Piše: Zoran Janković
Nominacije za najbolje lokacije
za snimanje filmova, TV serija i reklama koje dodeljuje Svetska asocijacija
menadžera lokacija (LMGI – Location Managers Guild International) su zvanično
objavljene. Srbija se po prvi put našla na ovoj listi zahvaljujući reklami
„Organska hrana za sve“ za nemački brend Penny snimanoj u srcu Beograda.
Za upečatljive kadrove Terazija,
Uzun Mirkove, starog železničkog mosta i krovova novobeogradskih blokova
zaslužna je beogradska produkcijska kuća Emote i kompletan domaći scenografski
tim zajedno sa još oko 700 članova ekipe, statista i logističara koji su
učestvovali u realizaciji najambicioznijeg reklamnog spota snimljenog u Srbiji
prošle godine.
“Baveći se realizacijom reklama ne razmisljate često o nagradama ove
vrste, jer to najčešće nije krajnji cilj u ovoj formi produkcije. Zato je Emote
produkciji veoma drago što smo deo odabrane grupe i imamo čast da se takmičimo
sa najvećim svetskim produkcijama kao i da budemo na istoj dodeli nagrada na
kojoj su nominovane kuce poput HBO i Netflix. Penny je bio važan projekat kako
za nas, tako i za celokupnu našu industriju i pozicioniranje Beograda na mapi
najpoželjnijih destinacija za snimanje raznih projekata, kako reklama tako i
filmova. Sama činjenica da smo došli i do nominacije ovakve vrste treba da nam
da podstrek da negujemo mogućnosti koje Srbija pruža i potrudimo se svi zajedno
da stvorimo još boljeuslove, jos poslova
za naše talentovane mlade ljude i napravimo još pokretnih slika za pamćenje!
Hvala Nemačkoj produkciji Tony Petersen Film za prelepu saradnju, kao i Srpskoj
filmskoj asocijaciji što nas je nagovorila da podnesemo kandidaturu. Držimo
palčeve za 21. septembar!.”, smatra Bogdan Petković, izvršni producent
nominovanog projekta.
Proglašenje pobednika i dodela nagrada biće održana 21.
septembra u Los Anđelesu.
Projekat „Organska hrana za sve“ nominovan je u konkurenciji
sa projektima „Dream Crazy“ Nike-a, inače nominovanog i za nagradu Emi,
kampanju Huawei sa Gal Gado snimane na Islandu, reklamu Nacionalne Geografije i
South India Bank snimane u Turskoj. Ova činjenica govori da je naša industrija
reklama rame uz rame sa najvećim advertajzing agencijama i jednako kao film je
važna za promociju kreativnog i turističkog imidža Srbije. Tako zahvaljujući
domaćoj industriji reklamne produkcije naša celokupna filmska industrija ulazi
na vrata jedne uticajne holivudske filmske asocijacije.
Izuzetno važnu ulogu u privlačenju ovih projekata odigrao je
program Ministarstva privrede Vlade Republike Srbije za investicije u
audiovizuelno delo prvobitno namenjen filmskim projektima, ali zahvaljujući
kome je obim inostranih reklamnih poslova toliko porastao da je u proteklih 14
meseci direktno privukao 4,5 miliona EUR inostranih projekata i ova brojka
vrtoglavo raste.
Popularnost snimanja u istočnoj Evropi raste svakim danom i
konkurencija sa zemljama kao sto su Hrvatska, Estonija, Poljska, Češka, pa čak
i Ukrajna postaje sve oštrija.
„Ovaj vest je izuzetno važna za Grad Beograd i njegove službe koje su
direktno učestvovale u realizaciji i pokazale da je moguće organizovati
snimanja na najzahtevnijim centralnim lokacijama, kao i da je bliska saradnja
grada i produkcijskih kuća prioritet na kome sekretarijat radi.“ ,
rekao je Darko Glavaš, iz sekretarijata za vanredne poslove koji je prva tačka
kontakta za sve filmske produkcije.
Pored nagrada za najbolju lokaciju u reklami, nagrade će
biti dodeljene u jos 4 kategorije: za najbolju lokaciju u filmu, TV seriji,
istorijskoj drami i najbolju filmsku kancelariju. Na ovoj ceremoniji posebna
nagrada za životno delo biće uručena reditelju Piteru Viru.
Нема коментара:
Постави коментар