Obično na 7 veličanstvenih dođem
posle projekcije-dve na XX Festivalu nitratong filmu. Gledajući te filmove iz
naftalina divim se kadrovima, poetici, smirenosti da se priča ispriča, bez
nakaradne potrebe da se posmatrač po svaku cenu i instat zadivi ili šokira
bukom i besom. Polako, poetično, natenane.. I pitam se gde to nestade. U ovoj
novoj holivudskoj produkciji munjevitog ritma i bez suštinske radnje.
A onda dođem u Kombank dvoranu na
jedan inovatan film, u kojem je vreme baš relativno, gde smo u prirodi, u nekoj
senci, po pomračini, prepušteni njoj na milost i nemilost. Fim bez dijaloga,
neka je vrsta ambijentalnog zen dokumentarnog filma, sa svim onim atributima
koji su krasili rane filmove. Tu je slika i tu je i ton.
Povratak filmskim korenima. U
simbiozi oni tvore poetiku, vizuelni raj. Kroz duge, statične kadrove, film
"San ima svoju kuću" razvija kontemplativno, hipnotičko iskustvo,
nalik slikama koje se kreću, mešajući živu akciju, nepokretnu fotografiju i
rukom rađene crteže. Huk vodopad i nebo posuto zvezdama, raznobrokne
impresionističke krošnje kao slikane kičicom ili pastelom (kao što je to činio
moj deda), potok koji mistično teče, senke koje zamiču za brdima, konj
uplašenog oka ... No, u trenutnku kada počinje da grmi i seva (i vreme se
menja) taj utisak je dodatno pojačan debelo odšrafljenom klimom u renoviranoj
dvorani.
Ovaj film je prilika da otkrijete
šta svetlost stvara u bioskoskoj pomračinu. Imajte hrabrosti i znatiželje da
zaronite u Barlijeve snove.
Napomena: ovaj film kako
je naznačeno nije preporučljiv epileptičarima.
Posle filma u sali broj 5 Skot
Barli je održao noćnu radionicu.
Skot Barli,
mladi britanski
reditelj smatra se najperspektivnijim avangardnim filmskim autorom današnjice. Rođen JE 11. novembra 1992. godine
u Velsu. Njegov
rad vezan je za Remodernist film.
Od početka 2015. godine Barli skoro isključivo snima svojim iPhone-om.
Najpoznatiji je, upravo, eksperimentalni
film iz 2017. godine, "Sleep Has
Her House", koji je zvanični žiri na Fronteirovom međunarodnom
dokumentarnom i eksperimentalnom filmskom festivalu u Goianiji (Brazil) dodelio
nagradu za najbolji film
Нема коментара:
Постави коментар