Održana prva centralna konferencija za medije povodom 53. Bitefa
U sredu, 26.
juna u 12 časova u Skupštini Grada Beograda održana je prva centralna
konferencija za medije povodom 53. Bitefa. Ovogodišnji Bitef će se održati od
17. do 26. septembra pod sloganom Počnimo ljubav iz početka.
Na konferenciji
su se prisutnim novinarima obratili Miloš Latinović, direktor Bitef teatra,
Ivan Medenica, umetnički direktor Bitefa, Ivan Karl, sekretar za kulturu Grada
Beograda, Jana Savić Rastovac, izvršna kreativna direktorka McCann Beograd i
Daniela Spaseva, art direktorka McCann Skopje i autorka postera za ovogodišnji
Bitef.
Predstavljen je koncept,
selekcija, vizuelni identitet 53. Bitefa, kao i sponzori i prijatelji
festivala. Sve predstave objedinjuje slogan Počnimo ljubav iz početka koji se
podjednako referiše na obe njegove glavne linije, i estetsku i
tematsko-problemsku. U deset dana trajanja festivala publika će moći da pogleda
u okviru glavnog programa predstave iz Francuske, Nemačke, Belgije, Hrvatske,
Srbije, Slovenije, Nigerije, Brazila.
Konferenciju je
otvorio direktor Bitef teatra Miloš Latinović izrazima zahvalnosti svima koji
su podržali festival uz posebnu zahvalnost Sekretarijatu za kulturu Grada
Beograda i Ministarstvu kulture i informisanja Republike Srbije, ustanovama uz
čiju podršku ovaj međunarodni festival postoji više od pola decenije.
Ivan Medenica, umetnički
direktor Bitefa, istakao je da je razmišljanje o konceptu ovogodišnjeg Bitefa
počelo pre tačno godinu dana u istoj zgradi, u istom kontekstu, kada je
najavljivan 52. Bitef.
Na prošlogodišnjoj konferenciji dirnulo me je pitanje
novinarke Vukice Strugar – "zar pozorište ne treba da nam da i neku utehu
i nadu u ovim jezivim vremenima u kojima živimo?". Ta emocija i pitanje
ostali su mi usađeni u svesti i razmišljao sam kako bi Bitef mogao da doprinese
tome, a da to ne radi naivnim optimizmom. Ovogodišnji slogan zvuči
optimistički, šlager Beti Đorđević Počnimo ljubav iz početka - treba da bude ishodište ovogodišnjeg
festivala, da kroz različite pozorišne forme obnovimo humanističke vrednosti na
kojima bi društvo trebalo da se zasniva.
Bitef tim zahvaljuje se gospodinu Vladanu Koraću koji
je ustupio prava za korišćenje naziva numere Počnimo ljubav iz početka kao
zvaničnog slogana manifestacije, autora Aleksandra Koraća, čiju je čuvenu pesmu
otpevala Beti Đorđević.
Medenica je
istakao i da je vid savremenog pozorišta u kojem se najočiglednije gradi ovaj,
alternativni oblik društvene zajednice jeste onaj koji se bazira na pojačanom
učešću gledalaca, brisanju naturalističkog četvrtog zida između društvene
realnosti gledališta i fikcionalne realnosti scene, prožimanju i saradnji
izvođača i gledalaca.
Najaktuelniji oblik takvog, interaktivnog pozorišta
danas se najčešće određuje kao "imerzivno pozorište". Ovakva nova
zajednica, zasnovana na učestvovanju, prepuštanju i saradnji u okviru izvođačke
situacije, krajnji je ishod glavnog programa 53. Bitefa. On se ostvaruje u
predstavi Pozvani koreografa Sepe Bajensa u produkciji poznate belgijske trupe
Ultima Vez iz Brisela kojom se 53. Bitef zatvara, najavio je Medenica.
Ivan
Karl, sekretar za kulturu Grada Beograda iskakao je
zadovoljstvo jer se svake godine regeneriše podrška Bitef festivalu i na
gradskom i na republičkom nivou. To je dobar primer saradnje institucija zarad
podrške nečemu što promoviše najveće moguće vrednosti, poput Bitefa.
Bitef je teatarski svetionik u ovom delu Evrope i
sveta čije svetlo dopire veoma daleko. Bitef ima crtu koja pored uvoznog
karaktera ima i izvozni karakter - sve predstave koje su prikazane na Bitefu
imaju otvoren put u svet između ostalog upravo zbog toga što su bile deo
Bitefovog repertoara. Verujem da će ljubav koja počinje iz početka svake godine
biti sve veća.
Podsetimo se,
53. Bitef svečano će otvoriti predstava Orest u Mosulu, jednog od najvećih
reditelja današnjice Mila Raua. Predstave ovogodišnjeg glavnog programa će se
pored beogradskih pozorišta izvoditi i u alternativnim prostorima koji će biti
adaptirani za potrebe 53. Bitefa.
VIZUELNO REŠENJE
Partner festivala I&F Grupa, treću
godinu za redom kroz podršku Bitefu daruje poklon Beogradu i ljubiteljima
pozorišta. Ova saradnja je od ove godine proširena, tako da će agencija McCann
koja posluje u okviru I&F Grupe pružiti kreativnu podršku festivalu u vidu
novog vizuelnog identiteta i realizacije kampanje.
Veoma smo počastvovani što ćemo ove godine i kreativno
sarađivati sa Bitef festivalom. Čuveni plakat Bifet festivala je i sam za sebe
malo umetničko delo, te u tom smislu pravi izazov za kreativnu agenciju,
izjavila je Jana Savić Rastovac, izvršna kreativna direktorka McCann Beograd.
Pristiglo više od 50 izuzetno dobrih kreativnih
rešenja od kreativaca iz McCann agencija, a ima ih ukupno 12, u regionu Adriatik
i Nordik regiona. Bilo je interesantno videti kako temu ovogodišnjeg Bitefa
sagledavaju umetnici sa različitih kulturoloških prostora i koliko toga
zajedničkog delimo u svetovima u kojima živimo. Žiri sastavljen od 12
kreativnih direktora, kao i Bitef festival, na kraju je izdvojio jednu ideju
koja neobično snažno poziva na promišljanje. U pitanju je vizuelno rešenje
autorke Daniele Spaseve, art direktorke McCann Skopje.
TEMA FESTIVALA
Ovogodišnja tema - "Raspadanje modernog
sveta" - nije iziskivala neko posebno istraživanje, jer moderni svet se
dešava nama. Materijalizacija i digitalizacija su učinile svoje, potrebno je
bilo da samo duboko pogledam u sebe i oko sebe. Simbolika noževa nametnula se
prirodno kao nedvosmisleni odgovor na ono što nam se dešava - hladnoća među
ljudima, otuđivanje na svim nivoima, od porodične, partnerske do političke
zajednice, raspadanje humanih ideala. Noževi su metafora svih okupljanja u svim
zajednicama, kakve su danas. Pitanje je da li se nama sviđa sve ono što nam se
servira, objasnila je Daniela Spaseva, art
direktorke McCann Skopje.
REZEVACIJA I PRODAJA KARATA
Rezervacija ulaznica za sve predstave 53.
Bitefa počeće 15. avgusta i trajati do 1. septembra, dok će prodaja ulaznica
početi 2. septembra.
PODRŠKA
Podršku
festivalu pružili su i Ambasada Švajcarske u Beogradu, Ambasada SR Nemačke u
Beogradu, Goethe-Institut Beogradu i Francuski institut u Srbiji. Takođe se zahvaljujemo najstarijem prijatelju
festival kompaniji Coca Cola Hellenic Srbija, vodećoj domaćoj IT kompaniji
TeleGroup koja podržava umetnost pod sloganom IT is Art, kompaniji Schweppes koja je i ove godine sa
nama i Societe General Banka Srbija koja nam se o dove godine pridružila kao
prijatelj festivala
Нема коментара:
Постави коментар