- Slučajevi, 21. juni u 19:30, Gledalište na Velikoj sceni Madlenianuma
- Prisutnost, 30. juni u 19:30, Velika scena Madlenianuma
- Igre i pesme sa Balkana – Koloristički Balkan, 1. juli u 19:30, Velika scena Madlenianuma
U svojoj jubilarnoj XX sezoni Opera i teatar Madlenianum je
izveo 6 premijera: 3 dramske, 2
operske i 1 baletsku premijeru. Prvi put napravljena je koprodukciju sa
Narodnim pozorištem u operi Don Đovani i baletu Hazarskirečnik – lovci na snove. Sa Novobeogradsko operom NBO premijerno je
izvedena operu Orfej koja je višestruko nagrađena za najbolje koncertno
izvođenje u 2017. godini. Falio je samo mjuzikl, bila je tajanstvena Tatijana Rapp, PR menadžer Madlenianuma,
a mi smo to shvatili kao novost za iduću sezonu.
Predstave Madlenianuma je pratilo preko 23 hiljada, a organizovana su i gostujući
programi što nas dovodi do cifre od 50 hiljada posetilaca u ovoj sezoni.
Madlenianum ne posustaje niti usporava pred kraj sezone! Za kraj
sezone žele da predstave eksperimentalne i studijske programe, jer je oduvek predstavljao mlade umetnike i
izvođače, idući u korak sa savremenim pozorištem, osluškujući ritam publike. Dakle
samo u junu gornjoj računici dodajmo još dve premijere!
Premijera eksperimentalno plesno-dramskog teatra, predstava
po motivima Danila Harmsa – Slučajevi,
u režiji i dramaturgiji Tadije Miletića
(koji je karijeru u Madlenianumu započeo kao volonter pre nego što je upisao
studije! Madlenianum je njegova kuća već 13 godina) očekuje nas 21. juna sa početkom u 19:30 časova. Očekujte
neočekivano. Predstava je podeljena na dve strane, na levu i desnu. Sa jedne
strane je plesna predstava, a sa druge dramska. A
radnja prati svakodnevnicu dvoje mladih. Na vama je da se opredelite. Imate
mogućnost izbora pri kupovini karata!
Da bi se u potpunosti shvatile obe, treba pratiti radnju i
jedne i druge. Na kraju ćete uvideti da ove dve predstave, u stvari, žive samo
kao jedna celina i da je svako drugačije sagledavanje pogrešno.
Uzimajući u obzir Harmsovo fragmentalno delo, predstava
kombinuje niz pozorišnih motiva. Pre svega, glumačku igru duodrame u kojoj se
nalazi okosnica radnje. Zatim, koreodramski ples koji prenosi dopunu,
razjašnjenje i unapređenje dramskog teksta koji čujemo, a istovremeno i unosi
sopstvenu zasebnu tematiku koja je ravnopravna dramskom delu.
Potom je tu i muzičko-operski aspekt koji celokupnu sliku
dopunjava i unapređuje. U svemu tome imamo i elemente pozorišta senki kao i
dodatnih modernih audio-vizuelnih scenskih rešenja, koja finalno sve aspekte
objedinjuje u jednu veliku sliku, jednu scenu i jednu priču.
Teatar senki deli ili povezuje ova dva sveta, kako već
gledate.
Celokupno idejno rešenje predstave proizilazi iz života i
dela Danila Harma, čiji su Slučajevi bili posebna i trajna inspiracija za
nastanak ovakvog modernog koncepta predstave.
Tako je ovaj teatar apsurda, nastao u vreme staljinističke Rusije
izmešten u realistički, uz otklon od političkog ka društvenom.
Time ovaj komad istražuje kada podele više nisu bitne!
U predstavi nastupaju Stojan
Đorđević, Amar Mešić, Marija Kosić, Novak Radulović i Nebojša Rako.
Višemesečni rad muzičko-dramskog studija biće predstavljen javnosti u vidu muzičko-dramskog
projekta Prisutnost, čija je
premijera zakazana za 30. juni sa
početkom u 19:30 časova na Velikoj
sceni Madlenianuma. Prisutnost treba
da ukaže na ove mlade talente koji zasad nisu dovoljno vidljivi kulturnoj
javnosti, a da oni „prođu kroz sve osnove i segmente pozorišnog stvaranja i shvate da sami
mogu da kreiraju kompletno umetničko delo..“
Naime, od početka 2018. godine u Operi i teatru Madlenianum odvija se jedan jedinstven kreativni
proces u kojem su uključeni mladi glumci i pevači, njih 18, sa oasm akademija, koji
su sami izabrali raznolike uloge, komentarisali ih sa kolegama, stvarajući
jedinstvenu predstavu, zajedničko scensko delo koje je odraz njihovih ideja i
njihovih talenata, a odabranih od 60 mladih glumaca prijavljenih na otvoreni
konkurs.
Ansambl od 18 glumaca i 10 pevača podržan je radom sa
stručnim saradnicima Anom Radivojević
Zdravković i Tadijom Miletićem,
a takođe i nadahnut nizom predavanja koja su im održale njihove iskusnije
kolege (Nebojša Dugajlić, Željko Dimić,
Jelena Stupljanin, Tanja Bošković, Isidora Rajković, Nevena Ristić- 3
predavanja mesečno) od decembra 2017.
Teme koje obrađuje projekat vezane su za mladu generaciju, a to su prisutnost i
odsutnost, ljubav,porodica, potraga za identitetom...
Predstava Prisutnost nastala je na neobičan
način, jer su se učesnici sami odlučili koje će likove tumačiti na sceni,
pristupivši izboru krajnje slobodno, pa je ova pozorišna priča vrlo neobična i
krajnje originalna usled kombinatorike koja je razbuktala maštu mladih
umetnika.
U maju 2017 u okviru radionice Opere Evrope, organizovan je
radionica koja je trajala tri dana.Cilj je bio bez zadatog prdloška da se
sklopi priča, napravi libreto, režija, muzika.
U operskom delu predstave muzika je komponovana od strane
samih pevača i to je poseban kuriozitet projekta. Delo obiluje grupnim scenama,
zahtevnim scenskim pokretom i koreografijama koje su takođe kreacija samih
učesnika. Mladi umetnici su dokazali da je potencijal njihovog stvaralaštva
ogroman, da su svestrani i da na najbolji i najprofesionalniji način koriste
veštine i znanje koje su stekli svojim obrazovanjem.
Od reakcija publike zavisiće pozorišni život ove predstave. Direktor Opere i baleta, Andreja Rackov nam ukazuja da prošlu sezonu krasi i 14 koncerata, a
da kraj sezone obeležavaju mali, ali hrabri repertoqarski iskoraci. Ukazuje na komad Elfride Jelinek "Senka - Euridika govori", u
režiji Ivane Vujić.
Iduća sezona započeće nešto ranije, 27. septembra obnovom
oere „Pajaci“
(2011.). Povratkom Nine Janković biće aktivirana i „Ana Karenjina“. Na repertoaru će se naći i balet iz dva dela „Bolero,
Krvava svadba“ i mjuzikl „Rebeka“.
Na konkursu je od 26 komada, od kojih je dosta bilo romantičnih komedija
izabran odabran jedan „Dolče vita“ koji će iduće sezone,
29. novembra premijerno biti prikazan.
Najavljene su i dve međunarodne saradnje
(Italija, Izrael).
Sezona završava gostovanjem AKUD-a Branko Krsmanović, koji će na Velikoj
sceni 1. jula sa početkom u 19:30 časova, odigrati koncert pod nazivom Igre
i pesme sa Balkana – Koloristički Balkan.
Opera i teatar
Madlenianum je dobio i ove godine poziv festivala Umetnički susreti u Pekingu, koji se održava osamnaesti put, ali s pomalo
neobičnim zahtev: da dovedu neki folklorni ansambl.
Uz podršku Društva prijatelja opere Madlenianum u Kinu su
otišli sa Ansamblom narodnih igara i
pesama Krsmanac. Sa programom koji će i beogradska publika videti, Ansambl narodnih igara i pesama
nastupio je nedavno (22. maj – 1. jun) na turneji po Kini, gde je svojom pesmom
i igrom oduševio publiku u tri grada: Peking, Yiwu i Jinhua. I dobio gromoglasni i dugotrajne aplauze što
tamo nije baš tako česta pojava.
Svu lepotu takve igre sa ovih prostora i umeće kada je
horska umetnost u pitanju.Krsmanac će nam predstaviti na koncertu na kome će
nastupiti svi njihovi ansambli, od Dečjeg folklornog ansambla, do hora Obilić. Očekuje se da ovaj program traje oko
sat i 45 minuta, a koreografiju potpisujo, uobičajno, Branko Marković.
Madlenianum nije slučajno izabrao ovaj ansambl. Više od jednog veka
studenti beogradskih fakulteta okupljaju se kako bi svoje talente i umetničke
afinitete iskazali kroz pesmu, igru, sviranje i glumu u ansamblima koji čine Akademsko kulturno-umetničko društvo Branko
Krsmanović.
Akademski hor Obilić, osnovan je 1884. godine, Akademsko
pozorište 1922. godine, a Ansambl
narodnih igara i pesama i ansambl narodne muzike 1945. godine. Svaki od
ansambala doprinosi ugledu i afirmaciji Društva širom sveta oslanjajući se na
izuzetan doprinos umetnika ranijih generacija koji su svojim umetničkim
kvalitetima, znanjem i talentom postavili visoke izvođačke kriterijume. Pored
aktivnosti na domaćim scenama, svi ansambli su ostvarili izuzetne uspehe
nastupima na uglednim međunarodnim festivalima i u najpozanatijim koncertnim
dvoranama širom sveta.Nastupi u najuglednijim salama (Palata Šajo, Boljšoj teatar, Beljas Artes, Pariska i Rimska opera,
Karnegi hol…) samo su potvrdili visoki ugled koji ansambl uživa. Ova
turneja u Kinu je prva velika turneja posle dvadeset godina.
Društvo prijatelja opere Madlenianum osnovano na kraju 1997. godine
Društvo je bilo je pokretač osnivanja Kamerne
opere Madlenianum, sadašnje Opere i
teatra. Društvo kao svoju osnovnu delatnost vidi razvoj operskog i muzičkog
stvaralaštva, kroz prizmu mladih kojima treba dati šansu da pokažu svoje umeće
na sceni. Poznat je rad Društva kroz Klub mladih koji je zaživeo odmah po
ulasku u renoviranu zgradu Opere i teatra Madlenianum.
I kada smo mislili da je to sve,
rečeno nam je da će 27. juna u 19:30
biti održan Koncert polazika muzičke
radionice Opere i tetra Madlenianuma uz klavirsku pratnju Dragane Anđić Bunjac.
Нема коментара:
Постави коментар