четвртак, 25. јул 2019.

Beograd predložen za najbolju lokaciju za snimanje reklama




Piše: Zoran Janković


Nominacije za najbolje lokacije za snimanje filmova, TV serija i reklama koje dodeljuje Svetska asocijacija menadžera lokacija (LMGI – Location Managers Guild International) su zvanično objavljene. Srbija se po prvi put našla na ovoj listi zahvaljujući reklami „Organska hrana za sve“ za nemački brend Penny snimanoj u srcu Beograda.



Za upečatljive kadrove Terazija, Uzun Mirkove, starog železničkog mosta i krovova novobeogradskih blokova zaslužna je beogradska produkcijska kuća Emote i kompletan domaći scenografski tim zajedno sa još oko 700 članova ekipe, statista i logističara koji su učestvovali u realizaciji najambicioznijeg reklamnog spota snimljenog u Srbiji prošle godine.

“Baveći se realizacijom reklama ne razmisljate često o nagradama ove vrste, jer to najčešće nije krajnji cilj u ovoj formi produkcije. Zato je Emote produkciji veoma drago što smo deo odabrane grupe i imamo čast da se takmičimo sa najvećim svetskim produkcijama kao i da budemo na istoj dodeli nagrada na kojoj su nominovane kuce poput HBO i Netflix. Penny je bio važan projekat kako za nas, tako i za celokupnu našu industriju i pozicioniranje Beograda na mapi najpoželjnijih destinacija za snimanje raznih projekata, kako reklama tako i filmova. Sama činjenica da smo došli i do nominacije ovakve vrste treba da nam da podstrek da negujemo mogućnosti koje Srbija pruža i potrudimo se svi zajedno da stvorimo još  boljeuslove, jos poslova za naše talentovane mlade ljude i napravimo još pokretnih slika za pamćenje! Hvala Nemačkoj produkciji Tony Petersen Film za prelepu saradnju, kao i Srpskoj filmskoj asocijaciji što nas je nagovorila da podnesemo kandidaturu. Držimo palčeve za 21. septembar!.”, smatra Bogdan Petković, izvršni producent nominovanog projekta.



Proglašenje pobednika i dodela nagrada biće održana 21. septembra u Los Anđelesu.

Projekat „Organska hrana za sve“ nominovan je u konkurenciji sa projektima „Dream Crazy“ Nike-a, inače nominovanog i za nagradu Emi, kampanju Huawei sa Gal Gado snimane na Islandu, reklamu Nacionalne Geografije i South India Bank snimane u Turskoj. Ova činjenica govori da je naša industrija reklama rame uz rame sa najvećim advertajzing agencijama i jednako kao film je važna za promociju kreativnog i turističkog imidža Srbije. Tako zahvaljujući domaćoj industriji reklamne produkcije naša celokupna filmska industrija ulazi na vrata jedne uticajne holivudske filmske asocijacije.

Izuzetno važnu ulogu u privlačenju ovih projekata odigrao je program Ministarstva privrede Vlade Republike Srbije za investicije u audiovizuelno delo prvobitno namenjen filmskim projektima, ali zahvaljujući kome je obim inostranih reklamnih poslova toliko porastao da je u proteklih 14 meseci direktno privukao 4,5 miliona EUR inostranih projekata i ova brojka vrtoglavo raste.



Popularnost snimanja u istočnoj Evropi raste svakim danom i konkurencija sa zemljama kao sto su Hrvatska, Estonija, Poljska, Češka, pa čak i Ukrajna postaje sve oštrija.

„Ovaj vest je izuzetno važna za Grad Beograd i njegove službe koje su direktno učestvovale u realizaciji i pokazale da je moguće organizovati snimanja na najzahtevnijim centralnim lokacijama, kao i da je bliska saradnja grada i produkcijskih kuća prioritet na kome sekretarijat radi.“ , rekao je Darko Glavaš, iz sekretarijata za vanredne poslove koji je prva tačka kontakta za sve filmske produkcije.

Pored nagrada za najbolju lokaciju u reklami, nagrade će biti dodeljene u jos 4 kategorije: za najbolju lokaciju u filmu, TV seriji, istorijskoj drami i najbolju filmsku kancelariju. Na ovoj ceremoniji posebna nagrada za životno delo biće uručena reditelju Piteru Viru.

Нема коментара:

Постави коментар