четвртак, 11. фебруар 2016.

ANONIMNI PESNICI 5 u Domu omladine Beograda


Od aprila meseca u Domu omladine Beograda počinje peti ciklus besplatne pesničke radionice Anonimni pesnici, namenjene neafirimisanim ljubiteljima poezije. Radionica će se održavati od 3. aprila do juna 2016. godine (ukupno deset dvosatnih termina), nedeljom od 19 do 21 čas. Broj učesnika je ograničen, a radionica je namenjena uzrastu od 18 do 35 godina. Učešće je besplatno, ali su prijave obavezne putem mejla. Rok za slanje prijava je 20. mart 2016.

Posle četiri uspešno završene pesničke radionice, kroz koje je prošlo oko 40 polaznika, od kojih su se neki trajno zaljubili u poeziju a neki započeli trajna prijateljstva, Dom omladine Beograda poziva mlade koji vole poeziju i žele da je pišu, da se prijave i budu deo nove grupe koja će dva meseca u nepromenljivom sastavu zajedno raditi. Dobro su došli i oni koji misle da ne umeju da pišu ili to nisu nikada probali, ali žele da se izraze kroz poeziju. Cilj radionice je da okupi zaljubljenike u poeziju, koji će se pod vođstvom mentora, ali i u razmeni mišljenja i pesničkih iskustava sa drugim polaznicima, kreativno razvijati i učiti tehnici pisanja pesama.

Mentorka radionice je Ognjenka Lakićević, pesnikinja (dve zbirke poezije, „Ispod stepeništa“, „Ulubljenja“), i pevačica grupe Autopark, autorka većine tekstova pesama. Ognjenka je diplomirala na Filološkom fakultetu, na katedri za engleski jezik i književnost.

Pisane prijave treba da se sastoje od motivacionog pisma veoma slobodne forme u kome će kandidati obrazložiti zašto se prijavljuju, zašto bi voleli da bude deo radionice, i zašto (žele da) pišu. Takođe, potrebno je poslati i nekoliko svojih pesama. U slučaju da kandidat do sada nije pisao, mora biti veoma ubedljiv u motivacionom pismu. Izabraćemo kandidate za koje ocenimo da su najzainteresovaniji za rad i za koje nam se učini da bi najviše dobili od radionice, a samim tim i najviše pružili ostalim učesnicima kroz grupni rad.

Dom omladine Beograda je tokom proleća i jeseni 2014. i 2015. godine organizovao četiri ciklusa radionice Anonimni pesnici, pod vođstvom Ognjenke Lakićević. Osnovna ideja – rad sa najnovijom generacijom talenata u oblasti poetskog izražavanja – rezultirala je, pre svega, kvalitetnim pesmama koje su objavljivane onlajn i u štampanim izdanjima, međusobnim povezivanjem i saradnjom Anonimnih pesnika koja i dalje traje. Radionica se nastavlja i tokom 2016. godine, a izbor pesama koje su nastale do sada možete pogledati na blogu

UTISCI POLAZNIKA PRETHODNIH RADIONICA:
 

FILIP POPOVIĆ
Pre skoro godinu dana sam poslao svoje motivaciono pismo da konkurišem da budem deo radionice "Anonimni pesnici".

U svom motivacionom pismu sam naveo kako glupo plešem na žurkama, kako sam se zaljubio prošlog leta, kako sam plakao uz "Big fish", kako nisam rečit, i kako je poezija metak koji me promašio tokom školovanja. Napisao sam kako mi je poezija malo značila, ali kako me iznenada privukla i probudila znatiželju. Napisao sam opet kako nisam rečit,  kako svi se bolje izražavaju od mene, i zar je tako da drugi bolje dočaraju kako se ja osećam?

Na prvu radioniciu sam kasnio i trčao solidnih 5 minuta (olimpijac, šta da vam kažem) da bih malo manje kasnio. Zadihan, upoznajem se sa ostalima i odgovaram na pitanje šta očekujem od radionice. Novi par očiju. Ako mogu da naučim da bar malo drugačije gledam na stvari nego što sam do sada, radionica je za mene uspeh.

Deset radionica kasnije, kada se odradi sva gruba matematika sabiranja utisaka, kakva je suma?
Šta može da uradi deset druženja sa divnim ljudima, na početku strasti?

Šta može da se desi tokom nekoliko nedelja deljelja, pisanja i pričanja o drugima,pardon, mislim o sebi, pardon, o poeziji?

Šta može da se dogodi ako svakog dana izdvojiš parče vremena za prazan dokument?

Tražio sam metak da me pogodi i novi par očiju, šta sam dobio?
Šibnuo me napalm. Dobio sam glas.
Sada večno go(vo)rim
Da se pojmim bez poezije je težak poduhvat

Hvala Olji na svim komentarima, linkovima, mejlovima, savetima, diskusijama, pričama, forama, pesmama, porukama, odgovorima kao i novim pitanjima. Najviše hvala što si čitala naše pesme i tolko trudila kao malo ko, iako nisi stizala da spavaš.

Isto tolko hvala, ako ne i više, Aleksandri, Anđeli i Dragani na svemu tokom tih sedenja u polukrugu. Bilo je posebno.

ANĐELA ĐINOVSKI

Iako poezija danas nije popularna, osim u užim krugovima (ispravite me ako grešim, to je moj utisak), drago mi je da Dom omladine Beograda organizuje ovu radionicu, jer je to vrlo lep način "promovisanja" pesnistva i podsticanja mladih da pišu i trude se da budu što bolji u tome. Zadovoljna sam radionicom, ispunila je moja očekivanja - krenuvši od znanja stečenog za 10 termina, pa sve do učesnika, koji su, čini mi se, postali nešto više od poznanika (drugari :)).  Preporučujem učešće u ovoj radionici svima koji su manje ili više opčinjeni poezijom, vole da pišu, ili makar obožavaju da čitaju napisano, jer je ovo jedinstveno iskustvo koje može biti od velikog značaja za dalji radi u oblasti poezije.

DRAGANA MILOŠEVIĆ
 

Veoma sam srećna što sam bila deo ove radionice.Ona je za mene višestruko važna: pokrenula je neki uspavan deo mene, sa mojih misli skinula memlu, počela sam jasnije da se izražavam, redovnije pišem. Dobila sam neku pokretačku snagu koja je zahuktala moje motore, ali ne samo što se pisanja tiče, nego uopšte. Veoma je dragoceno i što sam na njoj upoznala divne, dobronamerne ljude koji misle svojom glavom. Posebnu zahvalnost dugujem našoj putevoditeljki Ognjenki Lakićević, koja nas je vrlo vešto i posvećeno usmeravala.

ALEKSANDRA TASOV
 

Radionica ''Anonimni pesnici'' je značajno iskustvo koje nauči svakog ko ima ikakvih ambicija da piše poeziju: kako da primi kritiku/uputi kritiku i primeni kritike kako bi napredovao u svom radu. Verovatno najbitnija uloga radionice jeste povezivanje mladih ljudi koji pišu poeziju i nalet nadahnuća koji je rezultat toga, tj. samo sticanje radnih navika kada je pisanje poezije u pitanju.

Veliko hvala Olji na posvećenosti, razumevanju, motivaciji i podršci kako za vreme same radionice tako i nakon nje. Drago mi je što sam imala priliku da budem deo ''Anonimnih pesnika'' i upoznam sjajne ljude zbog kojih je svaki od ukupno deset termina radionice bio zanimljiv.

Нема коментара:

Постави коментар