Tragom Gastarbajterske rute-Opersko putovanje od Berlina, preko Minhena, Beča, Beograda
i Sofije do Istanbula
Petak, 3. jun
19:00 - Centar za kulturnu dekontaminaciju
21:30 - KC Grad
ULAZ JE SLOBODAN!
Komična opera u Berlinu još od 2012. godine ubedljivo
dokazuje da muzičko-scenska dela nipošto nisu nedostižna ostvarenja elitističke
umetnosti, već da u njima može uživati publika različite kulturne pripadnosti i
različitog socijalnog porekla. Zahvaljujući podršci Saveznog fonda za kulturu
SR Nemačke, Mercedes-Bencovog ogranka u Berlinu i Goethe-Instituta u Beogradu
ovaj jedinstveni program kulturne disperzije sada po prvi put stiče međunarodni
karakter.
U nedelju, 29. maja Operski dolmuš kreće na put ka
Istanbulu, preko Minhena, Beča, Beograda i Sofije, prateći takozvanu
gastarbajtersku rutu kojom već decenijama, od 60-ih godina prošlog veka,
svakodnevno putuju brojni ekonomski migranti u Zapadnoj Nemačkoj, u želji da
godišnji odmor provedu u domovini.
Operski dolmuš je muzičko-scenska predstava namenjena
kulturnoj disperziji čiji učesnici mogu stati u jedan minibus: dva pevača,
troje instrumentalista i jedan voditelj. Ovi umetnici ciljano posećuju gradske
četvrti u kojima živi mnogo stanovnika različitog porekla, da bi tamo - pri
neposrednim muzičkim, kreativnim i ličnim susretima - pokazali i dokazali to da
muzičko pozorište govori univerzalnim jezikom. Specijalno za ovu priliku
Operski dolmuš pripremio je revijalni program u trajanju od 45 minuta, istražujući
sve razloge i motive koji ljude navode da sreću traže daleko od domovine,
uprkos nostalgiji. Operski dolmuš proistekao je iz ideje rukovodioca projekta
Selam opera! Mustafe Akće. Dramaturg Johana Val je u skladu sa pet stanica na
putovanju Operskog dolmuša osmislila ovu reviju od pet muzičko-scenskih slika.
Kao i u samoj operi, u centru svake slike nalazi se po jedno veliko, svima
blisko osećanje, oko kojeg se zatim plete muzička radnja: od sna o sreći u
dalekom svetu, preko ambivalentnih osećanja pri suočavanju sa realnošću ovde i
sada, gubitka jasne slike o tome gde čovek tačno pripada, pa do gorko-slatke
utehe sećanja i ideje da domovina možda ipak ne mora biti samo jedna. Ovako
koncipiranu reviju režirala je Aniša Bondi. Program je koncipiran kao kratko
putovanje kroz istoriju muzičkog pozorišta: od začetaka opere u italijanskoj
renesansi, preko bečkog klasicizma, italijanske i francuske komične opere
(opera buffa i opéra comique), istočnoevropskih remek-dela s kraja 19. i
početka 20. veka, pa sve do berlinskih džez mjuzikala iz zlatnih i ludih 20-ih
godina prošlog stoleća.
Na ovoj gastarbajterskoj ruti Operski dolmuš posetiće i
Beograd, gde će u petak 3. juna prirediti 2 izvođenja, u 19 sati u CZKDu i u
21:30 u KC Gradu. Nakon izvođenja biće organizovan razgovor sa umetnicima. Za
umetnike koji učestvuju u Operskom dolmušu, neki od njih već godinama, biće to
istraživačko putovanje na nepoznata mesta, ali i u nedovoljno poznate epizode
iz nemačke istorije. Nastupi u Minhenu, Beču, Beogradu, Sofiji i Istanbulu
multikulturnim protagonistima Operskog dolmuša pružiće priliku da stupe u
kontakt s ljudima, da im približe muzičko pozorište kao izraz osećanja, ali i
da s njima podele zajednička iskustva i priče.
Više informacija o projektu ovde
Нема коментара:
Постави коментар