Otvaranje izložbe u utorak, 05.
aprila u 19:00
Izložba je otvorena do nedelje, 17.
aprila 2016.
Galerija Doma omladine Beograda
"U poslednje dve godine se intenzivno interesujem za
proučavanja u oblasti neuronauke i vezu neuronauke i umetnosti, inspirisan
filozofijom duha koju sam studirao na Filozofskom fakultetu Univerziteta u
Beogradu. States of Mind je dugogodišnji projekat, koji kao polazne reference
uzima Jonas Mekasov metod filmskog dnevnika, kao i Džojsov roman toka svesti.
Svest je sveukupnost doživljaja i psihičkih procesa koji se
odvijaju u mozgu pojedinca (oseti, opažaji, sećanja, mišljenje, predstave,
asocijacije, potrebe i sl.) Po definiciji, percepcija utiče na svest, a svest
na formiranje sećanja, pritom imajući u
vidu da percepcija nikada nije pasivno primanje impulsa iz spoljašnjeg sveta u
formi nadražaja, već aktivno konstruisanje sveta, projekcija na "stvarnost,"
i situiranje nadražaja u koherentni svet, a u odnosu na naše trenutno emotivno
raspoloženje, kao i misaoni tok u čijoj sekvenci smo primili nadražaj. Mi
pronalazimo, ili bolje rečeno, zadajemo značenje, smisao i funkcije tih i
takvih nadražaja. Iako sećanja nikada nisu objekivna, od suštinske su važnosti
za konstituisanje identiteta. Fragmentarni i sekvencijalni pristup koji sam
izabrao za konstruisanje autobiografskog Ja (autobiographical self kod Antonia
Damasia u knjizi Self Comes to Mind) služi da se dodatno naglasi mogućnost
drugačijih interpretacija pojedinačnih fragmenta, koje u drugačijem kontekstu
mogu da imaju drugačije značenje, kao i zbog strukturalne sličnosti sa
sećanjima.
Svaki put kada se sećamo nekog određenog iskustva, zapravo se
sećamo sećanja na to iskustvo, a ne samog iskustva, a onda to stanje obojeno
trenutnim raspoloženjem opet "upisujemo" na isto fizičko mesto u
mozgu. Zbog ovakvog vida rekurzivnosti, jednom konstruisanih sećanja moguće je
tretirati poremećaje koji se tiču trauma na primer, i promeniti, kako sećanja
tako i emocije koje ih prate.
Od preseljenja u Beč zarad studija, uvek sa sobom nosim
fotoaparat. Na vrlo specifičan način, u vidu video materijala, dokumentujem
stanja sopstvene svesti, nekada inspirisan sadržajem koji dolazi od spolja, a
nekada potaknut misaonim procesom koji dolazi iznutra. Sadržaj tih
video-zapisa, u trajanju od 3 ili 4 do 30-ak sekundi varira od trivijalnih
komentara na koje me je "isprovociralo" nešto iz spošljanjeg sveta,
preko poetičkih kontrapunkata, osećanja, filozofskih i političkih opaski koje
mi se vrzmaju po glavi, sve do ideja za umetničke radove. Interesantan aspekat
same arhive je i to što ona nije fiksirana, već se svakodnevno povećava, a
trenutno broji preko 3.000 audio-video sekvenici.
Korišćenje različitih algoritama za predstavljanje
dokumentarnih materijala iz arhive, koji treba da podražavaju svest,
inspirisana je trenutnim razvojem na polju veštačke inteligencije.
Ovaj rad traži od posmatrača da participira u radu, da bude
aktivan. Posetilac je pozvan da uspostavi svoju naraciju od zadatih fragmenta.
Sekvencijalni i fragmentarni prilaz dokumentovanju ličnih
misli i stanja svesti omogućava mi dekonstrukciju ličnog dnevnika i stvaranje
novih narativa, kako kod posmatrača tako i kod samog sebe, jer budući da je
ispovedno i iskreno, izrečeno nikada nije objektivno. Još jedan aspekat koji
bih želeo da podrcrtam je rekurzivnost - prilikom našeg sećanja nekog događaja,
mi se zapravo ne sećamo tog događaja, već našeg poslednjeg sećanja na taj
događaj, što nas još više vodi u subjektivizam. Zbog nepreciznosti i načina
čitanja arhiva, posmatraču, ali i meni samom je omogućeno da iznova isčitavam
nove i iznenadne narative.
Samom postavkom sam još više želeo da insistiram na
fizikalnosti sećanja koja su pohranjena u mozgu ili na hard disku, u bliskoj
budućnosti, kao i na njihovu međusobnu povezanost i uslovljenost." zaključuje Žarko Aleksić
Žarko
Aleksić-Timeline
2013. –
Student Akademije likovnih umetnosti u Beču, Austrija, u klasi profesora
Martina Guttmanna;
2007- 2013.
– Student filozofije na odseku za
filozofiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
Odabrane
samostalne izložbe:
2015 – Beč. Ubik space. Axiom;
2015 – Beč. AU. The title is in the head;
2015 – Beograd. Ulična galerija. Profile picture;
2014 – Beč. Einbaumöbel. Portraits of Death;
2014 – Beograd. Inex galerija. WHATEVER;
2014 – Beč. CUBE. I am foundation of everything;
2013 – Beograd. Ulična galerija. Portreti;
2013 – Beograd. SKC. Projekat 360;
2013 – Beograd. Galerija Eurocentar. Sudari;
2013 –
Beograd. Happy centar; SKC. Beograd. Reč u prostoru 8 (dizajn radova);
2012 – Beograd. Blok galerija; NBKM. Teret.
Odabrane
grupne izložbe:
2015 – Beč.
Aquarium. WHERE IS THE FISH;
2015 – Beč. Atelier Suterena. Ecumena;
2014 – Minhen. UAMOFestival. Pretty Ugly;
2014 – Beč. Exhibit.
Párhuzamos nyomok/Parallelspuren;
2014 – Traismauer. Austria. Fine Arts Galerie. Young Photographers Exhibition;
2014 – Beč. Lust gallery. Jedes Stück 1 Euro;
2014 – Beč. Aquarium. 3+1;
2014 – Beč. KMG Art Gallery. Selbstporträt 2014;
2014 – Beograd. KM8/Inex galerija. Nova kolekcija.
KM8. Belgrade
2013 –
Beograd. Progres. Errors Allowed, BJCEM;
2013 –
Beograd. Paviljon Cvijeta Zuzorić. Trijenale proširenih medija;
2013 –
Beograd. Paviljon Cvijeta Zuzorić. Balkanski arhitektonski bijenale;
2013 –
Pleven. Ilia Beshkov Gallery. Phodar Biennial;
2012 –
Gornji Milanovac. Kulturni centar Gornji Milanovac. XI Međunarodni bijenale
umetnosti minijature;
2012 –
Čačak. Dom kulture Čačak. Republička izložba fotografija;
2011 –
Omoljica. Dom kulture Omoljica. Žisel;
2011 –
Čačak. Dom kulture Čačak. Republička izložba fotografija;
2011 – Novi
Sad. Galerija tehničkog fakulteta. Međunarodni kongres grafičkih tehnologija
PDP Convention 4;
2010 –
Beograd. Artget. Nevidljivi grad;
2010 – Novi
Sad. Galerija tehničkog fakulteta. Međunarodni kongres grafičkih tehnologija
PDP Convention 3;
2010 –
Čačak. Dom kulture Čačak. Republička izložba fotografija.
DOM OMLADINE
BEOGRADA ZAHVALJUJE MUZEJU SAVREMENE UMETNOSTI U BEOGRADU NA PODRŠCI U
REALIZACIJI OVE IZLOŽBE.
Нема коментара:
Постави коментар