петак, 26. јануар 2018.

Narodno pozorište NÉPSZÍNHÁZ u BITEF TEATRU: KIČMA




30. januar u 20h, Bitef teatar - NARODNO POZORIŠTE NÉPSZÍNHÁZ, SUBOTICA

Ingrid Lausund:

KIČMA / GERINCBÁNTALMAK


Reditelj: Veljko Mićunović
Dramaturg: Slobodan Obradović
Scenograf: Marija Kalabić
Kostimograf: Marko Marasiuk
Asistent reditelja: Edina Kulhanek 

Krecki / Kretzky: Ervin Palfi / Pálfi Ervin
Hufšmit / Hufschmidt: Atila Seke / Szőke Attila
Šmitova / Schmitt: Monika Pešic
Kristensenova / Kristensen: Hermina G. Erdelji / G. Erdélyi Hermina
Kruz / Krause: Čaba Ralbovski / Ralbovszki Csaba
Foto: Atila Kovač

Trajanje. 75’.
(odr\ana premijera: 10. mart 2017. godine)


Predstava je, kao selektovana prikazana 27. septembra 2017. godine u okviru pratećeg programa 51. BITEFA:  Showcase domaćih pozorišta.




KOMAD O/ZA LJUDE S LOŠIM DRŽANJEM





Predstava se, kroz okvire i problematiku današnjeg društva, bavi kritikom liberalnog kapitalizma na komično-ironičan način. Borba za opstanak u savremenom potrošačkom svetu je tema predstave ,,Kičma”, čija radnja, iako smeštena u izmišljene korporativne nemačke kompanije jasno komunicira sa gledaocima Srbije, koji se koprcaju u surovoj igri moćnika čiji su oslonac i oruđe - sveopšte narušene moralne vrednosti. 

… Svi živimo u državi u kojoj je glavna tema zapošljavanje i racionalizacija, što ovaj komad i predstavlja na veoma simpatičan način

(Kata Đarmati, direktorka Drame na mađarskom jeziku)

... Što se tiče predstave, čini mi se da se tu ne bavimo nekim dnevno-aktuelnim temama, nego se trudimo da stvari posmatramo šire, sistemski. Neminovno je da će se određene stvari i okolnosti kako ove države tako i ovog podneblja prepoznati u njoj. Koliko će to biti duhovito ne znamo, ali verujemo da će biti ironično.

(Reditelj predstave Veljko Mićunović)

Teško je predvideti na šta su sve spremni junaci drame Ingrid Lausund u svojoj nameri da zadrže mesto unutar sistema. U tom svetu nema onoga što nije na prodaju. Za njih nema ničeg lepšeg od slike suparnika oborenog na kolena, dok se oni istovremeno klanjaju onom koji je pozicioniran za stepen više na hijerarhijskoj lestvici.




Njihov ples kroz zamke korporativnog kapitalizma ne podrazumeva “čiste ruke" i na raspolaganju im je podmetanje nogu, ogorčenost, poniženje, nadobudnost, površnost, pasivna ili otvorena agresija.

Sivi zidovi, sive klupe, glumci u sivim odelima, na sceni se brzo smenjuju različite emocije i raspoloženja - paničan smeh, strah, plač, ludilo, na površinu izbijaju potisnute frustracije.

Zavist, strah od gubitka posla i borba za opstanak na položaju glavne junake pretvara u životinje, zveri spremne na sve, da bi na kraju zaključili da je život protraćen - svaka kap.
Koliko puta ste se našli u prilici da sebe doživite kao potrošnu robu, da za svoj trud budete nagrađeni „na kašičicu“, koliko puta ste izgubili „kičmu“ brzinom foto-kopiranja, a da toga niste ni bili svesni... To je stvarnost. I sve je u redu. To jest, ako možete mirno da spavate...

VELjKO MIĆUNOVIĆ, reditelj, rođen je 1986. godine. Diplomirao je pozorišnu režiju na beogradskom Fakultetu dramskih umetnosti, u klasi profesora Egona Savina. Kao asistent režije sarađivao je sa Jiržijem Menclom i Paolom Mađelijem. Nakon ispitne predstave po Fejdoovom tekstu Ne šetaj se gola, slede predstave U lovu na bubašvabe (Jugoslovensko dramsko pozorište), Otelo (Grad teatar Budva / Zetski dom / Festival MESS), Život je pred tobom, Smrt trgovačkog putnika, Anđeli čuvari (Beogradsko dramsko pozorište), Revizor, Urnebesna tragedija, Samoubica (Crnogorsko narodno pozorište, Podgorica), Prah, Nesporazum (Narodno pozorište u Beogradu), Garderober (SNG Maribor), Gozba(Zvezdara teatar), Kičma (Narodno pozorište Subotica). Predstave koje je režirao gostovale su i nagrađivane na više od dvadeset festivala kod nas i u inostranstvu. Među njima su Sterijino pozorje - Novi Sad, Drama festival - Ljubljana, Festival MESS - Sarajevo, Ex ponto - Ljubljana, Jugoslovenski pozorišni festival - Užice, Grad teatar - Budva, Festival malih scena - Rijeka...

Нема коментара:

Постави коментар