Otvaranje izložbe u utorak, 28. juna u 19:00
Izložba traje do 10. jula 2016.
Galerija Doma omladine Beograda
Tokom dva meseca Dražić je
postepeno glačala pronađeni kamen. Ovakav način rada na prvi pogled
podseća na proces ljudske erozije. Kao što površina spomenika
progresivno nestaje, tako i grube ivice i šupljine kamena polagano
isčezavaju.
Proces je dokumentovan u formi videa, koji ispituje pojedinačne faze transformacije. Metod beleženja podseća na simulaciju arhitektonskog modela u 3D programu, čineći ideju vizuelno pristupačnom. Video evocira monumentalnost, budući da je svaka referenca na veličinu realnog objekta oduzeta. Međutim, postavljanje izglačanog fragmenta u neposrednoj blizini video rada čini kontrast upadljivim i samim tim rađa pitanje o odnosu predstave i realnosti.
Ideja o finalnoj formi kamena nije postojala, već je sama priroda fragmenta diktirala svoj krajnji oblik. Ipak, forma do koje Dražić dolazi u finalnoj fazi neodoljivo podseća na rane skulpture samog Vojina Bakića. Više od čiste formalne transformacije, rad se odnosi i na ambivalentnost objekta i njegove funkcije, neprekidnog kretanja između skulpture i arhitekture.
Proces je dokumentovan u formi videa, koji ispituje pojedinačne faze transformacije. Metod beleženja podseća na simulaciju arhitektonskog modela u 3D programu, čineći ideju vizuelno pristupačnom. Video evocira monumentalnost, budući da je svaka referenca na veličinu realnog objekta oduzeta. Međutim, postavljanje izglačanog fragmenta u neposrednoj blizini video rada čini kontrast upadljivim i samim tim rađa pitanje o odnosu predstave i realnosti.
Ideja o finalnoj formi kamena nije postojala, već je sama priroda fragmenta diktirala svoj krajnji oblik. Ipak, forma do koje Dražić dolazi u finalnoj fazi neodoljivo podseća na rane skulpture samog Vojina Bakića. Više od čiste formalne transformacije, rad se odnosi i na ambivalentnost objekta i njegove funkcije, neprekidnog kretanja između skulpture i arhitekture.
Нема коментара:
Постави коментар