Đu Čen (Tajvan) i Džejms T. Hong (SAD, Tajvan), Bedfejt VR [Šon Gledvel (Australija, Velika Britanija) i Leo Fejber (Australija)], Dejan Grba (Srbija), Džonatan Haris (SAD) i Greg Hohmat (SAD), Ron Hat (SAD), Nikola Megre (Francuska) i Brendan Hauel (SAD), Keli Mark (Kanada), Julijan Palač (Austrija), Aleksander Šelov (Nemačka) i Sintfarm [Vladimir Todorović (Singapur) i Andreas Šlegel (Singapur)].
Od aplikacija za mobilne uređaje do eksperimentalnih postrojenja i globalnih infrastruktura, savremena nauka i tehnologija nam omogućavaju da sagledamo i nebesku mehaniku i zemaljska kretanja materije, energije i ljudi u različitim razmerama i uslovima: kratke rute od kuće do posla, duge putanje transkontinentalnih letova ili dugotrajne migracije naslednih osobina na osnovu analize DNK. Kombinujući mnoštvo postupaka i sredstava, stvaramo skupove hibridnog, višedimenzionog znanja kao što su atlasi biodiverziteta i mape promena životne sredine na površini Zemlje, ali i duboko u njenoj unutrašnjosti.
Saznajno motivisano sagledavanje okruženja je jedna od važnih zajedničkih odlika nauke i umetnosti, pri čemu u umetničkom stvaralaštvu često nosi i izrazit estetski, emotivni i etički zamah. Kao postupak za određivanje položaja i predviđanje daljeg kretanja, orijentisanje omogućava konstrukciju umetničkog dela, ali ujedno nudi i putokaz za njegovo doživljavanje i odražava materijalne, istorijske, društvene i političke okolnosti njegovog nastanka.
Izložba NACRT prikazuje izbor novomedijskih umetnika koji istražuju različite idejne aspekte orijentisanja, pretvarajući ih u nove platforme za razmišljanje i diskurs: od utopijsko-apokaliptične društvene alegorije (Jin-Đu Čen i Džejms T. Hong, Krajnji prenos), međuplanetarnog oprostorenja prolaznosti (Bedfejt VR, Orbitalni vanitas) i kritike internet kulture (Džonatan Haris, Mrežni efekat) preko indeksiranja stvaralačkog postupka (Ron Hat, Sort), praćenja ilegalne razmene fajlova (Nikola Megre i Brendan Hauel, Piratski bioskop) i sažimanja medijske konzumacije (Keli Mark, REM) do mašinskog nadziranja svakodnevnog života (Julijan Palač, Vizuelizacije nadgledanja), narativnog rekonstruisanja urbanog pejzaža (Aleksandar Šelov, Kifisos), generativnog satelitskog mapiranja (Sintfarm, Formacije) i animiranja nepreciznosti globalnog pozicioniranja (Dejan Grba, Studija 7/0).
Izložba NACRT se premijerno prikazuje u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu od 30. marta do 28. maja, zatim putuje u galeriju Pro Arts u Ouklendu, Kalifornija od 20. jula do 31. avgusta, a tokom 2019. godine u Muzej evolucije u Burgosu, Španija.
U svakoj iteraciji izložba se oblikuje kao autonomna, prostorno specifična konfiguracija radova sa pratećim obrazovnim aktivnostima, onlajn i štampanom dokumentacijom, a knjiga u izdanju Mek Neli Džeksona, Nju Jork obuhvata kompletan projekat.
Mart 2018
30
|
|
Salon Muzeja savremene umetnosti , Pariska 14
od 30. marta do 28. maja 2018.
svakog dana od 12 do 20,
osim utorkom
od 30. marta do 28. maja 2018.
svakog dana od 12 do 20,
osim utorkom
Нема коментара:
Постави коментар