Da li je moguće napraviti predstavu o Edit Pjaf?
Nakon dve godine izvođenja po alternativnoj i institucionalnoj pozorišnoj sceni, nakon pet nagrada među kojima su i one najvrednije – nagrade publike, monodrama o Edit Pjaf biće izvedena i u Bitefu 03. februara u 20 časova. Biće to jedinstvena da pogledate kako ju je to dočarala Milena Živanović, muzički obogatio Jug Konstantit. Tekst je delo Sare Radojković, a režiju potpisuje Ana Popović.
„Teško je živeti dva života u jednom“, poverava nam se Edit Pjaf u tekstu mlade i talentovane spisateljice Sare Radojković. U toj rečenici sažeto je nadljudsko životno iskustvo mrvice koja je nosila cipele broj 34. U njenim prodornim i sveobuzimajućim pesamama prepoznajemo kaldrmu pariških ulica i duh varijetea iz tridesetih godina XX veka, kao i veličanstvenost mjuzik holova koji su okupljali elitu u svojim gledalištima.
Prijateljica Žana Koktoa, kuma Marlene Ditrih, mentorka Šarla Aznavura i Iva Montana, inspiracija za čitavu jednu epohu, Pjaf je postala pariški mit tako što je ostala verna ulici i karnevalu, kako u svojim pesamama, tako i u ličnom doživljaju života. Volela je strasno i bez rezerve, a plenila svojom jednostavnošću, setnom čežnjom i slobodom da bude samo svoja, i na marginama društva i pod svetlom reflektora.
Autorski tim predstave, inspirisan bajkom o prljavoj devojčici sa ulice koja se vinula do svetske slave, dočarava njeno svesno sagorevanje u ljubavi. Baš kao što je Sveta Tereza, Editina duhovna zaštitnica, rekla: „U životu nisu bitna velika dela, već velika ljubav“.
Monodrama Edit, o
najpoznatijoj i najvoljenijoj šansonjerki na svetu, već dve godine pronalazi
svoj put do najrazličitije publike. Predstava je igrana od Beograda (i Zemuna),
preko Bečeja, Niša, Novog Sada, Rume do Pariza i nazad.
Milena i Jug
(kompozitor i pijanista) su kao i Edit nekada, nastupali u pozorišnim salama,
hangarima, galerijama i ulici.
I na svakom od tih mesta publika se uvek put
pitala isto – ko se usuđuje da peva kao ona?
Kako će jedna glumica, jedan
pijanista i jedan trapez ispričati tako veliku priču?
Dobili su odgovor.
Dodeljujući
autorskom timu „Edit“ nagradu za najbolju monodramu na festivalu Be:femon,
predsednica žirija Dušanka Glid Stojanović je rekla:
„Milena Živanović
sa svojim autorskim timom spaja varijete, cirkus, pantomimu, burlesku i muziku,
i sve to veoma sugestivno, smelo, srčano, emotivno i nepretenciozno. Njihova
Edit je i pisana i vođena i glumljena tako da možemo videti taj veliki život
majušne ženice kojoj su pariske ulice kao krvotok, siromaštvo kao prihvaćena
sudbina, gubitak kao neminovnost, glad kao deo stvarnosti, a talenat kao ulazak
u krugove kojima nikada nije pripadala niti im se divila.“
Nakon dugačkog puta
koji je prešla i mnogih izvođenja za veliki i mali broj ljudi, koja su je
obogatili i izbrusili njen izraz, Edit će ponovo oživeti za publiku.
U sali koja dopušta
da se trapez okači na visinu od deset metara, sjajne akustike i širokog
svetlosnog spektra Milena Živanović će napraviti intimno a snažno polje igre za
sebe i publiku.
Autorski tim pod
okriljem nezavisne organizacije „Tri groša“, s radošću vas čeka u subotu u 20
časova u Bitef Teatru.
Rezervacije karata su moguće preko inbox TriGroša / Threepenny, na mejl adresu 3grosa@gmail.com ili pozivom/sms na 063.7.357.006. Cena karte je 600 dinara, sa popustom za srednjoškolce, studente i penzionere 300 dinara.
Rezervacije karata su moguće preko inbox TriGroša / Threepenny, na mejl adresu 3grosa@gmail.com ili pozivom/sms na 063.7.357.006. Cena karte je 600 dinara, sa popustom za srednjoškolce, studente i penzionere 300 dinara.
Edit Pjaf (1915. 1963) bila je čuvena francuska pevačica šansona. Francuski muzički repertoar obogatila je pesmama poput La vie en rose, Non, je ne regrette rien, Hymne à l'amour, Mon légionnaire, Milord
i drugih. Pojavljivala i u pozorištu i na filmu.
Rođena je u siromaštvu; otac joj je bio cirkuski artist, a majka ulična pevačica. Kada je imala 7 godina Edit je ostala slepa, ali joj se vid vratio posle odlaska na grob Svete Tereze. S 16 godina zaljubila se u Luja Dipona, godinu dana kasnije dobila je svoje jedino dete, devojčicu, Marsel, koja je preminula od meningitisa.
Otkrio je je 1935. godine vlasnik noćnog kluba na Pigalu, Luj Leple. Zbog svog niskog rasta, 142 cm, dobija nadimak "Mali vrabac" (La Môme Piaf). Pomagala je francuski pokret otpora. Njena velika ljubav, bokser Marsel Serdan, poginuo je 1949. godine u avionskoj nesreći. Šarl Aznavur joj je od 1951. sekretar, prijatelj, tvorac nekih od njenih najvećih hitova i vozač. Doživlajva saobraćajnu nesreću i postaje zavisna od morfijuma. Udaje se i odlazi na odvikanjavanje.
Godine 1959. Edit se onesvestila na sceni u toku nastupa u Njujorku. Posle niza operacija vratila se u Pariz. Umrla je na francuskoj rivijeri 10. oktobra, 1963. godine od unutrašnjeg krvarenja, kao posledice raka jetre. Katolička crkva nije odobrila da se sahrani uz verski obred, ali je na dan njene sahrane saobraćaj u Parizu stao. Počiva na groblju Per Lašez, parcela 97.
O njenom životu snimljen je 2007. godine film "Život u ružićastom" (La vie en rose ).
Pozorište Tri groša, Beograd
EDIT
Monodrama sa cirkuskim i kabaretskim elementima
EDIT
Monodrama sa cirkuskim i kabaretskim elementima
Igra: Milena Živanović
Pisac teksta: Sara Radojković
Reditelj: Ana Popović
Kompozitor i pijanista: Jug Marković
Pisac teksta: Sara Radojković
Reditelj: Ana Popović
Kompozitor i pijanista: Jug Marković
Predstava
je nagrađena na Festivalu monodrame i pantomime u Beogradu 2016. godine
Zlatnom kolajnom publike “Siniša Dašić” kao i nagradom “Ljuba Moljac”
za najboljeg mladog glumca.
Obrazloženje
žirija: “Glumački jednostavna, ubedljiva, tačna i snažna, prikazala je
(Milena Živanović) život Edit Pjaf sa pravim umetničkim pokrićem, sa
jednostavnim, a efektnim rediteljskim rešenjem.”
Slobodan Beštić (predsednik žirija), Kalina Kovačević i Snežana Zablaćanski
Iste godine, dobila je nagradu za najbolju originalnu scensku muziku na festivalu Art Trema u Rumi.
Predstava
je dobila jednu od dve ravnopravne nagrade za najbolju monodramu, kao i
nagradu publike na 5. Befemonu, festivalu monodrame u Bečeju 2017.
godine.
Obrazloženje žirija:
Monodrama
“Edit Pjaf” ulazi u srce publike odmah i ona, za razliku od ravnopravno
nagrađene monodrame koja atakuje na naš cerebralni sistem, smelo ulazi u
naš emotivni sistem. Milena Živanović sa svojim autorskim timom spaja
varijete, cirkus, pantomimu, burlesku i muziku, i sve to veoma
sugestivno, smelo, srčano, emotivno i nepretenciozno. Njihova Edit je i
pisana i vođena i glumljena tako da možemo videti taj veliki život
majušne ženice kojoj su pariske ulice kao krvotok, siromaštvo kao
prihvaćena sudbina, gubitak kao neminovnost, glad kao deo stvarnosti, a
talenat kao ulazak u krugove kojima nikada nije pripadala niti im se
divila.
Milenina prostodušnost i nesentimentalnost, i to poniranje u temu ovog projekta jeste glumačka veština i vrlina koja nas provodi živo kroz strahove i lavirinte duše i propale ljubavi i nedaće takvog talenta, ne oponašajući zamišljeni karakter nego doživljavajući neki mogući, inspirisan onim što glumica već sama jeste, To Milenu stavlja u krugove onih kojima je pozorišni put, po mogućstvu što teži, zapravo najprirodniji put.
Dušanka Glid Stojanović, predsednica žirija, Hana Selimović
i Robert Raponja
Predstava je gostovala u Kulturnom centru Srbije u Parizu
krajem 2016. godine sa podrškom Ministarstva kulture i informisanja Republike
Srbije.
Milena Živanović
je rođena 24. januara 1990. godine u Beogradu. Završila je devetu gimnaziju, a
zatim i Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesorke Biljane
Mašić.
Trenutno je zaposlena u Pozorištu na Terazijama. Igra i u
Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Dobitnica je godišnje nagrade Pozorišta na
Terazijama za ulogu Čeriti u predstavi "Slatka Čeriti" , kao i
nagrade "Ljuba Moljac" za mladog glumca i nagrade “Zlatna kolajna
publike Siniša Dašić" za monodramu EDIT. Na festivalu "Art Trema fest"
u Rumi dobila je "Zlatnu tremu" za najbolju glavnu žensku ulogu i
"Tremovaču" kao nagradu publike za glumačko ostvarenje večeri.
Filmska i TV publika je pamti po ostvarenjima S/Kidanje,
Šešir profesora Koste Vujića, Samac u braku, Nemoj da zvocaš, a pozorišna po
ulogama u predstavama Zona Zamfirova, Otelo, Zločin i kazna, Mamma Mia!, Slatka
Čeriti...
Živi i radi u Beogradu
UDRUŽENJE TRI GROŠA registrovano je u septembru 2015. godine i prva zvanična produkcija udruženja je predstava Edit, koja je imala premijeru krajem 2015. godine, povodom stogodišnjice rođenja Edit Piaf.
Udruženje danas broji 8 samostalnih produkcija i ovenčano je sa više
lokalnih i međunarodnih nagrada.
Нема коментара:
Постави коментар