Ingrid Lausund:
Reditelj: Veljko Mićunović
Dramaturg: Slobodan Obradović
Scenograf: Marija Kalabić
Kostimograf: Marko Marasiuk
Asistent reditelja: Edina Kulhanek
Krecki / Kretzky: Ervin Palfi / Pálfi Ervin
Hufšmit / Hufschmidt: Atila Seke / Szőke Attila
Šmitova / Schmitt: Monika Pešic
Kristensenova / Kristensen: Hermina G. Erdelji / G. Erdélyi Hermina
Kruz / Krause: Čaba Ralbovski / Ralbovszki Csaba
Foto: Atila Kovač
Trajanje. 75’.
(odr\ana premijera: 10. mart 2017. godine)
Predstava je, kao selektovana prikazana 27. septembra 2017.
godine u okviru pratećeg programa 51. BITEFA:
Showcase domaćih pozorišta.
KOMAD O/ZA LJUDE S LOŠIM DRŽANJEM
Predstava se, kroz okvire i problematiku današnjeg društva,
bavi kritikom liberalnog kapitalizma na komično-ironičan način. Borba za
opstanak u savremenom potrošačkom svetu je tema predstave ,,Kičma”, čija
radnja, iako smeštena u izmišljene korporativne nemačke kompanije jasno
komunicira sa gledaocima Srbije, koji se koprcaju u surovoj igri moćnika čiji
su oslonac i oruđe - sveopšte narušene moralne vrednosti.
… Svi živimo u državi u kojoj je glavna tema zapošljavanje i
racionalizacija, što ovaj komad i predstavlja na veoma simpatičan način
(Kata Đarmati,
direktorka Drame na mađarskom jeziku)
... Što se tiče predstave, čini mi se da se tu ne bavimo
nekim dnevno-aktuelnim temama, nego se trudimo da stvari posmatramo šire,
sistemski. Neminovno je da će se određene stvari i okolnosti kako ove države
tako i ovog podneblja prepoznati u njoj. Koliko će to biti duhovito ne znamo,
ali verujemo da će biti ironično.
(Reditelj predstave
Veljko Mićunović)
Teško je predvideti na šta su sve spremni junaci drame
Ingrid Lausund u svojoj nameri da zadrže mesto unutar sistema. U tom svetu nema
onoga što nije na prodaju. Za njih nema ničeg lepšeg od slike suparnika
oborenog na kolena, dok se oni istovremeno klanjaju onom koji je pozicioniran
za stepen više na hijerarhijskoj lestvici.
Njihov ples kroz zamke korporativnog kapitalizma ne
podrazumeva “čiste ruke" i na raspolaganju im je podmetanje nogu,
ogorčenost, poniženje, nadobudnost, površnost, pasivna ili otvorena agresija.
Sivi zidovi, sive klupe, glumci u sivim odelima, na sceni se
brzo smenjuju različite emocije i raspoloženja - paničan smeh, strah, plač,
ludilo, na površinu izbijaju potisnute frustracije.
Zavist, strah od gubitka posla i borba za opstanak na
položaju glavne junake pretvara u životinje, zveri spremne na sve, da bi na
kraju zaključili da je život protraćen - svaka kap.
Koliko puta ste se našli u prilici da sebe doživite kao
potrošnu robu, da za svoj trud budete nagrađeni „na kašičicu“, koliko puta ste
izgubili „kičmu“ brzinom foto-kopiranja, a da toga niste ni bili svesni... To
je stvarnost. I sve je u redu. To jest, ako možete mirno da spavate...
VELjKO MIĆUNOVIĆ, reditelj, rođen je 1986. godine.
Diplomirao je pozorišnu režiju na beogradskom Fakultetu dramskih umetnosti, u
klasi profesora Egona Savina. Kao asistent režije sarađivao je sa Jiržijem
Menclom i Paolom Mađelijem. Nakon ispitne predstave po Fejdoovom tekstu Ne
šetaj se gola, slede predstave U lovu na bubašvabe (Jugoslovensko dramsko
pozorište), Otelo (Grad teatar Budva / Zetski dom / Festival MESS), Život je
pred tobom, Smrt trgovačkog putnika, Anđeli čuvari (Beogradsko dramsko
pozorište), Revizor, Urnebesna tragedija, Samoubica (Crnogorsko narodno
pozorište, Podgorica), Prah, Nesporazum (Narodno pozorište u Beogradu),
Garderober (SNG Maribor), Gozba(Zvezdara teatar), Kičma (Narodno pozorište
Subotica). Predstave koje je režirao gostovale su i nagrađivane na više od
dvadeset festivala kod nas i u inostranstvu. Među njima su Sterijino pozorje -
Novi Sad, Drama festival - Ljubljana, Festival MESS - Sarajevo, Ex ponto -
Ljubljana, Jugoslovenski pozorišni festival - Užice, Grad teatar - Budva,
Festival malih scena - Rijeka...
Нема коментара:
Постави коментар