28. jun - 3. jul MMXVIII
Čikaški hip-hop mjuzikl Q-gents, koji je američki MTV opisao kao ništa manje nego brilijantan, zatim Please, continue - suđenje Hamletu sa pravim advokatima, sudijama i veštacima i Tit Andronik, hit predstava Zagrebačkog kazališta mladih i režiji Igora Vuka Torbice, koja je obeležila pozorišnu sezonu u regionu...
Ovo je samo deo bogatog programa petog Šekspir festivala koji će se, uz podršku UNIQA osiguranja, održati od 28. juna do 3. jula u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, centralnoj festivalskoj lokaciji – velelepnoj Vili Stanković u Čortanovcima, Malom pozorištu “Duško Radović” i Akademiji umetnosti Novi Sad.
Sudnica je mesto događanja, a igra se samo scena ubistva Polonija. Gertruda će biti Svetlana Bojković, Ofeliju će dočarati Jelena Đulvezan, inače mlada glumica u poodmakloj trudnoći, dok će Hamleta igrati Aleksandar Milković, njen suprug.
„Već petu godinu zaredom Vila Stanković krajem juna meseca postaje Glob
teatar, a Dunav se pretvara u Temzu. Gosti iz Indije, Kine, Nemačke, SAD,
Irana, Finske, Belgije, Velike Britanije, Belorusije, Turske, Španije, Grčke …
sa svih strana sveta, dolaze nam i igraju Šekspira. Sve smo bliži ideji da svih
37 sačuvanih komada bude izvedeno na našoj maloj pozornici a publika iz čitavog
okruženja zdušno nam pomaže i učestvuje u ovom jedinstvenom poduhvatu.
Ove godine očekuju nas zaista iznenađujuće forme, koje
najpoznatija Šekspirova dela smeštaju u današnjicu, u moderno doba. U Q-gents glavni akteri, prerušeni u žene
i u savršenom ritmu nam pričaju priču o Dva
viteza iz Verone. Ovaj mjuzikl potpisuju braća Q-Brothers, redovni izvođači
na njujorškom Brodveju.
U "Molim, nastavite (Hamlet)" (Please, continue), prema konceptu Rožera
Bernata i Jana Dajvendaka, suđenje Hamletu za
ubisto Poloniusa,vodiće pravi advokati veštaka, psihijatara, forenzičara i sudije, ali i tri domaća glumca u
ulogama Hamleta, Ofelije i Gertrude. Konačnu presudu o njegovoj
nevinosti doneće publika."
Sudnica je mesto događanja, a igra se samo scena ubistva Polonija. Gertruda će biti Svetlana Bojković, Ofeliju će dočarati Jelena Đulvezan, inače mlada glumica u poodmakloj trudnoći, dok će Hamleta igrati Aleksandar Milković, njen suprug.
Program će otvoriti predstava Tit Andronik Igora Vuka
Torbice, koju su kritičari proglasili jednim od najznačajnijih dela prošle
sezone“ objašnjava Nikita Milivojević, direktor i idejni tvorac Festivala i
dodaje da je ova godina nova jedinstvena prilika da domaća pozorišna publika
pogleda najaktuelnije predstave savremene svetske produkcije posvećene
Šekspiru:
Širom sveta Šekspir se takođe igra i za najmlađe gledaoce. U
njegovim komadima ponekad ima toliko dečije fantazije da mi se čini da gotovo
svaki bi se mogao na određeni način igrati i za decu. Šekspir je uostalom bio i
glumac, a za glumce se često kaže da su Velika deca. Svi smo mi u stvari
velika deca, a pozorište nas podseća da to ne zaboravimo.
Sa velikom zahvalnošću onima koji su nam pomogli da i ove godine budemo
zajedno – dobrodošli na V Šekspir Festival!"
Kao što je to već nagovestio Milivojević, program će ove godine po prvi put biti proširen i Šekspirom za Veliku decu, za koji će ulaznice biti besplatne. Jelena Gavrić, producent Malog pozorišta Duško Radović rekla je da
će kao prateći program Festivalu, od 30. juna do 2. jula biti izveden i Šekspir za veliku decu.
„Uz prethodnu rezervaciju karata, publika će moći besplatno da uživa u predstavama iz Engleske, Grčke i Srbije“, istakla je ona i dodala da je najbolje vreme da se Šekspir predstavi deci u uzrastu od pet do sedam godina.
„Uz prethodnu rezervaciju karata, publika će moći besplatno da uživa u predstavama iz Engleske, Grčke i Srbije“, istakla je ona i dodala da je najbolje vreme da se Šekspir predstavi deci u uzrastu od pet do sedam godina.
Šekspir festival, jedinstven u ovom delu Evrope i osmišljen kako bi
negovao dela najvećeg svetskog dramskog stvaraoca, četvrtu godinu zaredom
održava se uz pomoć i podršku UNIQA osiguranja.
„Velika nam je čast i zadovoljstvo što smo doprineli da ovaj
potpuno jedinstven festival i dramski događaj sezone, ponovo pronađe put do
svoje verne publike. Za nas u UNIQA osiguranju, ova manifestacija je prilika da
podržimo kulturu i pozorišnu scenu u Srbiji. Na taj način, ostajemo verni
velikom i važnom zadatku –promociji pravih vrednosti i ulaganju u zajednicu u
kojoj poslujemo. Posebno nam je drago što će ove godine, u okviru Šekspira za Veliku decu i deca imati
priliku da upoznaju i zavole dela najznačajnijeg dramskog stvaraoca“, izjavila
je Sonja Marić, direktorka marketinga i korporativnih komunikacija UNIQA
osiguranja.
Ulaznice za ovo jedinstveno dramsko iskustvo moguće je nabaviti po ceni od 500 do 900 dinara.
Osnivanje Šekspir festivala u Srbiji inicirao je reditelj Nikita
Milivojević nakon premijere njegove predstave „Henri VI” u čuvenom Glob teatru
u Londonu u maju 2012. godine. Pored želje da nam otkrije Šekspira na nov
način, Nikita Milivojević je bio vođen
idejom da se Vila Stanković - izuzetan prostor zatvoren za javnost u Srbiji,
učini atraktivnim kulturno-turističkim mestom.
Četvrtak, 28. jun, 20h
TIT ANDRONIK (2h)
Režija: Igor Vuk Torbica
SNP, Novi Sad
Petak, 29. jun, 20h
Dreams Come True (Švajcarska, Francuska, Španija)
Koncept: Roger Bernat & Yan Duyvendak
Vila Stanković, Čortanovci*
Subota, 30. jun, 20h
Q Brothers (Čikago, SAD)
Tekst i režija: Q Brothers
Vila Stanković, Čortanovci*
Nedelja, 1. jul, 20h
MLETAČKI TRGOVAC
(2h 30’ sa pauzom)
Režija: Michael Gunther
Vila Stanković, Čortanovci*
* U slučaju vremenskih nepogoda predstave „Molim, nastavite
(Hamlet)“, „Q Gents“, "Mletački trgovac" se izvode u Srpskom narodnom
pozorištu (Novi Sad), o čemu će na web i fb stranici festivala biti istaknuto
obaveštenje na dan
izvođenja predstave do 16:30 h.
POČETAK PRODAJE ULAZNICA:
UTORAK, 12. JUN 2018. u 12:00
Prodaja ulaznica se vrši na svim ovlašćenim prodajnim
mestima EVENTIMA u Srbiji ( www.eventim.rs)
PRATEĆI PROGRAM:
Šekspir za veliku decu
BURA*
Malo pozorište Duško Radović (Beograd, Srbija)
Režija: Nikita Milivojević
Malo pozorište Duško Radović, Beograd
Nedelja, 1. jul, 18h
SAN LETNJE NOĆI*
Thesis Theatre Company (Atina, Grčka)
Režija: Michalis Sionas
Malo pozorište Duško Radović, Beograd
Ponedeljak, 2. jul, 18h
ROMEO I JULIJA*
The HandleBards (Orel, Velika Britanija)
Režija: Nel Crouch
Malo pozorište Duško Radović, Beograd
*Ulaz slobodan uz
prethodnu rezervaciju ulaznice.
Ulaznice za program Šekspir za Veliku decu mogu se
rezervisati na blagajni Malog pozorišta „Duško Radović“ (Beograd).
RADIONICA
Nedelja, 1. jul, 17h
Add-RAP-tation
The Q Brothers
Akademija umetnosti Novi Sad
Učešće za radionicu uz prijavu
Akademija umetnosti Novi Sad ~
Utorak, 3. jul, 20h
Studenti 2. godine glume i režije (klasa prof. Nikite
Milivojevića)
SHAKESPEAR TRIBUTE BAND
SHAKESPEAR PARTY
Režija: Nikita Milivojević
Akademija umetnosti Novi Sad
Ulaz na predstavu je slobodan
VIŠE O PREDSTAVAMA I AUTORIMA
Zagrebačko kazalište mladih (Zagreb, Hrvatska)
TIT ANDRONIK
Režija: Igor Vuk Torbica
Tit Andronik je
prva od deset tragedija Šekspira, napisana 1593. odmah nakon njegove prve
istorijske tetralogije (tri Henrija VI i Ričard III), i ujedno jedan od
Šekspirovih najkontroverznije tretiranih komada. U izvornoj recepciji izuzetno
popularan (navodno se bez prekida izvodio 20 godina!), Tit Andronik je od 17.
do 20. veka bio gotovo potpuno ignorisan, pre svega, zbog svog krvavog zapleta.
Kao da se zapadna civilizacija licemerno htela odreći svoje krvoločne strane u
umetničkoj interpretaciji, premda je u istorijskoj stvarnosti tu stranu
neprestano i nemilice hranila i razrađivala. Tita Andronika su, tokom tog
razdoblja, umanjivali vrednost čak tvrdeći da to nije Šekpsirov komad. Na novi,
katarzični susret s Titom Andronikom ta je civilizacija bila spremna tek nakon
kataklizme Drugog svetskog rata, kada je duh vremena, po riječima Adorna,
slutio da ‘nakon Auschwitza više ne može biti poezije.’
Ipak, legendarna je Brookova postavka iz 1955. u Royal
Shakespeare Company krv i nasilje tretirala kao metaforu, verovatno svesna
blizine neposrednog iskustva realnog užasa, koji je bio zajednički činilac
tadašnje Evrope i većine sveta. Važilo je to i publiku koja je ovu postavku sa
velikim Lawrencom Olivierom i Vivian Leigh imala prilike gledati na gostovanju
u Zagrebu, koje ostaje jednim od zvezdanih trenutaka svetske i regionalne
pozorišne istorije.
Potom ga je rehabilitovao i u teoriji poljski teatrolog Jan
Kott u svom čuvenom delu Shakespeare, naš savremenik.
Danas, 62 godine kasnije, svet je značajno drugačije mjesto
– ili nije? Živimo u mešavini straha i uljuljkanosti, komfora i nesigurnosti,
pod pretnjom latentnih lokalnih i globalnih ratova, s iskustvom strašnog rata
na našim prostorima, omamljeni nezajažljivim konzumerizmom, otupljeni bujicom
nasilja kojem svakodnevno svedočimo kroz medije. Mi, djeca 21. veka,
impregnirani smo užasom i crnilom, a opet, jesmo li svesni šta je to zapravo?
Stoga Tit Andronik. Kao drama o krizi vođe, o njegovoj
odsutnosti; kao svedočanstvo o generacijskom
sukobu, o slepoj ambiciji starijih koji (čak i doslovno) proždiru vlastitu
djecu, o mladima koji gube bitku sa stvarnošću radi vlastite pasivnosti i
kratkovidosti; i, možda najviše, kao poligon za ispitivanje trivijalnosti zla,
danas tako akutno prisutnog. Ansambl ZeKaeMa prihvata se ovog izazova s Igorom
Vukom Torbicom kao rediteljem i Katarinom Pejović kao dramaturgom, u potrazi za
drugačijim pogledima koja ovaj kompleksni komad nudi, u potrazi za novim
pogledima na pitanja kojih se bojimo i ne želimo u njih gledati, a svesni smo
da su nam od presudne važnosti.
Igor Vuk Torbica је diplomirao
2013. na Katedri za pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u
Beogradu, u klasi prof. Alise Stojanović. Trenutno je na doktorskim studijama i
radi kao stručni saradnik na Odseku pozorišna režija. Kao asistent režije
sarađivao je na predstavama Dina Mustafića („Rođeni u YU”, Jugoslovensko
dramsko pozorište, Beograd, te „Patriotic Hypermarket”, Bitef teatar, Beograd),
Sonje Vukićević („Rodoljupci”, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad) i Ane
Đorđević („Četrnaesta”, Narodno pozorište Republike Srpske, Banja Luka).
Režirao je Moliѐreovog „Don Juana” (Narodno pozorište „Toša Jovanović”,
Zrenjanin), von Kleistov „Razbijeni krčag” (Jugoslovensko dramsko pozorište,
Beograd), Tollerovog „Hinkemanna” (Zagrebačko kazalište mladih, Zagreb), von
Horváthove „Priče iz Bečke šume” (Gradsko dramsko kazalište „Gavella”, Zagreb),
Tolstojevo „Carstvo mraka” (Narodno pozorište u Beogradu).
Dobitnik je nagrade „Hugo Klajn” za najboljeg studenta
Pozorišne režije u generaciji. Njegova ispitna predstava na trećoj godini,
„Pokojnik”, dobila je glavnu nagradu festivala „Studio fest”, uvrštena je u
redovni repertoar Jugoslavenskog dramskog pozorišta, a na Nušićevim danima u Smederevu
proglašena je najboljom predstavom festivala. Za predstavu „Hinkemann”, Torbica
je na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu „Bez prevoda” u Užicu 2016. dobio
nagradu „Ardalion” za najbolju režiju. Prema oceni stručnog žirija i mišljenju
publike, to je bila najbolja predstava festivala. Na 31. festivalu „Gavelline
večeri” najbolja predstava bila je ponovno „Hinkemann”, a Torbica je dobio
Nagradu za režiju. Ista je predstava osvojila i Nagradu hrvatskog glumišta za
najbolju dramsku predstavu u celini, a na nedavnom 24. međunarodnom festivalu
malih scena u Rijeci, „Hinkemann” je osvojio čak četiri nagrade žirija, od čega
Igor Vuk Torbica za najboljeg reditelja.
Otvaranje 5. Šekspir festivala
Srpsko narodno
pozorište, Novi Sad / Scena „Jovan
Đorđević“
Četvrtak, 28. jun u 20.00
Zagrebačko kazalište
mladih (Zagreb, Hrvatska)
TIT ANDRONIK
Režija: Igor Vuk
Torbica
Prevod: Vladimir Gerić
Dramaturg: Katarina Pejović
Scenograf: Branko Hojnik
Kostimografkinja: Doris Kristić
Muzika: Alen Sinkauz i Nenad Sinkauz
Saradnica za scenski pokret: Blaženka Kovač Carić
Dizajn svetla: Aleksandar Čavlek
Dizajn zvuka: Miroslav Piškulić
Asistent kostimografkinje: Marta Žegura
Asistent reditelja: Robin Mikulić
Asistent dramaturga: Dorotea Šušak
Inspicijent: Milica Kostanić
Trajanje predstave: 2 h
Igraju:
Sreten Mokrović / Tit Andronik
Katarina Bistrović Darvaš / Tamora
Rakan Rushaidat / Aron
Mia Biondić / Lavinija
Petar Leventić / Saturnin
Adrian Pezdric / Mark Andronik
Dado Ćosić / Demetrije
Vedran Živolić / Hiron
Frano Mašković / Lucije
Jasmin Telalović / Alarb, Mucije, Macije, Dadilja
Milivoj Beader / Klaun
Robert Budak / Basijan, Emilije
Predstava Tit
Andronik u režiji Igora Vuka Torbice i izvođenju ansambla Zagrebačkog kazališta
mladih premijerno je izvedena u martu ove godine.
Jednako dobro prihvaćen od strane publike i kritike, Tit
Andronik Igora Vuka Torbice jedno je od ostvarenja koja su obeležila proteklu
sezonu u regionu.
Molim, nastavite (HAMLET)
Koncept: Roger Bernat & Yan Duyvendak
Šekspirov Hamlet ponovo je optužen za ubistvo Polonija. Za
potrebe suđenja Hamletu, iz pravnog sistema svake zemlje u kojoj se predstava
igra, pronalaze se stručnjaci koji u predstavi autonomno igraju svoje uloge
(sudija, tužilac, advokat, veštak …). Suđenja koja se inače dešavaju u
zatvorenim sudskim prostorima sada postaju deo pozorišne umetnosti. Glumci su
samo pojedini likovi iz Šekspirovog dela. U predstavu se uvode stručnjaci iz
sveta prava, i oni se menjaju sa svakim izvođenjem. Ni jedna predstava nije
ista, svaka presuda je drugačija i zavisi samo od glasa publike, koja se nalazi
u ulozi žirija. Neponovljivo pozorišno iskusto.
Ovim dinamičnim i uzbudljivim delom holandski i španski
“provokatori” Jan Dujvendak i Rodžer Bernat saslušavaju jednu od najbitnijih
institucija našeg građanskog društva, proveravajući granice između istine i
pravde, pozorišta i prava.
Molim, nastavite
(HAMLET) predstava je koja se igra od 2011. godine. Do sada je imala 146
izvođenja u 10 zemalja i 46 gradova. Nijedan od 146 izvođenja nije bio
identičan.
Koja je Vaša presuda? Da li odluka suda zavisi od sudijinog
raspoloženja? Od izlaganja advokata? Ko je u poroti? Kako Vaše lično ubeđenje
poprima oblik na sudskoj pozornici? Regrutovani su lokalni profesionalci iz
oblasti prava iz stvarnog života da se nadmeću
u simulaciji suđenja Hamletu. Povratak Šekspirovom junaku, koji je
optužen za ubistvo Polonija. Iskazi svedoka, izjava okrivljenog o krivici i
odgovor tužilaštva, iskazi veštaka – Molim, nastavite (Hamlet) donosi pravni
spektakl na pozornicu radi stvaranja drame u sudnici koja istražuje večito
neuhvatljivo pitanje – šta je istina?
Yan Duyvendak
Kako se suđenje za ubistvo odvija, mladi Hamlet biva optužen
za ubistvo Polonija…
Ovaj slučaj može podsećati na poznatu dramu, ali sve ostalo
u vezi njega je stvarno. Advokati iz stvarnog života, legitimni sudija, sudski
psiholozi …
Ovo nije lažno suđenje i nema identičnih nastupa.
Svi igraju svoje uloge i žele da budu pobednici, ali sudbina
mladića zavisi od balansa i na kraju imamo pravu porotu – možda i Vi budete u
njoj – koja će odlučiti o Hamletovoj krivici ili nevinosti.
Sama ideja Rodžera Bernata i Jana Dujvendaka je suđenje Hamletu
za ubistvo Polonija. Njihov koncept uvodi u predstavu timove profesionalnih
pravnika koji predstavljaju sudiju, tužioca i advokate odbarane, dok se članovi
porote biraju iz publike.
Roger Bernat,
diplomirao je režiju i dramaturgiju 1996. godine na Pozorišnom institutu
(Institut del Teatre) u Barseloni. Od 2008. godine njegov rad se bazira na
kreiranje protagoniste putem izmeštanja publike na scenu. Njegovi radovi su:
Public Domain (2008), The Rite of Spring
(2010), Please Continue (Hamlet)
(2011), Pending Vote (2012), Desplazamiento del Palacio de La Moneda (2014),
Numax-Fagor-plus (2014), No se registran conversaciones de interés (2016-17) i
The place of the Thing (2017). Ove predstave igrale su se u više od 30 zemalja.
Yan Duyvendak
poreklom iz Holandije, trenutno živi u Ženevi i Marseju. Umetnošću se bavio
kroz dve škole: École cantonale d’art du Valais i École supérieure d'art visuel
de Genève. Njegova profesija kao umetnika performansa otpočela je 1995. godine
sa prvim postavljenim delom Keep It Fun For Yourself. Njegov rad naglašava kako društvo spektakla u
kome živimo guši vezu između nas samih i stvarnosti. Ipak, njegov rad uvek
afirmiše ljudsko dostojanstvo i pokazuje u kojoj meri ga ugrožava naše društvo.
Njegovi najnoviji radovi, Made In Paradise (2008), zajedno sa Omar Ghaiatt i
Nicole Borgeat, Please, Continue (Hamlet) (2011), zajedno sa Rodžerom Bernatom,
kao i Sound of Music (2015) nesumnjivo su neki od njegovih najpolitičnijih
radova do sada.
Petak, 29. jun u
20.00
Vila Stanković,
Čortanovci
Molim, nastavite (HAMLET)
Koncept: Roger Bernat & Yan Duyvendak
Scenografija: u saradnji sa Sylvie Kleiber
Grafički dizajn: Marie-Klara Gonzalez; Nicolas Robel B.ü.L.b
Grafix
Organizacija: Helena Febrés Fraylich
Trajanje predstave: 2h 20’ (sa dve pauze)
Igraju:
- Hamlet / Aleksandar Milković
- Gertruda / Svetlana Bojković
- Ofelija / Jelena Đulvezan Milković
- Sudija / Dr Miodrag Majić
- Advokat odbrane / Petar Učajev
- Tužilac / Nikola Pantelić
Produkcija: Dreams Come True (Ženeva, Švajcarska)
Koprodukcija: Le
Phénix scène nationale de Valenciennes (Francuska); Huis a/d Werf (Holandija);
Théâtre du GRÜ (Švajcarska). Projekat je nastao podrškom: Ville de Genève;
République et canton de Genève; Pro Helvetia Fondation suisse pour la culture;
Migros pour-cent culturel; Loterie Romande; CORODIS (Švajcarska) and Ministerio
de Cultura-INAEM (Španija).
The Q Brothers (Čikago, SAD)
Q GENTS (DVA VITEZA IZ VERONE)
Valentin i Protej su zvezde u
senior kategoriji fudbalskog tima Verona College Prep i oni su glavni u školi.
Sve dok se Protej ne zaljubi u mračnu umetnicu Juliju i odustane od fudbala da
bi studirao umetnost. Valentin ne može da veruje da će Protej ostaviti sve
pogodnosti koje im fudbal donosi: devojke, žurke i što je najvažnije -
stipendije za koledž. Valentin se zaklinje da nikad neće zaljubiti, sve dok mu
pogled ne padne na novu navijačicu, Silviju. Kada Protejev tata uvidi
sinovljevu novonastalu ljubav prema umetnosti, brzo interveniše i prisiljava
sina da se vrati fudbalu. Protej i Julija, naravno moraju raskinuti, ali Protej
obećava da će joj ostati veran dok se jednog dana ponovo ne sastanu - nakon
završetka fudbalske sezone. Lakše je reći nego uraditi, jer je nova navijačica
Silvija na tribinama.
******
Mi smo Q Brothers. Mi glumimo,
repujemo, pišemo, režiramo. Stvaramo muziku, pozorište, film i tv emisije.
Pišemo hip hop muzičke verzije Šekspirovih dela postupkom koji nazivamo „Ad
–rep- tacije“ (Add-Rap-Tations). Održavamo kreativne hip hop radionice za decu
od 2 do 92 godine širom sveta. Stvaramo umetnost. Širimo ljubav. Verujemo u
zajedništvo. Volimo kada imate osmeh na licu!
Q Brothers pišu muzičke komade
gotovo 20 godina. Volimo da uzimamo klasična dela i prevodimo ih u moderni
kontekst, ostajući verni orginalnoj priči. Na ovaj način, verujemo da odajemo
poštovanje autorima dela, čineći njihove bezvremenske priče prihvatljivijim
savremenoj publici. Naše predstave su u rimi, izvode se sa orginalnom muzikom
koju pušta DJ na sceni. Nazivamo ih „Ad-Rep-Tacije“.
The Q Brothers su pozorišna trupa
iz Čikaga poznata po svojim rep / hip hop interpretacijama Šekspira. Njihov
postupak uzimanja klasičnih dela i daljeg prevođenja u moderni kontekst muzike
obezbedio im je status svojevrsne svetske atrakcije.
Muzičari, glumci, pisci,
predavači i DJ-evi, GQ i JQ tvorci su
nagrađivanih i međunarodno priznatih produkcija; Othello: The Remix doneo im je nominacije i
nagrade iz sveta muzike, nove saradnje,
kao i turneje od Nemačke, Londona, Poljske, preko UAE, do Australije i Novog
Zelanda. The Q Brothers su učestovali na brojnim muzičko scenskim festivalima
širom sveta (Globe to Globe, London; Lollapalooza music festival, Edinburgh Festival Fringe (MTM: UK Awards,
Best Lyrics and Best New Musical), Chicago Shakespeare Theater (Jeff Award,
Best Ensemble) …
Zahvaljujući originalnom pristupu
i novoj teatarskoj formi koju praktikuju, ostala dela su takođe donela pohvale,
turneje i nagrade: Funk It Up About Nothin’, Christmas Carol, The Bomb-itty of
Errors.
Ostala dela koja su naručena i
trenutno aktuelna su muzička verzija Homerove Odiseje pod nazivom Long Way
Home, “ms. estrada” (po Aristofanovoj Lizistrati), The Phaedrus Mixtape...
Pored pozorišta, Q braća su se
bavili i filmskom i TV industrijom. Kao muzičari i producenti takođe su
ostvarili značajan uspeh (album godine - Q Brothers’ The Feel Good).
Vode i radionice hip hopa za decu
svih uzrasta, a radili su i na različitim koledžima.
The Q Brothers na 5. Šekspir
festivalu učestuju sa svojom novom predstavom Q GENTS - gluma, hip hop i rep
sjedinjeni su u komadu “Dva viteza iz Verone”. Ovu adaptaciju naručio je
Šekspir festival iz Oregona (SAD) i ona je trenutno na svetskoj turneji. Dva glumca na sceni igraju više od 20 likova,
ne napuštajući pozornicu, konstantno u pokretu, pa se ovaj hip-hop mjuzikl može
smatrati i svojvrsnim pozorišnim i fizičkim poduhvatom.
Q Brothers će u okviru pratećeg
programa 5. Šekspir festival izvesti i radionicu “ADD RAP TATION” koja bi kroz
rad sa profesionalcima mladima približila hip hop i rep – svojevrsne globalne
muzičke fenomene. Radionica bi im takođe ukazala pažnju na mogućnosti
korišćenja elementata savremene kulture prilikom interpretacije klasike – dela
Vilijama Šekspira.
Q Brothers su proteklih godina
širom sveta realizovali veliki broj radionica koje se zasnivaju na kreiranju
muzike u stilu rimovanja, stvaranju sopstvenih adaptacija klasičnih komada a
potom izvođenju istih. Polaznici radionice uče osnove rimovanja, igranja uz
ritam i improvizovanja – komponovanja orginalnih priča rimovanjem i ritmom.
Polaznici rade na tekstu i
adaptiraju ga koristeći jezik hip hopa sa ciljem postavke na sceni i izvođenja
njihove sopstvene tzv. ad REP tacije.
Subota, 30. jun u 20.00
Vila
Stanković, Čortanovci
The Q Brothers (Čikago, SAD)
Q GENTS (DVA VITEZA IZ VERONE)
Režija, tekst i muzika:
Q Brothers
Igraju: GQ i JQ
DJ: Jackson Doran
Kostim: Christina Leinicke
Svetlo: Brian Elston
Dizajner zvuka: Stephen Ptacek
Menadžerka scene: Emmaline Keddy-Hector
Menadžerka produkcijske kuće: Greta Honold
Trajanje predstave: 1h 15’ (bez pauze)
MLETAČKI TRGOVAC
Režija: Michael Gunther
Skoro da nema dramskog dela koje je tako kontroverzno kao "Mletački trgovac".
Samo zbog činjenice da se tu pojavljuje figura koja je okarakterisana kao
Jevrejin, suočavamo se sa našom ličnom istorijom“ , piše Kristijan Leopold,
direktor Šekspir kompanije Berlin, o izvedbi Šekspirove mračne komedije u
produkciji Mihaela Guntera i stavlja je „na nišan“ političko-istorijske
eksplozivnosti. Dramatično zaoštrena
situacija između Šajloka i Antonija nalazi svoj „comic releaf“ u Portijinoj
bajkovitoj potrazi za odgovarajućim suprugom, koji je od samog početka čvrsto
vezan za Basanija. Kose muzičke podloge, crno-bela optika i rudimentarni
tretman ljubavne priče podsećaju na berlinsko pozorište dvadesetih godina.
Michael Günther je
rođen u Drezdenu, Michael Gunther pohađao je Akademiju dramksih umetnosti Ernst
Busch u Berlinu od 1989. Diplomirao je 1993. godine, sa zvanjem glumca. Program
razmene odveo ga je u SAD u Eugene O'Neill Theater Center. Nakon treninga i
gostovanja u Mecklenburgisches Staatstheater Schwerin, Michael Gunther je bio
redovni glumac u različitim nemačkim državnim i gradskim pozorištima 13 godina.
Prvo u Volksbuhne u Berlinu, zatim u Freie Kammerspiele u Magdeburgu, gradskim
pozorištima Chemnitz i Bielefeld i na Staatstheater Mainz-u, gde je odigrao
više od 80 uloga: Ferdinand u Schillerovoj "Kabale und Liebe",
Caliban u Šekspirovoj "Buri", Johannes Vockerat u Hauptmanovoj
"Einsame Menschen" , Valmont u Mulerovom "Quartet" su samo
neke od uloga za pamćenje.
Istaknuti režiseri sa kojima je radio bili su Frank Castorf,
Andreas Kriegenburg, Frank-Patrick Steckel, Irmgard Lange, Christina Friedrich
i ponajviše: Herman Šajn.
Michael Gunther
je radio kao slobodni umetnik od 2006. godine i nastupao je u Vurttembergischen
Landesbuhne Esslingen, na Bad Hersfelder Festspiele, u Renitenztheater
Stuttgartu, u pozorištu Baden-Baden i Staatstheater Cottbus-u. Trenutno nastupa
u Rolf Hoppes Hoftheater Dresden, Comodie Dresden, Theatre Plauen-Zvickau,
Semperoper Dresden, kao i Shakespeare-Company Berlin.
Od 2007. do 2010. godine ušao je u polje mjuzikla i igrao u
nemačkoj premijeri brodvejskog mjuzika "Vicked" ulogu dr. Dillamonda
u prvoj postavi. Kao profesor glume Michael Gunther radio je na Muzičkom i
teatarskom univerzitetu "Felik Mendelssohn Bartholdi" u Lajpcigu, u
Dramskoj školi Mainz i na Univerzitetu za muziku i izvođačke umetnosti u
Štutgartu. Rediteljske obaveze su ga vezale za pozorište Maksim Gorki u
Berlinu, Pozorište Baden-Baden, Pozorište Palladium Stuttgart, Burghofspiele
Eltville i Shakespeare Company Berlin.
Michael Gunther živi sa svojom porodicom u Berlinu.
Nedelja, 1. jul u 20.00
Vila Stanković,
Čortanovci
Shakespeare Company
Berlin (Berlin, Nemačka)
MLETAČKI TRGOVAC
Režija: Michael
Gunther
Kostim: Gabriele Kortmann
Scenografija: Miriam Braunstein
Muzika: Toni P. Schmitt
Dramaturg: Johanna-Julia Spitzer
Maska: Rebekka Schwark i Tamara Zenn
Svetlo: Raimund Klaes
Prevod: Christian Leonard
Trajanje predstave: 2h 30’ (sa pauzom)
Igraju:
- Kim Pfeiffer / Nerisa
- Vera Kreyer / Porcija
- Benjamin Plath / Gracijano i Lansolet Gobo
- Stefan Plepp / Šajlok
- Oliver Rickenbacher / Antonio
- Danuiel Schröder / Basanio i sve princeze
Prateći program: ŠEKSPIR ZA VELIKU DECU
Malo pozorište “Duško Radović”
Subota, 30. jun u 18:00h
Malo pozorište “Duško Radović” (Beograd, Srbija)
BURA
Režija, adaptacija, scena: Nikita Milivojević
Kostim: Jelena Stokuća
Muzika: Tada Miletić, Jovana Čurović, Maja Tomašević,
Mina Gligorić
Asistent režije: Tadija Miletić
Asistent kostimografa: Adrijana Simović
Trajanje predstave:
1h
Uzrast: 7+
Igraju:
- Ivana Adžić
- Miloš Samolov
- Miloš Anđelković
- Arsenije Tubić
- Nikola Malbaša
- Jovana Čurković
- Maja Tomašević
- Mina Gligorić
Iz pera Vilijama Šekspira ponikla je čuvena romantična drama „Bura”.
Pisana tokom dve godine, od 1610. do 1611.god. Prvi put je objavljena više od
deset godina kasnije, 1623. god. Ova drama govori o sukobu Prospera kojeg su
brat Antonio i saučesnik Alonso bacili u more i tako poterali iz Italije.
Prospero pronalazi ostrvo na kojem pokušava da domorocima nametne svoju vlast,
pošto je pre izgnanstva bio vojvoda od Milana, pa smatra da tu dužnost mora da
zadrži i na pustom ostrvu. Kada je napisana ova drama problematizovala je
kolonijalizaciju Amerike, ali ta ideja prikrivena je pričama o umetnosti,
ljubavi, lepoti i prirodi. Iz tih razloga, “Bura” je zapravo metaforično
kamuflirana politička drama.
Protagonista Prospero predstavlja evropske imperijaliste, čoveka ili
silu koja se nameće kao „otac naroda“. On sve kontroliše, uključujući i samog
sebe, te kao vođa mora da bude miran, staložen, racionalan i potpuno pod
sopstvenom kontrolom. Ipak, on ima svoje mane koje se ispoljavaju kroz oluje
koje nastaju njegovim besom, a vođene su osvetom. On kontroliše i sile prirode,
npr. vodu koja može da razara svet, pa se tu simbolično povlači pitanje
društvene odgovornosti. Prospero je ujedno i simbol “Sveznajućeg”. S druge
strane, domorodac Kaliban, kojeg je Prospero kolonijalizovao, predstavlja
autohtone Amerikance (Indijance), koji su simbol potlačenih, mase kojaje neuka
i kojom je lako vladati putem trikova i iluzije. Ova priča ujedno je i parabola
o sukobu između ljudskog instinkta i vladavine kulture i zakona.
Mila Mašović-Nikolić, dramaturg pozorišta
U „Buri’’ je moguće prepoznati najrazličitije sadržaje: od romantičnih, metafizičkih, autobiografskih, filozofskih, političkih...
a među svim mogućim „učitavanjima'' za mene u njoj postoji i
jedan dečji pogled na svet, (kao u onim neobičnim kutijama DŽ.Kornela u kojima
su neki nostalgični mini svetovi prepuni nekakave dečije fantazije). Bajkovito,
stvarno, nestvarno, moguće, nemoguće... nešto
davno izgubljeno, „gradja od koje se prave snovi’’!
Nikita Milivojević, reditelj
Nikita Milivojević
jedan je od vodećih srpskih pozorišnih reditelja danas.
Dobitnik je svih relevantnih pozorišnih priznanja za režiju
u našoj zemlji: (nagrade Bojan Stupica, više Sterijinih nagrada za režiju,
Bitefove nagrade, kritike pozorišnog časopisa Scena, godišnjih nagrada:
Narodnog pozorišta Beograd, Jugoslovenskog dramskog pozorišta, Grada-teatar
Budva, Narodnog pozorišta LJubiša Jovanović Šabac, Malog pozorišta „Duško
Radović“ i mnogih drugih na festivalima širom Srbije: Kragujevac, Jagodina,
Vršac, Šabac, Novi Sad, Mladenovac).
U zajedničkoj anketi pozorišnih kritičara Srbije predstava
„Banović Strahinja“ u režiji Nikite Milivojevića proglašena je najznačajnijim
ostvarenjem devedestih godina u srpskom teatru.
Napisao je scenario i režirao igrani film „Jelena, Katarina,
Marija“ (New York, 2008-2009.) po motivima knjige New York, Beograd D. Miklje.
Režirao u Grčkoj, Švedskoj, Sloveniji, Makedoniji, Turskoj,
Nemačkoj, Italiji, Kipru, Velikoj Britaniji, SAD (Kalderon, Šekspir, Eshil,
Sofokle, Čehov, Bulgakov, Pinter, T. Man, Breht, H. Miler, Ruževič, Vitrak,
Jonesko, Bond, Beket, Stopard, Meterlink, Sartr, Ibzen, Vajlder itd.)
1996-2004. Redovni profesor na odseku gluma/režija,
Akademija umetnosti, Beograd
2005-2009. Direktor Beogradskog internacionalnog teatarskog
Festivala (BITEF) i Teatra Bitef.
2009. Redovni profesor na Katedri za glumu/režiju, Akademija
umetnosti Novi Sad.
Živi i radi u Beogradu.
Nedelja, 1. jul u 18:00h
Malo pozorište “Duško Radović”
Thesis Theatre Company (Thessaloniki, Greece)
SAN LETNJE NOĆI
Režija: Michalis Sionas
Prevod: Thesis Theatre Company
Asistent režije: Antonis Michalopoulos
Muzika: Diamantis Adamantidis
Kostim/Maska : Katerina Papageorgiou
Trajanje predstave:
1h 10’
Uzrast: 8+
Igraju:
- Trifonia Angelidou,
- Diamantis Adamantidis,
- Achilleas Anagnostou,
- Giannis Sampsalakis,
- Maria Hanou
Šekspirov San letnje noći prilagodjen mlađoj pozorišnoj
publici. Predstavu u produkciji Thesis Theatre Company na stalnom reperotaru Nacionalnog teatra iz
Soluna u svojih 45 izvođenja videlo je preko 7000 mališana. Kroz humor,
neposrednost i jednostavnost predstave deca se upoznaju sa značenjima ljubavi, prijateljstva i
pravde.
Pet glumaca, maske, živa muzika, pantomima i improvizacija
čine ovu predstavu izuzetno maštovitom.
San letnje noći je već dve godine na turneji po Grčkoj i
inostranstvu. Predstava je učestvovala
na 39. Festivalu klasičnog teatra u Španiji i 15. Butrinti 2000
Internacionalnom pozorišnom festivalu u Albaniji.
Romantična komedija Vilijama Šekspira opisuje avanture
četvorice mladića iz glumačke trupe, Atinjana, i njihov odnos sa kraljem
Tezejem i trolovima šume. Tri paralelna sveta su izmešana: svet vila i prirode,
svet plemenitih Atinjana i svet amaterske glumačke trupe. Mračnina noći i
gusta šuma postaju savršen pejzaž za urnebesnu komediju. Iznad svega, tu je
Puk, nevaljali trol koji svojim ponašanjem i magičnim cvetom mrsi i prepliće
sva tri sveta.
Thesis Theatre Company je relativno nova pozorišna trupa
(septembar 2015.), osnovana na inicijativu pet mladih diplomaca Narodnog
pozorišta Severne Grčke: Trifonija Angelidou, Diamantis Adamantidis, Achilleas
Anagnostou, Giannis Sampsalakis, Maria Hanou. Sa sedištem u Atini, nastupaju
širom Grčke i po inostranstvu. Prva produkcija "San letnje noći"
Vilijama Šekspira (premijera: novembar 2015.) izvođena je dve godine u
kontinuitetu na brojnim mestima u Grčkoj i inostranstvu. Učestvovala je na 39.
Festivalu klasičnog teatra u Španiji i 15. Butrinti 2000 Internacionalnom
pozorišnom festivalu u Albaniji.
U maju 2017. godine Thesis Theatre Company je učestvovao u
4. festivalu Grčke asocijacije glumaca sa drugom produkcijom "The
Sea" po romanu Andreasa Karkavitsasa.
The Q Brothers HIP HOP radionica
Nedelja, 1. jul u 17:00
Akademija umetnosti Novi Sad
The Q BROTHERS
Add RAP tations / AdREPtacije
Q Brothers će u okviru pratećeg
programa 5. Šekspir festival izvesti i radionicu “ADD RAP TATION” koja bi kroz
rad sa profesionalcima mladima približila hip hop i rep – svojevrsne globalne
muzičke fenomene. Radionica bi im takođe ukazala pažnju na mogućnosti
korišćenja elementata savremene kulture prilikom interpretacije klasike – dela
Vilijama Šekspira.
Q Brothers su proteklih godina
širom sveta realizovali veliki broj radionica koje se zasnivaju na kreiranju
muzike u stilu rimovanja, stvaranju sopstvenih adaptacija klasičnih komada a
potom izvođenju istih. Polaznici radionice uče osnove rimovanja, igranja uz
ritam i improvizovanja – komponovanja orginalnih priča rimovanjem i ritmom.
Polaznici rade na tekstu i
adaptiraju ga koristeći jezik hip hopa sa ciljem postavke na sceni i izvođenja
njihove sopstvene tzv. ad REP tacije.
NAPOMENA: Radionica je namenjena uzrastu 14 – 18 godina.
Broj mesta je ograničen. Za učešće u radionici obavezna je prijava na mail
sekspir.info@gmail.com. Prijava treba da sadrži kratku biografiju kandidata.
Prijave se primaju 12. do 22. jula. Finalni spisak učesnika radionice biće
objavljen 24. jula.
Ponedeljak, 2. jul u
18:00h
Malo pozorište “Duško Radović”
The HandleBards (Velika Britanija)
ROMEO I JULIJA
Romeo i Julija se upoznaju i zaljubljuju jednom prilikom, na
proslavi, iako se njihove porodice međusobno ne podnose. Pošto znaju da im
nikada neće biti dozvoljeno da budu zajedno, oni beže i uz pomoć monaha
Lavrentija, tajno se venčaju.
Nažalost, na veče njihovog venčanja, Romeo ubija Julijinog
rođaka u duelu i primoran je da ode iz grada i ostavi je. Ukoliko se ikada
vrati u grad, biće kažnjen smrću.
Julijini roditelju instistiraju da se ona uda za grofa
Parisa - ne znaju da je ona već venčana. U početku ona odbija, ali ubrzo
pristane, sa tajnom agendom da lažira svoju smrt i zauvek pobegne sa Romeom;
ponovo uz pomoć monaha Lavrentija.
Lavrentije osmišljava plan i daje Juliji napitak za
uspavljivanje, uz pomoć kog će ona delovati beživotno. Ipak, ne uspeva da
obavesti Romea o ovom planu. Romeo zbog toga uradi, ono što bi svaki
zaljubljeni čovek uradio...
Režija: Nel Crouch
Producent: Paul Moss
Muzika: Guy Hughes
Igraju:
- Eleanor Chaganis
- Charlotte Driessler
- Sian Eleanor Green
- Lucy Green
Trajanje predstave:
2h (sa pauzom)
Uzrast: 8+
The HandleBards su prva biciklistička pozorišna trupa. Pre
svetske turneje njihove prve produkcije Romea i Julije, predstava je obišla
gotovo celu Veliku Britaniju. Trupa je biciklama prešla 1500 milja noseći sa
sobom svu neophodnu scenografiju, kostime i rekvizitu. Energični, pomalo
haotični, ali najpre zabavni The HandleBards dečijem programu u okviru Šekspir
festivala donose autentičnost u izvedbi poznate Šekspirove ljubavne drame.
Нема коментара:
Постави коментар